• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

وداع با مردي كه روزنامه، عشقش بود

اعتماد| خداحافظي اهالي رسانه با حسين قندي روز گذشته در دفتر مركز مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها كه خانه حسين قندي بود انجام شد. پيكر مرد تيتر مطبوعات ايران روي دوش‌هاي همكاران و شاگردانش تشييع شد، اين روزها جامعه رسانه‌اي كشور عزادار است و براي از دست دادن اين استاد افسوس مي‌خورد.
ديروز به پاس 40 سال فعاليت حسين قندي كه لحظه به لحظه‌اش را براي پيشرفت علم ارتباطات در كشور گذرانده بود، خيلي‌ها آمده بودند؛ حسن نمك‌دوست‌، يونس شكرخواه‌، فريدون صديقي‌، هادي خانيكي‌، مجيد رضاييان‌، محمد سلطاني‌فر، سيدمحمد مهدي‌زاده‌، هوشنگ عباس‌زاده و دانشجويان دوستدار استاد و البته كسي نبود كه در آخرين وداع با حسين قندي، اشك حسرت نريزد. اجراي اين مراسم را مازيار ناظمي برعهده داشت‌. او در ابتداي اين مراسم، حضور حسين قندي در جمع كودكان سرطاني را يادآور شد و گفت: روزي كه استاد قندي پيش كودكان سرطاني رفت، گفت اينجا اشك هم ماتم مي‌گيرد.
ناظمي ادامه داد: 20 سال پيش افتخار حضور در كلاس‌هاي مديريت ويراستاري اخبار را با استاد قندي داشتيم. يادش گرامي باشد. در طول اين مدت ايشان خيلي سختي كشيدند. كاش اين فرصت‌ها بيشتر بود براي زماني كه دور هم باشيم. نام استاد قندي به يادگار خواهد ماند. براي دوستدارانش چه سخت بود كه سلطان تيتر دار فاني را وداع گفت. سوم ارديبهشت 94 در خاطر اهالي رسانه خواهد ماند. مجري مراسم در ادامه براي لحظاتي لبخند هميشگي، قامت راست و آراستگي و صبوري حسين قندي را براي حاضران يادآور شد. مازيار ناظمي همچنين از طرف دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها، جمله‌اي كوتاه با اين مضمون را خواند كه رسانه‌ها سال‌هاي زيادي را با استاد گذرانده‌اند و خاطرش را از ياد نخواهند برد.
اميدواريم تفكر استاد قندي مستدام باشد
حسين انتظامي، معاون امور مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز با حضور در اين مراسم، ضمن تسليت به جامعه رسانه‌اي كشور، روزنامه‌نگاران‌، شاگردان و به ويژه خانواده استاد حسين قندي، خاطرنشان كرد كه اين استاد برجسته روزنامه‌نگاري و ارتباطات سال‌ها بيماري‌ را تحمل كرد. او گفت: همه شما امروز به پاس اين شخصيت ارزشمند رسانه حضور يافته‌ايد و گرد هم آمده‌ايد. معاون امور مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه گفت: اين استاد كم‌نظير، در كنار كار حرفه‌اي، به تربيت شاگردان رسانه‌اي همت داشت و از ويژگي‌هاي بارز ايشان توجه به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري بود. آن عزيز، هم در عمل و هم در تربيت شاگردان به اخلاق حرفه‌اي توجه داشت. اگرچه جاي او خالي است اما كساني كه كار باارزش مي‌كنند هميشه با آثارشان زنده و جاودانه هستند.
مجيد رضاييان از ديگر اساتيدي بود كه در اين مراسم سخنراني كرد و ضمن تسليت به جامعه رسانه‌اي كشور و در حالي كه بغض گلويش را گرفته بود‌، گفت: نمي‌دانم چه بايد گفت. حرف خاصي نيست، الا اينكه بگويم استاد تيتر روزنامه‌نگاري ايران رفت. اينكه بگوييم جايش خالي است باز هم خيلي حق مطلب را ادا نكرديم. وي در ادامه سخنانش يادآور شد: حسين قندي را بايد از آثارش، از اثرگذاري‌اش و از تربيت شاگردانش شناخت. اميدوارم تفكر استاد قندي در روزنامه‌نگاري و اصرارش بر ادبيات صحيح مستدام باشد.
مهسا قندي، دختر استاد قندي نيز براي لحظاتي در اين مراسم از پدرش سخن گفت و يادآور شد: بابا فقط براي من بابا نبود، براي تك‌تك شما هم بابا بود. مي‌دانم اگر مشكلي داشتيد غصه‌تان را مي‌خورد و مي‌دانم سختگيري‌هايي كه براي من و خواهرم انجام مي‌داد، براي شماها هم داشت. روزنامه و شما عشقش بوديد. فريدون صديقي، استاد روزنامه‌نگاري نيز در اين مراسم حضور داشت و در سخناني گفت: حالم بد است. حالم بد است. قطار مي‌رود، تو مي‌روي، تمام ايستگاه مي‌رود. او گفت: جايش خالي است؛ جاي مرد لبخند و تبسم خالي است، به اندازه هزار سال و همه سال‌ها كه زير سقف مركز مطالعات، سقف كيهان و... با هم بوديم. صديقي در بخشي از صحبت‌هايش رنگ مورد علاقه حسين قندي - كرم و قهوه‌اي - را يادآور شد و اينكه او در لباس‌هايش از اين رنگ بسيار استفاده مي‌كرد. صديقي گفت: به خودم تسليت مي‌گويم؛ به خانواده او و دخترانش تسليت مي‌گويم و سپاسگزار از تمام كساني كه دردمندانه با اين درد مشترك همراه بودند. پيكر استاد حسين قندي، روي دوش شاگردان و همكارانش در حالي كه اشك مي‌ريختند و بر دورش حلقه زده بودند، به سمت خانه ابدي و قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) بدرقه شد. در اين مراسم، مازيار ناظمي اعلام كرد كه مراسم ترحيم حسين قندي دوشنبه - هفتم ارديبهشت‌ماه - قرار است در مسجدالرضا (ميدان نيلوفر) از ساعت 14:45 الي 16:15 برگزار ‌شود. مهدي محسنيان‌راد، گيتي علي‌آبادي، سيدمحمود دعايي، بيژن نفيسي، علي‌اكبر قاضي‌زاده، مينو بديعي، كامبيز نوروزي، احمد خادم‌المله، علي‌اكبر اشعري، شعبانعلي بهرام‌پور، عليرضا تابش، كامران ملكي، پرويز اسماعيلي، محمدرضا زهدي و... از ديگر حاضران در مراسم تشييع پيكر حسين قندي بودند.
اهداي قرنيه چشم استاد قندي
 قرنيه چشمان حسين قندي با رضايت همسر و دو فرزندش به بيماران نيازمند پيوند اعضا اهدا شد. مجيد رضاييان، استاد رشته ارتباطات و روزنامه‌نگاري با اعلام اين خبر به ايسنا خاطرنشان كرد: چشمان استاد قندي همچنان مي‌بيند. او گفت: قرنيه چشمان استاد حسين قندي با رضايت همسر و دو فرزندانش اهدا شد.

وزير ارشاد درگذشت استاد قندي را تسليت گفت

علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با صدور پيامي درگذشت حسين قندي، روزنامه‌نگار پيشكسوت كشورمان را به جامعه رسانه‌اي كشور و خانواده وي تسليت گفت.
متن كامل پيام علي جنتي به شرح زير است:
«درگذشت استاد حسين قندي، روزنامه‌نگار پيشكسوت و مدرس گرانمايه روزنامه‌نگاري را كه پس از يك دوره طولاني بيماري جانكاه دعوت حق را لبيك گفت، به جامعه رسانه‌اي كشور، همكاران، خيل پرشمار شاگردان و خانواده محترم آن مرحوم به ويژه همسر فداكار و صبورش كه سال‌ها پرستاري او را بر عهده داشت تسليت مي‌گويم. از خداوند متعال براي آن مرحوم مغفور علو درجات و رحمت واسعه الهي و براي دوستان و عموم بازماندگان صبر و اجر جزيل مسالت دارم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون