• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

خبركوتاه

ممنوعيت‌هاي جديد تردد براي خودروهاي آلاينده در تهران

ايسنا| رييس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران از ممنوعيت تردد برخي خودروهاي آلاينده از اول مهرماه خبر داد. رحمت‌الله حافظي با اشاره به مصوبه شوراي عالي ترافيك شهر تهران گفت: براساس اين مصوبه و مصوباتي كه در شوراي شهر تهران به تصويب رسيده است، ورود و تردد كليه موتوسيكلت‌هاي بنزيني در محدوده منطقه 12 (بازار) از ابتداي مهرماه سال جاري براي تمامي ساعات شبانه‌روز و حتي اعياد ممنوع خواهد شد. وي با بيان اينكه براساس مصوبه 7 شهريورماه سال 87 هيات دولت، خودروها بايد از منظر فرسودگي و آلايندگي تقسيم شوند، افزود: سن فرسودگي كاميون 20 سال، اتوبوس بيرون شهري 12 سال و اتوبوس درون شهري 8 سال تخمين زده شده است و از ابتداي مهرماه تردد وسايل نقليه‌اي كه داراي كلاس آلايندگي قرمز هستند، در كل شهر تهران و در تمام ساعات شبانه‌روز و روزهاي تعطيل ممنوع خواهد بود. رييس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران افزود: از ابتداي مهرماه فعاليت كاميون‌ها با پلاك‌هاي غيرتهران نيز در تهران ممنوع و تنها در موارد عبوري مجاز هستند. حافظي همچنين افزود: تاكسي‌هاي پيكان نيز از دي‌ماه امسال مجاز به تردد در محدوده ترافيك نيستند و سازمان تاكسيراني موظف شده است كه نسبت به خروج 17 هزار تاكسي فرسوده اقدام كند كه فرصت 10 ماهه‌اي براي مطالعات و بودجه‌ريزي به آنها داده شده است كه اولويت اين سازمان نيزخروج 6900 تاكسي پيكان است.

ششمين پلنگ، قرباني طعمه مسموم يا شكار

ديده‌بان محيط زيست ايران| بر اساس گزارشات موثق دريافتي از همياران محيط‌زيست، روز سيزدهم فروردين ماه سال جاري يك پلنگ ايراني در نزديكي روستاي چهچهه واقع در منطقه حفاظت شده جنگل خواجه در شهرستان سرخس خراسان رضوي از بين رفته است. لاشه اين پلنگ در حاشيه جاده منتهي به روستا توسط مردم مشاهده شده و موضوع به اداره محيط زيست شهرستان گزارش مي‌شود.
با اطلاع موضوع به اداره محيط زيست، بلافاصله نيروهاي اجرايي و كارشناسان در محل حاضر شده و لاشه پلنگ به اداره كل حفاظت محيط زيست استان خراسان رضوي منتقل مي‌شود. علت مرگ اين پلنگ اعلام نشده است اما با توجه به اينكه لاشه در نزديكي روستا و در حاشيه جاده منتهي به روستا كشف شده است، عده‌اي از مردم محلي شليك با اسلحه شكاري به پلنگ و عده‌اي استفاده از طعمه مسموم را دليل مرگ اين پلنگ عنوان كرده‌اند. با وجود گذشت حدود ۲۰ روز از اين حادثه، هيچگونه اطلاع‌رساني در اين زمينه از سوي اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي صورت نگرفته است. پس از كشتار بيرحمانه يك پلنگ در بردسير كرمان، مرگ پلنگي ديگر در كازرون بر اثر برخورد با خودروهاي عبوري، مرگ يك پلنگ در ارتفاعات پشتكوه فارس بوسيله طعمه مسموم و كشتار يك پلنگ در شهرستان ايوان در استان ايلام و مرگ پلنگي ديگر در تربت جام، اين ششمين پلنگي است كه طي كمتر از ۳۰ روز و از ابتداي سال جاري در نقاط متخلف كشور از بين مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون