• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

معاون وزير ورزش از رونمايي سايت‌هاي همسريابي در خرداد خبر داد

جدايي معاونت جوانان از وزارت ورزش نزديك است

اعتماد|بازگشت به عقب، اما اين‌بار مثبت. پس از بحث‌ها و اختلاف‌هاي بسيار قرار است كه به زودي جوانان از وزارت ورزش جدا شوند و به عنوان يك معاونت رياست‌جمهوري فعاليت كنند. در طول اين چند سالي كه حوزه جوانان زيرنظر وزارت ورزش اداره شده معمولا مسوولان سعي كرده‌اند تا جوانان را فراموش كنند و بيشتر هواي ورزش را داشته باشند. حالا قرار است كه دسته گل نمايندگان مجلس كه اين دو حوزه را باهم تركيب كردند به زودي تفكيك شود، اين خبر را محمود گلزاري، معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام كرد. معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نامه دكتر نوبخت و وزير ورزش و جوانان درباره تفكيك حوزه جوانان از ورزش كه قرار است در هيات دولت مطرح شود، گفت: تا دو ماه آينده وضعيت تفكيك حوزه جوانان از ورزش مشخص مي‌شود. در اين نامه پيشنهاد شده تا حوزه جوانان از ورزش تفكيك شده و به عنوان معاونت زيرمجموعه نهاد رياست‌جمهوري فعاليت كند. وي در ادامه گفت: پيش از اين و در سال 93 به اجماعي در نهادهاي حاكميتي و مجلس و دولت براي تفكيك حوزه جوانان از ورزش رسيده بوديم و در اين راستا براي انجام بهتر مسائل اداري و قانوني تفكيك، سازمان برنامه و بودجه ماموريت پيدا كرد كه كارهاي تحقيقاتي در اين زمينه صورت دهد. دو هفته پيش نيز در اداره كل ساختارهاي برنامه و بودجه جلسه‌اي داشتيم و اين مساله بررسي شد. وي تصريح كرد: كليات تفكيك حوزه جوانان از ورزش مورد قبول است و سازمان برنامه و بودجه يك ماه مهلت خواسته است كه مشخص كند بعد از تفكيك چه اقداماتي قرار است انجام شود. گلزاري در ادامه گفت: از يك محقق صاحبنظر خواسته‌ايم كه با جمع‌آوري تمام اسناد كشورهاي ديگر در زمينه برنامه‌ريزي براي تفكيك حوزه جوانان از ورزش كمك كند. البته به نظر مي‌رسد كه براي جدايي جوانان از وزارت ورزش زمان بيشتري مورد نياز باشد به اين خاطر كه روند بررسي و كارهاي اداري اين جدايي ابتدا بايد به هيات دولت برود و سپس لايحه‌اي به مجلس داده شود و پس از اينكه مجلس با اين جدايي موافقت كرد وزير ورزش بايد مجددا راي اعتماد بگيرد كه به نظر اين فرآيند بيشتر از دو ماه طول مي‌كشد.
برگزاري دوره‌هاي آموزشي
 براي افراد مطلقه
وي در ادامه گفت: امسال دولت در تبصره‌هاي برنامه ششم، بودجه قابل توجهي را براي اشتغال جوانان به ويژه جوانان فارغ‌التحصيل دانشگاهي در نظر گرفته است. البته جوانان نيز بايد بدانند كه اشتغال فقط به معناي كار دولتي نيست. دولت در جهت كارآفريني و كمك به ارتقاي فرهنگ كار و اشتغال نيز مي‌تواند فعاليت كند. گلزاري در ادامه گفت: در بودجه سال 94، 2300 ميليارد تومان براي اشتغال و مسكن جوانان در تبصره ماده 13 بودجه در نظر گرفته شده است. وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به افراد مطلقه اظهار كرد: لازم است دوره‌هاي آموزشي چگونگي مواجهه با استرس پس از طلاق را براي افراد مطلقه برگزار كرده و علاوه بر آن روش زندگي صحيح را به آنان بياموزيم. از سوي ديگر فرهنگ‌سازي ازدواج با افراد مطلقه اهميت دارد زيرا اين افراد نبايد در سال اول پس از طلاق اقدام به ازدواج كنند بلكه شيوه زندگي سالم و مثبت را پس از طلاق بياموزند و پس از گذشت يك سال اسباب ازدواج سالم آنان فراهم شود. گلزاري درباره پوشش بيمه‌اي مشاوره گفت: بيمه به مشاوره تعلق نمي‌گيرد چرا كه تعداد جلسات مشاوره به طور كامل مشخص نيست. در اين شرايط ما تلاش كرديم با همكاري سازمان روانشناسي و مشاوره، مشاوره قبل از ازدواج را راه‌اندازي كنيم و بر اساس سند ملي مشاوره قبل از ازدواج، اين مشاوره حداكثر پنج جلسه وقت مي‌گيرد. با توجه به برخورداري از يك سند واحد مشاوران كشور از وحدت رويه برخوردار مي‌شوند. معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه، گفت: وزارت علوم و دانشگاه آزاد اعلام آمادگي كرده‌اند تا براي دانشجويان خود كه متقاضي مشاوره قبل از ازدواج هستند يارانه پرداخت كنند. علاوه بر آن تلاش مي‌كنيم با همكاري شوراي فرهنگ عمومي كشور مشاوره قبل از ازدواج در همه دستگاه‌ها به طور فراگير انجام شود. اميدواريم با اين كار بتوانيم تا حدودي موجب كاهش نرخ طلاق در كشور شويم. وي در پاسخ به پرسشي در زمينه چگونگي پيشگيري از تخلفات سمن‌ها و فعاليت‌هاي سياسي آنان گفت: وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي در زمينه تاييد صلاحيت افراد هنگام صدور مجوز سمن دقت زيادي مي‌كنند. از سوي ديگر سمن‌هاي جوانان نبايد فعاليت سياسي داشته باشند. گلزاري درباره چگونگي حمايت از سمن‌ها اظهار كرد: براي صاحبان سمن‌ها دوره‌هاي آموزشي برگزار مي‌كنيم و از ديگر راه‌هاي حمايت از آنها واگذاري انجام برخي كارها به سمن‌هاست. معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ابراز اميدواري كرد: قوانين دست و پاگير براي فعاليت‌هاي سمن‌ها گذاشته نشود چراكه تعداد سمن‌ها در كشورمان نسبت به برخي كشورهاي آفريقايي كمتر است و براي كاهش افسردگي جوانان و ترغيب آنان به فعاليت‌هاي اجتماعي لازم است مشاركت اجتماعي افزايش يابد.
رونمايي از سايت همسريابي
 در خردادماه
وي درباره فعاليت سايت همسان‌گزيني تا همسري و برگزاري همايش ملي خيرين ازدواج گفت: قرار است اين سايت خردادماه رونمايي شود. معاون امور ساماندهي جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تشكيل كارگروه‌هايي در وزارتخانه‌ها در جهت عملياتي كردن برنامه ششم توسعه اظهار كرد: در برنامه ششم توسعه تبصره‌هايي براي ازدواج و اشتغال جوانان در نظر گرفته شده و مبالغي براي عملياتي كردن آنها اختصاص يافته است. البته ابتدا بايد كارگروه‌هايي تشكيل شود، سپس برنامه‌هاي تدوين شده عملياتي شود. گلزاري درباره آخرين وضعيت سايت همسان‌گزيني تا همسري گفت: 80 درصد از كار مربوط به اين سايت انجام شده است. لازم است مراكز مشاوره در كنار اين سايت ديده شود و هماهنگي‌هايي با سازمان ثبت احوال در زمينه احراز هويت افرادي كه در اين سايت ثبت نام مي‌كنند انجام شود. اميدواريم در هفته جوان از اين سايت رونمايي شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون