• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4514 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۸ آبان

فتل و لكلرك به دفتر تيم فراري احضار شدند

جنگ احمقانه در اينترلاگوس

سباستين فتل و چارلز لكلرك بعد از برخورد با يكديگر در مسابقه گرندپري برزيل توسط مديران تيم فراري به ستاد اين تيم در ايتاليا فراخوانده شدند. اين برخورد در شرايطي رخ داد كه داستان درگيري فتل و لكلرك به مدت چند هفته تيتر يك خبرگزاري‌هاي ورزشي جهان شده بود.

لكلرك و فتل دو راننده تيم فراري در رقابت پيست اينترلاگوس و در حالي كه 66 دور از مسابقه گذشته بود در يكي از عجيب‌ترين صحنه‌هاي اين فصل پس از سبقتي كه لكلرك از هم‌تيمي‌اش فتل گرفت، فتل در تلاش براي پس گرفتن رده‌اش برخوردي با ماشين هم‌تيمي خود داشت و هر دو ماشين فراري در پي جنگي بي‌مورد و برخوردي كه مي‌شد از آن اجتناب كرد، از مسابقه خارج شدند. اين كار باعث شد
هيچ كدام از اين دو راننده نتوانند رقابت را به پايان برسانند و فراري هيچ امتيازي در گرندپري ماقبل پاياني به دست نياورد. ماتيا بينوتو مدير تيم فراري بعد از مسابقه از اينكه تقصير را گردن كسي بيندازد طفره رفت و همچنين احتمال جريمه هر دو راننده را رد كرد. اما او گفت هر دو راننده كه عصر يكشنبه توسط مديران تيم از شركت در جلسه مطبوعاتي كنار گذاشته شده بودند بايد در جلسه مديريت بحران تيم حاضر شوند تا مديران، مسووليت‌هاي اين دو راننده را دوباره به آنها يادآوري كنند.

بينوتو گفت: «وقتي در گرماگرم مسابقه هستيد ممكن است اشتباهاتي بروز كند. من صحبت‌هاي هر دو راننده را شنيده‌ام اما بايد با آنها ملاقات حضوري نيز داشته باشم تا در مورد اتفاقاتي كه رخ داده، حرف بزنم. اين زماني به تيم خواهد داد كه ويديوها و داده‌ها را تجزيه و تحليل كند. مساله جريمه يا سرزنش نيست، ما به آنها اجازه مسابقه مي‌دهيم. اين ورزش يك جنگ است اما آزاد بودن در جنگ به اين معنا نيست كه آنها مجازند اشتباهات احمقانه انجام دهند. در حقيقت اين‌جور چيزها نبايد هرگز اتفاق بيفتند.»

در گرندپري برزيل مكس ورشتپن از ردبول سومين پيروزي‌اش را در اين فصل به دست آورد. پيتر گاسلي از تيم توروروسو با خلق يك شگفتي دوم شد و كارلوس ساينز از مك‌لارن در جايگاه سوم ايستاد. اين اولين عنوان مك‌لارن در اين فصل بود كه به وضعيت فاجعه‌بار اين تيم خاتمه داد. البته اين هميلتون، قهرمان زودهنگام فصل بود كه در جريان مسابقه به عنوان نفر سوم از خط عبور كرد ولي اين راننده بريتانيايي به دليل خطايي كه هنگام سبقت گرفتن از الكساندر آلبون راننده تيم ردبول مرتكب شده بود با جريمه‌اي
5 ثانيه‌اي مواجه شد و به رتبه هفتم سقوط كرد. البته هميلتون بعد از مسابقه خودش پذيرفت كه مرتكب اشتباه شده بود و از راننده حريف نيز عذرخواهي كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون