• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4515 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ آبان

خبرخوان

ثبت‌نام ۶۶ هزار نفر در طرح ملي مسكن

وزير راه و شهرسازي گفت: تاكنون حدود ۶۶ هزار نفر موفق به ثبت اطلاعات خود در سامانه طرح ملي مسكن شده‌اند. در مرحله اول آغاز ثبت‌نام طرح ملي مسكن با ۱۸۰ هزار واحد مسكوني شروع كرديم و مرحله به مرحله ثبت نام سه استان، در حال اجراست.اسلامي همچنين درباره بعضي از شهرها كه مشكل زمين وجود ندارد، گفت: به صورت گروهي و يا فردي مي‌توانيم زمين را در اختيار متقاضيان قرار دهيم تا خودشان با هماهنگي سازمان نظام مهندسي كار را جلو ببرند.

 

قيمت كالاهاي اساسي در سامانه ۱۲۴ درج شد

قائم مقام وزير صمت در امور بازرگاني از درج قيمت كالاهاي اساسي در اپليكيشن آپ و سامانه ۱۲۴ خبر داد و گفت: براي كنترل بازار و جلوگيري از سوءاستفاده سودجويان در اجراي طرح اصلاح قيمت بنزين، بازرسي و نظارت‌ها افزايش يافته و ۱۵ هزار بازرس در طرح مبازره با گرانفروشي به نظارت و بازرسي مي‌پردازند.

 

نامه‌نگاري رييس كميسيون عمران درباره قيمت مسكن

كوچي، رييس كميسيون عمران مجلس با اشاره به افزايش قيمت بنزين، گفت: بنده امروز به وزراي راه و شهرسازي و كشور نامه‌اي ارسال كرده‌ام مبني بر اينكه افزايش قيمت بنزين نبايد تاثيري روي قيمت حمل و نقل و مسكن بگذارد. او افزود: در نامه به وزير كشور تاكيد كردم كه بر قيمت حمل و نقل درون شهري نظارت داشته باشد و همچنين در نامه‌اي به وزير راه و شهرسازي اين مساله را مورد تاكيد قرار دادم كه افزايش قيمت بنزين در حمل و نقل برون شهري و مسكن تاثيري نگذارد.

 

سهم صنايع پيشران از تسهيلات بانكي مشخص شد

سهم بانك‌ها از مبلغ كل تسهيلات در نظر گرفته شده به طرح‌هاي پيشران بخش مسكن و ساختمان، صنعت و معدن، نفت، گردشگري و جهاد كشاورزي مشخص شد. سهم بانك‌هاي عامل از كل تسهيلات در نظر گرفته شده به طرح‌هاي پيشران مجموعا ۱۰۰ هزار ميليارد تومان است كه از اين مبلغ سهم بخش صنعت و معدن مبلغ ۵۰۰ هزار ميليارد ريال، سهم بخش نفت مبلغ ۴۰ هزار ميليارد ريال، سهم گردشگري مبلغ ۶۰ هزار ميليارد ريال، سهم بخش مسكن و ساختمان مبلغ ۲۰۰ هزار ميليارد ريال و سهم بخش كشاورزي مبلغ ۲۰۰ هزار ميليارد ريال تعيين شده است.بر اين اساس مقرر شد سهم تسهيلات ياد شده با در نظر گرفتن صنايع پيشران معرفي شده از سوي وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازي، وزارت جهاد كشاورزي، وزارت نفت و وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي به عنوان حداقل سهم پيش‌بيني شده براي اعطاي تسهيلات توسط بانك‌هاي عامل مورد اقدام مقتضي قرار گيرد.

 

فقط ۲۵ ميليون ليتر بنزين به نرخ آزاد فروخته مي‌شود

حميدرضا عدل، معاون سازمان برنامه و بودجه با بيان اينكه فقط ۲۵ ميليون ليتر بنزين از ۹۵ ميليون ليتر مصرفي كشور به قيمت آزاد فروخته مي‌شود، گفت: دولت حتي براي خودرو‌هاي دولتي هم سهميه‌اي در نظر نگرفت تا در نهايت به نفع مردم باشد. عدل با بيان اينكه در سال آينده روزانه شاهد كاهش مصرف ۶ تا ۱۰ ميليون ليتر بنزين خواهيم بود، افزود: از سال ۹۶ تا ۹۷ با افزايش حدود ۱۴ درصدي مصرف بنزين مواجه بوديم و اين افزايش مصرف بابت قاچاق سوخت به كشور‌هاي منطقه بود. او گفت: تفاوت قيمت بنزين در داخل كشور با كشور همسايه دست‌كم ۵ هزار تومان است.

 

سود ۱۵ هزار توماني قاچاق بنزين به تركيه

بررسي‌ها نشان مي‌دهد سود قاچاق هر ليتر بنزين به تركيه ۱۵ هزار و ۶۰۵ تومان، به تركمنستان ۴ هزار و ۸۰۵ تومان، به آذربايجان ۵ هزار و ۳۴۵ تومان، پاكستان ۸۴۵۰ تومان، عراق ۷۵۰۵ تومان، افغانستان ۹۱۲۵ تومان و ارمنستان ۱۴ هزار و ۹۳۰ تومان است. در شرايط فعلي كه جهش ارزي در اقتصاد ايران رخ داده معادل دلاري قيمت بنزين در ايران به‌شدت كاهش يافته و قاچاق آن بسيار جذاب‌تر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون