• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4533 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ آذر

ويژه

تشريح پيش‌شرط‌هاي راه‌اندازي نسل ۵ تلفن همراه

معاون فني و توسعه شبكه همراه اول در يك نشست تخصصي به تشريح پيش‌شرط‌هاي راه‌اندازي نسل ۵ تلفن همراه در ايران پرداخت. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، مرتضي طاهري‌بخش در نشست تخصصي «عدم قطعيت‌هاي توسعه نسل پنجم ارتباطات در شهرهاي هوشمند» كه روز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه همزمان با برپايي نمايشگاه «تهران هوشمند» در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد، با بيان اينكه جاي خرسندي است كه پيش از ورود و فراگيري تكنولوژي ۵G، با برگزاري نشست‌هاي تخصصي به فكر آماده و فراهم‌سازي شرايط مواجهه با اين فناوري هستيم، اظهار كرد: نخستين موضوع درباره عدم قطعيت‌ها، بحث «فركانس» است. معاون فني و توسعه شبكه همراه اول افزود: بر اساس آنچه در كنفرانس جهاني ارتباطات راديويي ۲۰۱۹ (WRC-۱۹) نهايي شده، رگولاتوري‌ها بايد طيف پيوسته ۸۰-۱۰۰ مگاهرتز را در باند ۳.۵ گيگاهرتز و حداقل باند يك گيگاهرتز را براي باندهاي موج ميليمتري در نسل پنجم در نظر بگيرند؛ در غير اين صورت شبكه ۵G جان نخواهد گرفت. وي بحث ديگر را در ارتباط با زيرساخت‌ها دانست و ابراز كرد: با توجه به اينكه پايداري ۵G نزديك به صددرصد و قرار است سرويس‌هاي پرريسكي بر بستر آن ارايه شود، بايد به مقوله زيرساخت‌ها اهميت ويژه‌اي داد؛ برآورد مي‌شود اجراي پايلوت اين نسل را تا ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ و توسعه فراگير آن را تا
۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ داشته باشيم. طاهري‌بخش «رساندن فيبر به محل سايت‌هاي ارتباطي»، «تجميع ديتاسنترها» و «تعامل ۵G با ديگر نسل‌هاي قبلي» را از جمله ديگر مباحث لازم براي ورود به اين تكنولوژي عنوان كرد و گفت: گذشته از تمامي اين موارد، سرويس‌هاي اپراتورها مبتني بر تقاضاست و تا زماني كه صنعت تقاضايي براي استفاده از ظرفيت‌هاي ۵G نداشته باشد، اپراتورهاي ارتباطي براي رفتن به سمت۵G ترغيب نخواهند شد. معاون فني و توسعه شبكه شركت ارتباطات سيار ايران در ادامه سخنانش و در پاسخ به سوال مدير پنل مبني بر ضرورت سرمايه‌گذاري مشترك اپراتورها براي ورود به ۵G يادآور شد: بايد سياست‌هاي تشويقي در اين زمينه وجود داشته باشد تا اين مهم محقق شود. وي افزود: سرمايه‌گذاري مشترك را مي‌توان در قالب دو مدل «ايجاد شركت مشترك» يا «اجاره زيرساخت‌هاي فراهم شده توسط سرمايه‌گذاري ثالث» پيش برد و در مباحث مرتبط با فركانس هم مي‌توان
RAN Sharing را به اجرا گذاشت. طاهري‌بخش تصريح كرد: با اين حال چشم‌انداز روشني براي همكاري اپراتورها حول محور اين تكنولوژي قائل نيستيم، مگر اينكه رگولاتوري سياست‌هاي تشويقي نظير كاهش تسهيم درآمدش از ۳۱ به ۵ درصد يا تخصيص فركانس بيشتر به اپراتورها را پياده‌سازي كند. در اين نشست تخصصي معاون امور راديويي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز حضور داشت.

كاهش 33درصدي مصرف بنزين در كردستان

به گزارش آوات و به نقل از روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان، عبدالله گيتي‌منش گفت: از 24 آبان ماه همزمان با اجراي طرح مديريت مصرف شاهد كاهش 33 درصدي مصرف بنزين در استان هستيم. گيتي‌منش اظهار كرد: از ابتداي سال جاري وارد سياست جديدي شديم كه كارت‌هاي سوخت را مجددا احيا كنيم و بعد از چند ماه اطلاع‌رساني كساني كه كارت نداشتند يا كارت سوخت آنها مشكلي داشت با اقدام آنها مشكلات پيگيري مي‌شد. وي با اشاره به اينكه سياست‌هاي حوزه سوخت و خودرو بالغ بر 90 درصد مردم را درگير و تحت تاثير قرار مي‌دهد، افزود: اگر اطلاع‌رساني كافي در اين زمينه نباشد با مشكل مواجه خواهيم بود. وي يادآور شد: از 24 آبان ماه همزمان با اجراي طرح مديريت مصرف، شاهد كاهش مصرف بنزين در استان كردستان بوديم به‌طوري كه با كاهش 32 درصدي مصرف بنزين در استان روبه‌رو شديم.

 

افزايش 20درصدي مصرف سي‌ان‌جي در كردستان

مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان اعلام كرد: با مديريت مصرف سوخت و كاهش مصرف بنزين شاهد افزايش مصرف سي‌ان‌جي در استان بوده‌ايم كه در اين راستا مصرف سي‌ان‌جي استان با افزايش 20درصدي همراه بوده است. گيتي‌منش يادآور شد: در حال حاضر 75 جايگاه عرضه سوخت مايع و 52 باب جايگاه سي‌ان‌جي در استان فعال هستند. وي با اشاره به اينكه يك‌سوم ظرفيت سي‌ان‌جي در استان استفاده مي‌شود، بيان كرد: روزانه قادريم يك ميليون و 500 هزار مترمكعب سي‌ان‌جي در استان توزيع كنيم، اما روزانه 430 هزار مترمكعب مصرف مي‌شود كه با اجراي طرح مديريت مصرف به 600 هزار مترمكعب رسيده است. وي عنوان كرد: سعي بر اين است كساني كه متقاضي احداث جايگاه سي‌ان‌جي باشند، جذب شوند تا بتوانيم اين جايگاه‌ها را در استان افزايش دهيم.

 

رمزگشايي كارت سوخت 15 هزار متقاضي كردستاني

مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان به مراجعه متقاضيان رمزگشايي كارت سوخت در 18 روز اخير اشاره و بيان كرد: در اين مدت 15 هزار نفر براي رمزگشايي كارت سوخت مراجعه كرده‌اند. گيتي‌منش به آمار مصرف فرآورده‌هاي نفتي استان پرداخت و اضافه كرد: مردم اگر هنگام قرار دادن كارت سوخت در جايگاه‌ها با پيام‌هايي همچون «كد25»، «كارت را به صورت صحيح وارد كنيد» يا با پيام «كارت در ليست سياه قرار دارد» مواجه شوند، نشان‌دهنده مسدود شدن كارت سوخت است كه بايد با مراجعه به دفاتر پليس +10 اقدام به صدور كارت المثني كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون