• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4533 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ آذر

خبرخوان

تراكنش‌هاي بين بانكي محدود شد

طبق اعلام بانك مركزي، از بيستم آذر ماه، تراكنش‌هاي كليه سامانه‌هاي بين بانكي به ازاي هر شخص در ۲۴ ساعت از درگاه‌هاي غيرحضوري به ۱ ميليارد ريال محدود مي‌شود. بانك مركزي در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: در ادامه اجراي الزامات مبارزه با پولشويي و مديريت جريان وجوه در كشور، از بيستم آذرماه، تراكنش‌هاي كليه سامانه‌هاي بين بانكي به ازاي هر شخص در 24 ساعت از درگاه‌هاي غير حضوري به 1 ميليارد ريال محدود مي‌شود. كليه بانك‌ها و موسسات اعتباري نيز موظفند اين محدوديت را براي تراكنش‌هاي درون بانكي در درگاه‌هاي غير حضوري خود اعمال كنند. روابط عمومي اين بانك تاكيد كرد كه مشتريان بانك‌ها مي‌توانند براي انجام تراكنش‌هاي بالاتر از اين مبلغ كماكان به شعب بانك‌ها مراجعه كنند.

نوسانات اخير نرخ ارز بخشي از روند ثبات نسبي چند ماه اخير است

طهماسب مظاهري، رييس كل اسبق بانك مركزي ضمن علت‌يابي نوسانات ارز در هفته اخير اظهار كرد: «در طول چند ماه اخير شاهد ثبات نسبي بوديم و نوسانات چند هفته اخير نيز جزيي از همين نسبيت است.» وي ادامه داد: «ثبات به معناي ساكن بودن و دارا بودن يك عدد ثابت نه در ايران و نه در هيچ كشوري نيست و هر كشوري متناسب با شاخص‌هاي پولي و بانكي و نيز توليد ناخالص، نرخ ارز را در نوسان مي‌بيند.» مظاهري با اشاره به اقدامات يك سال اخير بانك مركزي گفت: «بانك مركزي اجازه داد نرخ ارز از پايه و مقررات اقتصادي تبعيت كند و سياست غلط 6 سال گذشته كه براساس سركوب نرخ ارز بود را پيش نگرفت.» وي سياست‌هاي قبل از همتي را حراج ارز كشور خواند و افزود: «اين كار درستي از سوي بانك مركزي بود كه با تشويق صادركننده‌ها تامين ارز بازار را بهبود بخشيد.»

 

بررسي افزايش سقف وام مسكن تا ۲ هفته ديگر در شوراي پول و اعتبار

ابوالقاسم رحيمي اناركي، مديرعامل بانك مسكن از بررسي افزايش سقف تسهيلات مسكن تا دو هفته ديگر در شوراي پول و اعتبار خبر داد.

 

پيش‌بيني ثبات قيمت مسكن را داريم

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: در حال حاضر هيچ دليل فني و علمي براي گران شدن مسكن وجود ندارد و برنامه‌هايي را براي كنترل اين بازار در آينده در دستور كار قرار داده‌ايم. محمود محمودزاده اظهار كرد: اگر مسكن را به شكل جداگانه از ساير حوزه‌ها بررسي كنيم به يك نتيجه مشخص مي‌رسيم اما تحولات بازار مسكن هميشه تحت‌تاثير بازارهاي ثانويه قرار دارد و همواره در سال‌هاي گذشته اين‌گونه بوده است.

اختصاص ۲۰ درصد منابع بانكي به بخش مسكن

براساس دستور رييس‌جمهوري، قرار است سطح تسهيلات مسكن در كليه بانك‌ها به استثناي بانك مسكن كه به عنوان بانك تخصصي اين حوزه فعاليت مي‌كند، به ۲۰ درصد كل تسهيلات ارتقا يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون