• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4535 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ آذر

دومين باخت پياپي مولايي بعد از جنجال بزرگ

قهرمان سابق در سراشيبي سقوط

چند ماه قبل سعيد مولايي جودوكار وزن 81- كيلوگرم كشورمان، بعد از شكست در نيمه‌نهايي مسابقات جودو قهرماني جهان در توكيو با حواشي زياد راهي آلمان شد تا پناهندگي اين كشور را دريافت كند. اتفاقاتي كه مولايي در متن آن حضور داشت، يكي از عجيب‌ترين رخدادهاي چند سال اخير ورزش ايران بود كه حتي باعث شد فدراسيون جودوي ايران از سوي اتحاديه جهاني اين رشته تعليق شود. در كنار تمام اين حواشي، آنچه خود مولايي به آن اذعان داشت اين بود كه تلاش‌هاي او صرفا در جهت پيشرفت ورزشي و رسيدن به رنك يك جهاني و در نهايت قهرماني در بازي‌هاي المپيك است. با اين حال روند حركتي اين جودوكار بعد از مسابقات جهاني توكيو نشان مي‌دهد سعيد بيشتر از اينكه رو به رشد باشد در سراشيبي سقوط قرار گرفته است.

مولايي بعد از اينكه راهي آلمان شد در نخستين مسابقات جايزه بزرگ جودو با پرچم فدراسيون جهاني در رقابت‌هاي ژاپن حاضر شد. اين مسابقات گرنداسلم با حضور ۴۸۲ جودوكار از ۸۷ كشور در شهر «اوزاكا» برگزار شد. مولايي در اين رقابت‌ها در دور نخست استراحت داشت و سپس حريفاني از آرژانتين و كره‌جنوبي را مغلوب كرد. اما اين جودوكار در ادامه به «ساتورو فوجيوارا» از ژاپن باخت و به گردونه بازنده‌ها رفت و در اين مرحله نيز مغلوب «فان‌دويت» از هلند شد و به كار خود پايان داد تا دست خالي بماند. البته باخت مولايي در نخستين تورنمنتي كه بعد از آن همه حاشيه پشت سر گذاشته بود كمي طبيعي به نظر مي‌رسيد. اما اتفاقات يك ماه گذشته نشان داد كه سرنوشت مولايي كاملا متفاوت از آنچه او مي‌خواست به آن برسد پيش رفته است.

ابتدا داستان پناهندگي مولايي به كشور مغولستان خبرساز شد. كشوري كه كمتر كسي فكر مي‌كرد قهرمان سابق كشورمان سر از آنجا دربياورد. ولي تصاوير مولايي در كنار رييس‌جمهور مغولستان و دريافت تابعيت اين كشور نشان داد كه اين جودوكار در مسابقات المپيك با پرچم كشور مغولستان حاضر خواهد شد. دو روز قبل نيز مولايي در نخستين رقابتش زير پرچم مغولستان در مسترز چين حاضر شد و يكي از بدترين نتايج دوران ورزشي‌اش را رقم زد. مولايي در اين رقابت‌ها بعد از يك دور استراحت در نخستين مبارزه خود برابر «كريستين پارلاتي» جودوكار ۲۱ ساله ايتاليا با رنكينگ ۲۸ دنيا باخت و حذف شد. مولايي در اين رقابت در عرض كمتر از 4 دقيقه ضربه فني شد.

مولايي با اين دو باخت جايگاه دوم خود را در رنكينگ جهاني نيز از دست داد. او حالا با 5229 امتياز بعد از نمايندگان رژيم صهيونيستي و بلژيك در جايگاه سوم ايستاده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون