• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4547 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

مارادونا به ديدار رييس‌جمهور آرژانتين رفت

باز هم دن‌ ديه‌گو روي بالكن كاخ

ديه‌گو مارادونا روز پنجشنبه به دعوت آلبرتو فرناندز رييس‌جمهور آرژانتين به كاخ رياست‌جمهوري اين كشور رفت تا علاوه بر گپ و گفت با جناب رييس‌جمهور و در آغوش كشيدن وي جلوي دوربين عكاسان دو، سه كار ديگر نيز انجام دهد. يكي اينكه پيراهن باشگاه آرجنتينوس جونيورز را براي آلبرتو فرناندز امضا كند. رييس‌جمهور آرژانتين هوادار اين تيم در ليگ فوتبال آرژانتين است و نكته جالب اينكه، آرجنتينوس جونيورز آخرين باشگاهي بوده كه دن‌ديه‌گو در آن توپ زده است. علاوه بر اين، مارادونا درباره پروژه‌اش با رييس‌جمهور آرژانتين حرف زده است؛ پروژه ايجاد فرصت‌هاي فوتبالي بيشتر براي محله‌هاي محروم و فقير اين كشور. برنامه طراحي شده توسط مارادونا، پروژه‌اي است براي بازسازي و توسعه زمين‌هاي خاكي‌اي كه كودكان آرژانتيني در محلات فقير اين كشور به‌طور سنتي در آنها فوتبال بازي مي‌كنند.

اما شايد مهم‌ترين بخش حضور مارادونا در كاخ رياست‌جمهوري آرژانتين، ظاهر شدن وي در بالكن كاخ بود. دن‌ديه‌گو به بالكن آمد تا عكاسان رسانه‌هاي معتبر دنيا از او عكس بگيرند. عكاسي از مارادونا في‌نفسه جذب است، به ويژه اگر در بالكن كاخ رياست‌جمهوري آرژانتين ايستاده باشد! حضور مارادونا در بالكن اين كاخ، از اين‌رو جذابيت خاصي براي رسانه‌هاي ورزشي دنيا داشت كه يادآور حضور او در اين بالكن، پس از بازگشت تيم ملي آرژانتين از جام جهاني 1990 بود. در تابستان 1990، مارادونا در كنار كارلوس منم، رييس‌جمهور وقت آرژانتين، در بالكن كاخ رياست‌جمهوري اين كشور ظاهر شد تا به احساسات ده‌ها هزار نفر از مردم شهر بوينس آيرس، پايتخت آرژانتين پاسخ دهد؛ مردمي كه به نمايندگي از كل ملت آرژانتين پايين كاخ ايستاده بودند تا عشق‌شان را به مارادونا نشان دهند و از اندوه عميق او بابت آن شكست تلخ و مشكوك در فينال جام جهاني بكاهند. ديه‌گو مارادونا اگرچه محبوب‌ترين بازيكن تاريخ فوتبال بوده است، اما در فوتبال چنانكه بايد به حقش نرسيد.

سزار منوتي در 1978، مارادوناي 18 ساله را به دلايل غيرفني از تيم ملي آرژانتين خط زد و همين باعث شد كه قهرماني در آن جام جهاني در كارنامه مارادونا ثبت نشود. در 1990، اگر داور به نفع آلمان پنالتي نمي‌گرفت، بسيار محتمل بود كه آرژانتين در ضربات پنالتي قهرمان جهان شود. در 1994 هم پس از درخشش وحشتناك آرژانتين در دو بازي اول، فيفا تصميم گرفت مارادونا را از جام بيرون بيندازد تا هاوه‌لانژ برزيلي در آخرين روزهاي رياستش بر فيفا، براي اولين‌بار طعم قهرماني تيم كشورش در جام جهاني را بچشد؛ بنابراين مارادونا اگر كمي خوش‌شانس بود، مي‌توانست چهار بار فاتح جام جهاني شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون