• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4551 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ دي

اقتصاد بين‌الملل

پول آرژانتين يك‌سوم ارزشش را از دست داد

با آغاز دور جديد ريزش‌ها، ميزان كاهش ارزش پزو در برابر دلار به ۳۹ درصد رسيد. با تشديد بحران بدهي، كاهش رشد اقتصادي و افزايش نرخ تورم، بحران ارزي در سومين اقتصاد بزرگ امريكاي جنوبي بيش از پيش تشديد شده است تا جايي كه با ريزش مجدد ۰.۱۳ درصدي ارزش پزو در برابر دلار در آخرين روز از معاملات هفتگي، ميزان سقوط اين ارز در برابر دلار در سال ۲۰۱۹ به ۳۷ درصد افزايش پيدا كرد. در آخرين دور از معاملات ارزي، نرخ برابري هر دلار معادل ۵۹.۹۱ پزو اعلام شده است. از زمان شكست دولت مائوريسيو ماكري در انتخابات و روي كار آمدن مجدد حزب سوسياليست، بازارهاي مالي آرژانتين دچار نوسانات شديدي شده‌اند و شاخص بورس بوينس‌آيرس نيز به كمترين سطح خود در چهار سال اخير رسيده است. آلبرتو فرناندز، رييس‌جمهور فعلي آرژانتين در واكنش به اين بحران گفته كه دولت متعهد به بازسازي ساختار بدهي و بهبود شرايط اقتصادي كشور است.

اعتراضات كارگران همچنان مانع ارسال سوخت از پالايشگاه توتال

اتحاديه كنفدراسيون عمومي كار فرانسه (CGT) روز دوشنبه به تمديد توقف ارسال سوخت از پالايشگاه گرانپوئيت توتال در نزديكي پاريس تا 6 ژانويه راي داد. سخنگوي توتال نتيجه راي‌گيري CGT در روز دوشنبه را تاييد كرد و ادامه داد اين گروه انرژي، از سايت‌‌هاي ديگر خود براي عرضه به ايستگاه‌‌هاي خدماتي‌‌اش در پاريس استفاده خواهد داد.

رمزارز «مونرو» قابل رديابي نيست

به تازگي اخبار و گزارش‌هاي منتشر شده در وب‌سايت bitcoinist نشان مي‌دهد كه رمزارز مونرو به عنوان يكي از محبوب‌ترين و پرطرفدارترين ارزهاي ديجيتال رمزنگاري شده در جهان تقريبا غيرقابل رديابي است و حتي با بررسي IP و ردگيري‌هاي دقيق نيز اين كار امكان‌پذير نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون