• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4573 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۷ بهمن

پيدا و پنهان

واكنش به شايعه ضد عفوني كردن يك هواپيما در فرودگاه امام

روز گذشته شايعاتي مبني بر مشاهده يك مورد مشكوك به ويروس كرونا در يكي از پروازهاي فرودگاه امام شنيده ‌شد؛ اما سخنگوي شركت شهر فرودگاهي امام اين موضوع را تكذيب كرد. در اين شايعات اينگونه مطرح شده بود كه يك هواپيماي ماهان به دليل مشكوك بودن به ابتلاي برخي از مسافران آن جهت ضد عفوني كردن زمين‌گير شده است. با اين حال علي كاشاني، سخنگوي شركت شهر فرودگاهي امام با تكذيب اين مساله گفت: اين مساله را از مركز بهداشت مرزي پيگيري كردم و آنها نيز اين مساله را تكذيب كردند. در روزهاي گذشته مسوولان فرودگاه امام اعلام كرده‌اند كه تجهيزات لازم براي كنترل مسافران توسط پايگاه بهداشت مرزي در فرودگاه امام فراهم ‌شده تا كنترل مسافران با استانداردهاي لازم از نظر دارا بودن علائم بيماري ويروس كرونا صورت گيرد. به همين منظور تمام مسافران و كادر پروازي كه از مبدا چين و كشورهاي شرق آسيا وارد كشور مي‌شوند به صورت يك به يك كنترل شده و در صورت مشاهده علائم بيماري ويروس كرونا در آنها به صورت قرنطينه به مراكز درماني منتقل مي‌شوند.

توضيح درباره تيراندازي به كاركنان پتروشيمي تندگويان

در پي انتشار خبر تيراندازي به كاركنان پتروشيمي تندگويان محسن بيرانوند، فرماندار بندر ماهشهر گفت: تيراندازي به سمت اتوبوس حامل كاركنان پتروشيمي تندگويان توسط يك راكب موتورسوار، موضوع امنيتي نبوده و تنها به نشانه اعتراض به نرخ كرايه‌ها و نحوه پرداختي به رانندگان بوده است. بنا به گفته فرماندار موضوع كاملا صنفي و در اعتراض به نرخ كرايه‌ها بوده است. اين حادثه روز گذشته در ۲۰ كيلومتري جاده اهواز- بندرماهشهر رخ داده است. لازم به ذكر است اين حادثه تلفات جاني به همراه نداشته و تنها خساراتي را به دستگاه اتوبوس وارد كرده است.

اتفاق عجيب در بازار دلار

هر چند روز شنبه دلار در صرافي‌هاي بانكي به قيمت ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته ‌شد اما نرخ خريد دلار از مردم فاصله‌اي قابل توجه را با قيمت فروش دارا بود. هر دلار امريكا در صرافي‌هاي بانكي به قيمتي معادل 100 تومان كمتر از قيمت فروش خريداري مي‌شد اما ديروز(يكشنبه) نرخ خريد برابر با ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام شد. بر اساس گزارش خبرآنلاين، برخي فعالان بازار تعبيري متفاوت از اين اتفاق عجيب داشته و معتقدند اين نشان‌دهنده اين است كه افزايش قيمت‌ها ماندگار نيست و نرخ‌ها به زودي با كاهش مواجه مي‌شود از اين رو سود چنداني در سرمايه‌گذاري در بازار ارز وجود ندارد. هر يورو نيز در بازار به قيمت ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسيده است. نرخ خريد يورو نيز ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام شد.

چطور بنزين بزنيم كه سهميه‌مان هدر نرود

شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه هنگام سوختگيري خودرو نيازي به انجام محاسبات عددي نيست و براساس گنجايش باك خودرو و ميزان سوخت مورد نياز تا سقف ۶۰ ليتر سوخت‌گيري انجام‌پذير است. شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در اين اطلاعيه درخصوص نحوه صحيح سوخت‌گيري با كارت سوخت شخصي، توضيحاتي ارايه كرد. متن توضيحات به اين شرح است:

۱- كارت سوخت شخصي خود را داخل كارتخوان قرار دهيد. ۲- رمز 4 رقمي آن را وارد كنيد. ۳- نازل را برداشته و به ميزان مورد نياز سوخت‌گيري را آغاز كنيد. ۴- بعد از اتمام سوخت‌گيري نازل را به درستي سر جاي خود قرار دهيد. ۵- پس از مشاهده پيام «كارت خود را‌ برداريد» كارت سوخت خود را از كارتخوان خارج كنيد. در صورت رعايت موارد بالا هيچ عددي از سهميه كارت سوخت شما كسر نخواهد شد و در صورت خارج كردن كارت از كارتخوان قبل از قرار دادن نازل در جاي خود مجددا كارت را وارد كارتخوان كرده و نازل را به درستي در جاي خود قرار داده و پس از مشاهده پيام «كارت خود را ‌برداريد» كارت سوخت را‌ برداريد.

ركورد واردات قانوني گوشي موبايل شكسته شد

سامانه طرح ثبت و رجيستري تلفن همراه (همتا) از شكسته شدن ركورد واردات قانوني گوشي موبايل در دي ماه ۹۸ با اجراي طرح رجيستري، خبر داده است. سامانه همتا اعلام كرد: ميزان واردات قانوني گوشي موبايل قبل از طرح رجيستري، ماهيانه كمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه بود و مابقي نياز كشور از طريق قاچاق تامين مي‌شد.اين سامانه تاكيد كرد: اما با اجراي طرح رجيستري گوشي موبايل، در دي ماه ۹۸ بيش از يك ميليون و ۶۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه توسط بيش از ۱۰۰ شركت واردكننده به صورت قانوني وارد كشور شد و به اين ترتيب ركورد واردات گوشي موبايل شكسته شد.

فروش ملك براي پرداخت پاداش كاركنان

وزارت جهاد كشاورزي به‌منظور پرداخت پاداش پايان‌خدمت كاركنان خود، درخواست فروش ملك سازمان چاي كشور را جهت سير مراحل بررسي و تصويب به هيات دولت ارسال كرد. متن پيشنهاد وزارت جهاد كشاورزي كه در پايگاه اطلاع‌رساني دفتر هيات دولت آمده به‌شرح زير است: «وزارت جهاد كشاورزي به‌منظور پرداخت پاداش پايان‌خدمت كاركنان خود، در اجراي بند (ب) تبصره (12) قانون بودجه سال 1398 كل كشور و با رعايت ماده (115) قانون محاسبات عمومي كشور، درخواست فروش ملك سازمان چاي كشور واقع در روستاي بازكياگوراب لاهيجان را جهت سير مراحل بررسي و تصويب به هيات دولت ارسال نموده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون