• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4574 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ بهمن

رييس دستگاه قضا در جلسه شوراي عالي قوه قضاييه:

با قاتلان شهيد سليماني ملاقات خواهيم كرد اما نه براي مذاكره بلكه براي محاكمه آنها

رييس قوه قضاييه تاكيد كرد كه در آينده‎اي نه چندان دور، قاتلان سردار سليماني پاي ميز محاكمه مي‌ايستند. اين موضوع را سخنگوي دستگاه قضايي تحت امر سيدابراهيم رييسي هم در آخرين نشست خبري خود به نحوي ديگر مطرح كرده بود. غلامحسين اسماعيلي در واكنش به ترور سردار سليماني به دستور مستقيم رييس‌جمهوري امريكا از پيگيري اين موضوع از طريق 3 مرجع قضايي يعني دادگاه كيفري جمهوري اسلامي، محاكم قضايي عراق به عنوان كشوري كه اين ترور دولتي در خاك آن اتفاق افتاده و البته ديوان كيفري بين‌المللي لاهه خبر داد. سخنگوي دستگاه قضا همچنين گفته بود در هر 3 مرجع عليه دولت و شخص رييس‌جمهوري امريكا اعلام جرم خواهد شد. اسماعيلي گفته بود: «ما تلاش مي‌كنيم و صبرمان هم زياد است و چه بسا آقاي ترامپ پس از دوران رياست‌ جمهوري خود در اين رابطه محاكمه شود.» اين موضوع با ادبياتي متفاوت اما اين‌بار از سوي شخص رييس قوه قضاييه مطرح شد.

سيدابراهيم رييسي در جلسه روز گذشته شوراي عالي قضايي از اراده راسخ ايران و عراق براي پيگيري حقوقي و قضايي اقدام تروريستي امريكا در به شهادت رساندن سرداران مقاومت سخن گفت. رييس قوه قضاييه خون حاج قاسم سليماني را موجب برانگيختگي ملت‎هاي آزاده و صيانت از جوامع مورد ستم در منطقه دانست و گفت: «ان‌شاءالله امر حقوقي و قضايي اين جنايت دنبال مي‌شود. در گفت‌وگويي كه با رييس دادگاه عالي عراق داشتم، روشن شد كه انگيزه بالايي براي پيگيري اين موضوع دارند و از همان ابتدا برنامه‌ريزي‎هاي لازم را در اين زمينه داشته‎اند. ما هم كار را از طريق مجامع بين‎المللي دنبال مي‎كنيم. دير يا زود با قاتلان حاج قاسم ملاقات خواهيم كرد، اما نه براي مذاكره و گفت‌وگو؛ بلكه براي محاكمه و كيفر.» اشاره‌اي كنايه‌آميز به اظهارات اخير محمدجواد ظريف در ارتباط با احتمال مذاكره با امريكا كه اين روزها دستگاه ديپلماسي و مجموعه دولت را بيش از پيش، هدف حملات دلواپسان قرار داده است.

رييسي در بخشي از اظهاراتش با اشاره به برخي احكام صادر شده در ماه‎هاي اخير ادامه داد: «احكام دادگاه‎ها بايد به نحوي صادر شود كه براي افكار عمومي از لحاظ تناسب جرم و مجازات اقناع‌كننده باشد. مثلا برخورد با كارگري كه به دليل فشار‌هاي اقتصادي اعتراض مي‌كند و فرياد مي‌زند و حالا ممكن است در ميان اعتراض كلام ناشايستي هم به زبان بياورد، بايد متفاوت از برخورد با كسي باشد كه به صورت سازمان يافته و با برنامه‌ريزي قبلي اقدام به بر هم زدن نظم جامعه مي‌كند.» به گزارش ميزان، او همچنين در بخش ديگري پيام انقلاب اسلامي را پيام اخلاص، كارآمدي، عدالت اجتماعي، معنويت پيوند خورده با سياست، اخلاق، ضديت با ظلم و استكبار، نجات مستضعفان و محرومان عالم و زندگي بر اساس دين و آموزه‌هاي ديني برشمرد.

رييس دستگاه قضا با تاكيد بر لزوم بزرگداشت ايام‌الله دهه فجر از سوي مردم و مسوولان، تبيين دستاورد‌هاي انقلاب اسلامي و اميدبخشي با عملكرد صحيح را ضروري ارزيابي كرد و گفت: «دشمن به دنبال ايجاد يأس و نااميدي است و آنچه امروز ايجاد اميد مي‎كند، كارآمدي دستگاه‎هاي اجرايي و اداري كشور است. در واقع عملكرد مخلصانه و نشان دادن كارآمدي، اميدآفرين است و دستگاه‎ها بايد اين جهت را هر چه بيشتر مدنظر داشته باشند و كارآمدي خود را ارتقا بخشند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون