• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4574 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ بهمن

خبر كوتاه

تركيه گزينه مناسبي براي جايگزيني گاز ايران ندارد

تركيه بيش از ۱۵ درصد نياز گاز خود را از ايران تامين مي‌كند و با توجه به ظرفيت خط لوله فعلي و تقاضاي رو به رشد گاز اين كشور، جايگزين كردن گاز ايران خسارات قابل توجهي براي تركيه خواهد داشت. ايران و تركيه گفت‌وگوهايي در مورد تقويت تجارت و همكاري در بخش‌هاي تكنولوژي پيشرفته يا «هاي‌تك» برگزار مي‌كنند. اين دو كشور حتي در زمان تحريم‌هاي سازمان ملل عليه ايران روابط اقتصادي محكمي با هم داشتند و ايران تركيه را دريچه‌اي به روي دنيا در بحبوحه فشار حداكثري امريكا مي‌داند.

برگزيت به پول انگليس هم رسيد

بانك مركزي انگليس از ضرب سكه جديدي به مناسبت خروج از اتحاديه اروپا خبر داد. قرار است انگليس روز سي و يكم ژانويه به‌طور رسمي از اتحاديه اروپا خارج شود و بانك مركزي انگليس نيز به مناسبت اين رويداد از سكه ۵۰ پنسي جديد خود رونمايي كرده است. طبق اعلام بانك مركزي انگليس طي يك‌سال‌ آينده حدود هفت ميليون سكه وارد چرخه پولي اين كشور خواهد شد. ساجد جاويد، وزير خزانه‌داري و دارايي انگليس كه مهمان اصلي رونمايي از اين سكه بود، گفت: خروج از اتحاديه اروپا يك نقطه عطف مهم در تاريخ انگليس خواهد بود و ضرب سكه جديد نيز اين رويداد مهم را به ما يادآوري خواهد كرد.

توليد در يك ميدان نفتي عراق از سر گرفته شد

ميدان الاحدب عراق توليد خود را پس از يك هفته از سر مي‌گيرد. نيروهاي امنيتي عراق عمليات‌هاي اين ميدان نفتي را در بحبوحه ناآرامي در يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان اوپك متوقف كرده بودند. به گفته يكي از مقامات نفتي عراق، توليد در اين ميدان نفتي با ظرفيت كامل يعني 70 هزار بشكه در روز آغاز شده است. معترضان پس از اينكه مقامات تقاضاي آنها را براي قرارداد استخدام دايم قبول كردند، اين ميدان نفتي را در استان مركزي «واسط» ترك كردند. نيروهاي امنيتي راه‌هاي دسترسي كاركنان داخل سايت توليد را در نوزدهم ژانويه مسدود كرده بودند كه باعث توقف توليد در اين ميدان نفتي شده بود. ميدان نفتي الاحدب توسط شركت ملي نفت چين ساخته شده است.

مقايسه فروش خودروهاي برقي در ۴ كشور

 

مقايسه ميزان فروش و استقبال مشتريان از خودروهاي برقي در كشورهاي نروژ، سوئد، ايسلند و هلند اطلاعات جالبي را نشان مي‌دهد. با نگاه مختصري به نمودار رشد استقبال مشتريان كشورهاي مختلف از خودروهاي برقي، پاك و دوستدار محيط زيست مي‌توان دريافت كه ميزان فروش اين محصولات در نروژ شاهد رشد چشمگيرتري نسبت به ساير كشورها بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون