• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4594 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند

آنها لاليگا را دوست ندارند

فصل پرنوسان شاگردان زيدان

شنبه عصر بود كه بارسلونا با درخشش لئو مسي موفق شد با پنج گل ايبار را در هم بكوبد و پادشاه نيوكمپ با چهار گلي كه به ثمر رساند، خط و نشان واضحي براي رئالي‌ها كشيد. بارسا كه در نبرد صدرنشيني لاليگا هفته گذشته با پيروزي در خانه ختافه و توقف رئال مادريد گامي بزرگ برداشته و اختلافش با اين تيم به يك امتياز رسيده بود، شنبه عصر با پيروزي پرگلي كه كسب كرد موقتا به صدر جدول رفت و فاصله‌اش با كهكشاني‌ها به دو امتياز رسيد. آبي‌اناري‌ها پس از اتمام بازي منتظر بودند تا ديدار حساس رئال مقابل لوانته ميانه جدولي برگزار و تكليف صدر جدول مشخص شود. رئال با وجود اينكه وسط هفته بايد به مصاف منچسترسيتي برود، با توجه به حساسيت جدول لاليگا با تمام نفرات اصلي كه در دسترس زيدان بودند پا به اين مسابقه گذاشت. رئالي‌ها در اين مسابقه 19 موقعيت گل ايجاد كردند و 7 ضربه در چارچوب دروازه حريف زدند، اما اين خوزه مورالس بود كه در دقيقه 79 با يك ضربه تماشايي از زاويه بسته موفق به باز كردن دروازه كورتوآ شد و رئال با همين نتيجه شكستي ناباورانه را قبول كرد. به اين ترتيب رئال مادريد در پايان هفته بيست و پنجم و در آستانه الكلاسيكو سرنوشت‌ساز دور برگشت صدر جدول را تقديم حريف كرد تا در زمين خودي با فشاري مضاعف براي پيروزي به مصاف آماده‌ترين بارساي چند ماه اخير برود. اما چرا رئال مادريد به اين روز افتاده؟ چه اتفاقي تيم آماده زيدان را كه به نظر مي‌رسيد به روند سال‌هاي قبلش بازگشته دوباره وارد بحران كرد؟ در ادامه نگاهي خواهيم داشت به وضعيت رئال مادريد در هفته‌هاي گذشته و دلايلي كه به نظر در اين روند نتيجه‌گيري دخيل بوده.

 

مصدوميت‌ها

رئال در سال‌هاي اخير در بازي‌هاي بسياري گرت بيل را در اختيار نداشت و زيدان سازمان تيمش را بدون در نظر گرفتن او و با چيدمان چهار- چهار- دو شكل داده بود. اين تصميم زيدان باعث شد او روي بازيكني كه نمي‌توان روي حضورش حساب كرد، حساب نكند و هرگاه بر حسب اتفاق مرد ولزي آماده بود او را چند دقيقه‌اي به ميدان بفرستد. اين فصل اما با خريد ادن هازارد، زيدان برنامه‌هاي تيمش را بر اساس توانايي‌هاي او تنظيم كرد. هازارد بازيكني است كه سابقه مصدوميت‌هاي طولاني نداشت، اما از همان ابتداي فصل با مشكل اضافه وزن دست و پنجه نرم مي‌كرد و به شكلي حيرت‌انگيزه از فرم استاندارد يك فوتباليست حرفه‌اي فاصله گرفته بود. او سه ماه پيش در جريان ديدار با پاري‌سن‌ژرمن در حالي كه بهترين نمايش فصلش را براي كهكشاني‌هاي مادريد ارايه مي‌كرد، دچار مصدوميت از ناحيه مچ پاي راست شد. مصدوميتي كه ابتدا گفته شد دو هفته طول مي‌كشد و سپس هفته به هفته تمديد شد تا اينكه او حدود 10 هفته روي چمن تمرين نكرد. بعد از آن او از هفته قبل دوباره وارد تركيب قوهاي سپيد مادريد شد، البته با توجه به بازگشت از مصدوميت شباهتي به هازارد سه ماه پيش نداشت. در جريان ديدار با لوانته هازارد دوبار از ناحيه مچ پاي راست صدمه ديد و به نظر مي‌رسد فصل براي او از دست رفته باشد. رئال مهم‌ترين بازيكنش را در هيچ ‌يك از بازي‌هاي مهم اين فصل در اختيار نداشته و به صورت خوشبينانه در صورت صعود اين تيم به نيمه‌نهايي، شايد او بتواند در هفته‌هاي پاياني فصل رئال را همراهي كند. ادن هازارد، خريد 120 ميليون و شكست‌خورده اين فصل رئال مادريد است و بايد ديد در فصول آينده چه اتفاقي براي اين ستاره بلژيكي رخ خواهد داد. غير از هازارد، مصدوميت لوكا يوويچ، گرت بيل و مندي هم مزيد بر علت شد تا رئال بدون تركيب كاملش به مصاف لوانته برود. به هر روي، مصدوميت‌ها در فصول گذشته چنين اثري روي تيم زيدان نداشت.

 

مهاجم‌هاي بي‌زهر

در هفته‌هاي گذشته كه رئال برنده از زمين خارج مي‌شد، اين مدافعان و هافبك‌هاي رئال بودند كه جور مهاجمان اين تيم را مي‌كشيدند و با گلزني در ديدارهاي پياپي باعث صدرنشيني رئال مادريد شدند. كريم بنزما كه فصل خوبي را سپري مي‌كرد، هفته‌هاست نتوانسته عصاي دست زيدان باشد و در مهم‌ترين مقطع فصل موفق به گلزني نمي‌شود. لوكا يوويچ، خريد جديد رئال مادريد نتوانسته خودش را در تركيب رئال نشان بدهد و فاصله زيادي با سال گذشته‌اش دارد. وينيسيوس جونيور و رودريگو هم در هفته‌هاي اخير بازيكنان كارآمدي براي زيدان نبودند. رئال اين فصل با بحران در خط حمله مواجه بوده و بديهي است تيمي كه مهاجمانش موفق به گلزني نمي‌شوند، موفق به پيروزي در تمام بازي‌ها نمي‌شود.

 

سردرگمي زيدان

زيزو در هفته‌هاي اخير بسيار سردرگم است و تصميمات عجيبي مي‌گيرد. فيكس بازي كردن مارسلو در حالي كه به ‌وضوح آشكار است از فرم ايده‌آل فاصله دارد و باعث انتقاد شديد هواداران شده است. او در چينش تركيب اوليه به مشكل خورده و گويا برخي مواقع عملكرد سينوسي بازيكنان رئال باعث تعجب او هم مي‌شود. هافبك‌هاي اين تيم با قدرت قبل كار نمي‌كنند و لوكا مودريچ در آخرين فصل حضورش در مادريد سايه‌اي از بازيكن سال‌هاي پيش هم نبوده. بازيكنان جواني كه مي‌توانستند عصاي دست زيدان باشند به دليل نيمكت‌نشيني‌هاي ممتد و طولاني كيفيت‌شان را از دست داده‌اند.

 

هفته سخت پيش روي لوس‌بلانكوس

كهكشاني‌ها بايد چهارشنبه و از ساعت 23:30 به مصاف منچسترسيتي پپ گوارديولا در مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان بروند. دو هفته پيش اغلب هواداران رئال اطمينان داشتند كه به احتمال فراوان به مرحله بعد صعود خواهند كرد، اكنون اما وضعيت متفاوت و پرسش‌هاي زيادي در مورد فرم تيم در اين بازي مطرح شده است. رئال ديداري سخت خواهد داشت كه پيروزي يا شكست در آن تاثيري شگرف روي ادامه فصل خواهد داشت. تيم زيدان بايد در برنابئو سيتي را شكست بدهد تا با روحيه‌اي خوب يكشنبه شب در الكلاسيكو حاضر شود. شانسي كه رئال آورده، خانگي بودن هر دو مسابقه است كه البته مي‌تواند حكم شمشير دولبه را هم داشته باشد. رئال فشار زيادي براي پيروزي در هر دو مسابقه روي شانه‌هايش حس مي‌كند، فشاري كه اگر باعث برتري آنها در اين دو بازي شود، مي‌تواند سرنوشت اين فصل لاليگا و ليگ قهرمانان را دستخوش تغيير كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون