• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3237 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت

از سوي وزير اطلاعات اعلام شد

دستور ايجاد امنيت سياسي

به مدیران کل در استان ها اعلام شده هرگونه اقدام از سوی هر فرد و جریان سیاسی را که به امنیت و آرامش مردم آسیب می‌رساند مدیریت کنند

 معتقديم اینگونه صداها نبايد بیشتر شود

گروه سياسي|«ادبيات منتقدان گزندگي سابق را ندارد»، اين ارزيابي وزير اطلاعات از تغيير رويكرد منتقدان دولت است؛ منتقداني كه او مي‌گويد نگاه آنها به دولت اكنون «مشفقانه» شده است. سيد محمود علوي اين تغيير رويكرد را تحت تاثير پيام مقام معظم رهبري براي سال جديد و البته دريافت اين پيام توسط گروه‌هاي غيرهمسو با دولت دانسته‌ است؛ گروه‌هايي كه تا پيش از اين تندترين انتقادات و حملات را عليه دولت انجام مي‌دادند. حالا هر چند دامنه انتقادات تغييري نكرده اما اينكه ديگر خبري از اتهام‌زني‌ها و حملات پي در پي به دولت نيست، مي‌تواند گواهي باشد بر صحت سخنان سيد محمود علوي؛ كسي كه خود از جمله چند وزيري بود كه بيشترين فشارها را از جانب رقباي سياسي دولت تحمل كرد. شايد مقايسه روزهاي بعد از توافق ژنو با فضاي بعد از تفاهم لوزان بتواند بيشتر منظور وزير اطلاعات را مشخص كند. هر چند بعد از تفاهم لوزان هم انتقادات منتقدان باز هم پا برجا بود اما ابعاد آن هيچ شباهتي به ابعاد حملات بعد از توافق ژنو عليه دولت نداشت؛ تفاهمي كه دولت را به يك قدمي امضاي توافق نهايي رسانده اما منتقدان هسته‌اي حتي نسبت به مواضع بعد از توافق ژنو هم عقب‌تر رفتند. حتي در سال جديد چندان هم خبري از سوالات رنگارنگ و گاه عجيب نمايندگان منتقد دولت از وزرا نيست. يك سال پيش بود كه همين وزير اطلاعات با طرح سوال 40 نماينده در 24 بند به مجلس فراخوانده شد كه عملا بيش از نيمي از آن بندها ربطي به حوزه مسووليت و اختيارات او نداشت. با‌اين‌حال هنوز يك مورد براي نگراني باقي مانده است؛ بر هم زدن برنامه‌ها و سخنراني‌ها؛ اتفاقي كه دامنه آن بر‌خلاف انتقادات از دولت كم نشده كه هيچ بلكه چهره‌اي رو به گسترش هم از خود نشان داده است. از همين رو است كه سيد محمود علوي در كنار همه اين خوشبيني‌ها، سخني هشدارگونه را نيز مطرح مي‌كند: «به مديران كل استان‌هاي سراسر كشور نيز تصريح شده است كه هر موردي از سوي هر جريان سياسي به امنيت و آرامش آسيب بزند بايد مديريت شود. » اين موضوع شايد در يك سال اخير مهم‌ترين دغدغه داخلي هواداران دولت بوده است؛ دغدغه‌اي كه نقدهاي زيادي از دولت را هم دامن زده. اين‌بار اما نقدهايي از طرف همين گروه هواداران.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوي ديروز در جلسه شوراي اداري استان البرز تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي امسال را با حساسيت نامگذاري كرده‌اند؛ در پايان سال جاري دو انتخابات مجلس خبرگان و شوراي اسلامي برگزار مي‌شود و ممكن است با برخي هياهوها همراه باشد كه بايد آن را مديريت كنيم و فضا را براي رقابت‌هاي سالم و در عين حال با رفاقت و برادري مهيا كنيم. وي ادامه داد: به مديران كل استان‌هاي سراسر كشور نيز تصريح شده است كه هر موردي از سوي هر جريان سياسي به امنيت و آرامش آسيب بزند بايد مديريت شود.
وي يادآور شد: مقام معظم رهبري با نگاه نافذ و عمق انديشه خود امسال را سال «دولت و ملت، همدلي و همزباني» نامگذاري كرده‌اند؛ اين نامگذاري هديه‌اي به كشور و نظام بود تا رقابت سازنده انتخاباتي و رفاقت در پرتو همدلي و همزباني و حفظ و عزت ايران اسلامي مستدام شود. آموزه‌هاي اسلامي هم بر اين نكته تاكيد دارند؛ هيچ ملتي از رهگذر اختلاف به سعادت نمي‌رسد، اختلاف منشا زمين ماندن و زمينگير شدن است؛ بنابراين نبايد انرژي‌ها و نيروها را در برابر هم به‌كار بگيريم؛ چراكه صلابت و ابهت از بين خواهد رفت.
وزير اطلاعات افزود: نامگذاري امسال از سوي رهبري معظم انقلاب، بازتاب آموزه‌هاي اسلامي است و هميشه بايد بر وحدت و همزباني تاكيد داشته باشيم و امسال نيز با اين نامگذاري مسير را براي ما موكد كرده‌اند. ما يك ملت و امت واحد هستيم تا زماني كه وحدت ملي خود را پاس بداريم با هر سليقه و گرايشي و نگاهي وقتي مسوول شديم، همه سلايق و جريان‌ها را زير چتر مسووليتي خود خواهيم داشت.
وي تصريح كرد: در پاسخ به اين نامگذاري در عمل بايد قدم‌ها در جهت استحكام وحدت ملي برداشته شود و در واقع عنواني كه مقام معظم رهبري نام نهاده‌اند، خط‌كشي براي ولايتمداري ما است، ولايتمداري جايي خود را نشان مي‌دهد كه اگر ولي فقيه رهنمودي را مطرح كنند با نظرات ما مغاير باشد، آنجا كه انسان به رهنمود عمل كند، نشان مي‌دهد ولايتمدار است در غير اين صورت اگر نظرات همسو باشد زياد نشان نمي‌دهد.
علوي ادامه داد: دولت تدبير و اميد در پي تحكيم وحدت ملي زير پرچم مقام معظم رهبري است و بايد تا مي‌توانيم براي رهبر معظم انقلاب اسلامي سرباز باشيم.
وي در ادامه وجود جناح‌هاي سياسي را در تعارض با وحدت ملي ندانست و تصريح كرد: افرادي كه نسبت به دولت يازدهم نگاه مثبتي نداشتند و با لحني ديگر نقد خود را مطرح مي‌كردند يا سياه‌نمايي‌هايي داشتند، اكنون ادبيات آنها گزندگي ندارد، مشفقانه شده است و نشان مي‌دهد چه ميزان ولايت دارند و به نوعي اين آزمون ولايتمداري بوده است.
وي افزود: تعدد جناح‌ها مغاير با وحدت ملي نيست؛ چراكه اين تعدد آرا در كشوري كه مي‌خواهد، فضاي آزادي داشته باشد و حول شعارهاي روزهاي نخست انقلاب اسلامي كه همانا استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي است حركت كند، امري طبيعي بوده است.
علوي همچنين تاكيد كرد: سلايق مختلف سياسي همواره وجود خواهد داشت و رسيدن به بلوغ و رقابت‌ها نگاه دولت يازدهم است. انسجام دولت يازدهم از چهار دولت گذشته بيشتر است و جهت‌گيري‌ها در كنار منافع ملي در مسير رفع مشكلات كشور قرار دارد. امروز اصولگرا و اصلاح‌طلب همگي زيرچتر واحدي به دور از هرگونه تنش در جهت رفع مشكلات كشور تلاش مي‌كنند.
 وزير اطلاعات با اشاره به نقش استانداران در شرايط كنوني گفت: در اين شرايط مسوولان نظام اسلامي بايد بر جريان‌ها پدري داشته باشند. استانداران در دولت تدبير و اميد تنها متعلق به يك جريان خاص نيستند و سايه مديريت استان بايد بر سر همه گرايش‌ها باشد.
وي با بيان اينكه «همه فرزندان نظام اسلامي زير چتر واحد قرار مي‌گيرند»، افزود: دولت يازدهم به دنبال حاشيه بردن هيچ جرياني نيست، مگر آنكه خود آن جريان طوري عمل كند كه به حاشيه بروند. وي با اشاره به اينكه «رهبر معظم انقلاب اسلامي خود نقشه راه را ترسيم كرده‌اند»، گفت: اين راهبرد بستر را براي همدلي و همزباني و هم‌افزايي ايجاد خواهد كرد؛ چراكه نقشه راه از سوي مقام معظم رهبري فراهم است.
وزير اطلاعات گفت: اقتدار امروز كشور مرهون همت دانشمندان برجسته در صنايع دفاعي، غيورمردان ارتش و سپاه جمهوري اسلامي ايران، نيروهاي دلاور انتظامي و سربازان گمنام امام زمان‌(عج) است كه با هوشياري توطئه‌هاي دشمنان را خنثي مي‌سازند. وزارت اطلاعات به دنبال برقراري امنيت براي تمامي اقشار از هنرمندان، دانشمندان، اساتيد، طلبه و... فضايي است كه همه، امكان ارايه نظرات و ديدگاه‌هاي خود را داشته باشند.
وي در پايان «حفظ كرامت انساني» را موجب كاهش آثار ناهنجاري‌هاي اجتماعي دانست و تصريح كرد: هر ميزان فضا براي حفظ ارزش‌هاي والاي انساني مهيا باشد كمتر شاهد آسيب‌هاي اجتماعي خواهيم بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون