• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3237 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت

در نشست هم‌انديشي رسانه‌اي «اعتماد» به بحث گذاشته شد

نقش رسانه‌ها و چشم‌انداز آموزش و پرورش كشور

گروه مدرسه|پس از اينكه سال‌ها به سكوت و بي‌خبري گذشت چند ماهي است آموزش و پرورش تيتر رسانه‌ها شده و مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفته است. اينكه آيا اين اتفاق خوب است يا بد و به نفع نظام آموزشي كشور خواهد بود يا نه؟ پرسشي است كه بايد با ورق زدن روزنامه‌ها و گشت و گذار در فضاي مجازي و ديدن و شنيدن برنامه‌هاي رسانه‌هاي صوتي و تصويري به قضاوت نشست. معلمان به عنوان كليدي‌ترين عنصر آموزشي ضمن اعتراض و ابراز نارضايتي از اوضاع آموزش و پرورش به شدت از رسانه‌ها گله‌مند هستند. آنها مي‌گويند ما تعجب مي‌كنيم و تاسف مي‌خوريم كه فضاي رسانه‌ها پر مي‌شود از اخبار و گزارش‌هايي كه شايد براي 10 درصد مردم هم اهميتي ندارد اما موضوعات آموزش و پرورش كه به طور مستقيم با ده‌ها ميليون معلم، دانش‌آموز و اوليا مرتبط است و حياتي‌ترين و اساسي‌ترين مساله زندگي آنهاست مورد كم‌توجهي يا بي‌توجهي رسانه‌ها قرار مي‌گيرد. گذر و نظري كوتاه به صفحه اول روزنامه‌ها حتي در روزهايي كه به نام معلم رقم خورده گواه و مصداق اين ناراحتي و اعتراض معلمان است. دريغ از يك تيتر نخست مگر اينكه مقامات عالي ابراز نظري بفرمايند و به لطف جايگاه حقوقي آنها معلم در سال يك بار تيتر شود و در صفحه نخست روزنامه‌ها جاي گيرد. مسائل آموزش و پرورش بدون رسانه‌اي شدن به دغدغه عمومي و اولويت ملي تبديل نخواهد شد چراكه اين رسانه‌ها هستند كه مي‌توانند افكار عمومي و نگراني‌هاي مسوولان را تحت تاثير قرار دهند. هشدار رسانه‌ها به اوضاع نابسامان آموزش و پرورش در ابعاد مختلف يك رسالت حرفه‌اي براي آنان است.
اينكه چرا رسانه‌ها به طور عام و صدا و سيما و مطبوعات به طور خاص به اين مساله ملي و مهم و سرنوشت‌ساز نمي‌پردازند پرسشي است كه ذهن ما را هم در گروه مدرسه «اعتماد» به خود مشغول ساخته است و حال كه چندي است با صفحه مدرسه به طور ويژه و تنگاتنگ با موضوع رسانه و آموزش و پرورش درگير شديم بيشتر براي‌مان اين پرسش مطرح مي‌شود. به همين دليل و پس از پنج ماه كه از آغاز به كار صفحه مدرسه مي‌گذرد، بر آن شديم با دعوت از فعالان رسانه‌اي و صنفي و مدني در حوزه آموزش و پرورش پيرامون «رسانه و آموزش و پرورش» به بحث و گفت‌وگو و تبادل‌نظر بپردازيم تا زواياي پنهان اين موضوع كمي گشوده شود.با حضور مدير مسوول، سردبير و اعضاي گروه مدرسه روزنامه اعتماد و دعوت از مسوولان روابط عمومي و اطلاع‌رساني آموزش و پرورش و معلمان حاضر در عرصه رسانه و جمعي از فعالان تشكل‌هاي معلمي نشستي را برگزار كرديم كه در اين نشست تعدادي از حاضران به ايراد سخن پرداختند و برخي هم با ارايه يادداشت، نظرات خود را ابراز داشتند كه در صفحه مدرسه امروز براي اطلاع‌ خوانندگان محترم و علاقمندان به حوزه تعليم و  تربيت به ويژه كساني كه دغدغه‌هاي آموزشي دارند، آورده شده است.
اميد مي‌رود با جهشي در جايگاه و ارتباط رسانه با آموزش و پرورش گامي براي حل مسايل اين دستگاه  و نهاد  سرنوشت‌ساز  برداشته شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون