سيد رازي طبيب، معلم پيشكسوت و فعال صنفي و مدني:
رسانهها جايگاه معلمان را در جامعه احيا كنند
يكي از مهمترين رسالتهاي جامعه مطبوعاتي و رسانهاي كه به حق ركن چهارم دموكراسي ناميده شده، ديدن نقاط ضعف يا مواضع ضعف جامعه است. انعكاس اين نقاط انگيزهاي خواهد بود تا مسوولان اجرايي، بيشتر متوجه اهميت كارشان باشند. هر چه رسانهها بيشتر اين رسالت خود را مد نظر داشته باشند، بيشك بيشتر
مورد استقبال صاحبان خرد و انديشه خواهند بود.
سيد رازي طبيب از معلمان پيشكسوت و فعال صنفي و مدني در اين نشست ضمن بيان اين مطلب افزود: خواست معلمان اقتدار و جايگاه مورد انتظار آنهاست. معلم جايگاه خود را از دست داده است.
اين معلم بازنشسته كه 50سال سابقه تدريس و 15سال سابقه فعاليت صنفي ومدني را در كارنامه خود دارد، گفت: معلم بايد بداند چگونه رسالتهاي خود را در مواضع گوناكون ايفا كند و مثل يك پدربايد بتواند مضرات سيگار كشيدن، اعتياد و هزاران منكر را به دانشآموز گوشزد كند و هزاران معروف را به او بنماياند. به او مشكلات ورود به چرخههاي اقتصادي و سياسي را تذكر دهد ودر واقع درس زندگي بدهد. اگر معلم نسبت به ورود به اين مقولات در عمل نهي شود كي ميتواند به اين حوزهها وارد شود؟ و امانتداري و دلسوزي را هم مراعات كند! مگر رسالتهاي معلمان فقط آموزش فيزيك، شيمي و رياضيات است؟ معالاسف اين گونه رسالتها با دخالتهاي بيجاي ديگران از او سلب شده است. طبيب در پايان سخنان خود با اشاره به موضوع نشست يعني رسانه وآموزش وپرورش افزود: بر عهده مسوولان وفعالان رسانههاست كه اين جايگاه را زير
ذره بين برده و به بحث بگذارند و اين گمشدهها را به صاحبان اصليشان باز گردانند. كدام جامعه ميتواند بدون اعمال اقتدار قاضي، بسامان شود! نارضايتي در جامعه معلمان، ناشي از گمكردههاي آنان است! معلمان خواهان اقتداراز دست رفته خود هستند. با توجه به رسالتهاي مورد انتظار جامعه از قشر معلم كه بسيار هم سنگين و مشكل است، اين نارضايتيها بايد از بين برود. در ضمن سيدرازي طبيب با اعلام اينكه خوددر سال1340در ميدان بهارستان تهران شاهد به شهادت رسيدن دكتر ابوالحسن خانعلي، شهيد صنفي مبارزات معلمان به دست سرگرد شهرستاني تفنگ به دست رژيم استبدادي بوده از اين معلم شهيد در سالروز شهادتش تجليل كرد. وي از رسانهها به خاطر بيتوجهي به اين معلم فداكار كه با نثار خون خود دولتي را ساقط كرد و نماينده معلمان را بركرسي وزارت نشاند گله كرد و خواستار توجه به نمادهاي تاريخي معلمان شد.