• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3237 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت

هوشمنديار، استاد دانشگاه:

سرمايه اجتماعي نيازمند توسعه بر محور آموزش است

دكتر نادر هوشمنديار با اشاره به پيشينه تاريخي آموزش و پرورش در ايران و غلبه اشرافيت در مقاطعي از تاريخ و طبقاتي بودن آموزش گفت: بايد با تحقيق و مطالعه به ريشه‌يابي مشكلات
 آموزش و پرورش پرداخته شود. متاسفانه امروزه اكثر افراد گرفتار شعارزدگي شده‌اند و به جاي پيدا كردن ريشه‌ها و علل مشكلات و ارايه راهكار عملي فقط سطحي به شعار دادن مي‌پردازند.
اين استاد دانشگاه و فعال رسانه‌اي در جمع معلمان حاضر در نشست هم‌انديشي رسانه‌اي با موضوع «رسانه و آموزش و پرورش» ضمن بيان اين مطلب افزود: در آموزش و پرورش بايد به اين پرسش پاسخ داده شود كه چگونه مي‌توانيم نيروي انساني مناسب تربيت كنيم تا سرمايه اجتماعي ما افزايش يابد؟ چراكه محور توسعه آموزش و شكل‌گيري سرمايه اجتماعي نيز در گروي  آموزش است.
وي افزود: بايد رسانه‌ها روشنگري كنند و بپرسند كه چرا درآمدهاي نجومي نفت در سال‌هاي اخير صرف آموزش و توسعه نشده است؟ چه بر سر
آموزش و پرورش آمد؟ چرا پس از جنگ چاره‌اي براي نظام آموزشي انديشيده نشد؟
اين محقق و نويسنده در پايان ضمن تاكيد بر رابطه اقتصاد و آموزش و پرورش گفت: متاسفانه متخصص و محقق در اين حوزه نداريم تا با ريشه‌يابي مسائل به ارايه راهكار بپردازند. كشورهاي توسعه‌يافته بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري را در حوزه آموزش و پرورش انجام داده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون