• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3237 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت

از سوي رييس هيات نظارت برانتخابات شوراياري‌ها انجام شد

اعتراض به انتصاب نمايندگان شهرداري در شوراياري‌ها

اعتماد | ديروز محمد سالاري، رييس هيات نظارت بر انتخابات شوراياري‌ها و رييس كميسيون شهرسازي و معماري در صحن شورا تذكري را به شهرداري داد كه مشكل بيش از 2500 عضو منتخب شوراياري‌هاي منتخب دوره چهارم بوده و هست. وي از تاخيري كه در صدورتاييديه منتخبين شوراياري‌ها صورت گرفته، گلايه كرد و آن را باعث بلاتكليفي اعضاي شوراياري‌هاي جديد خواند.
اما چرا آغاز به كار شوراياري‌ها كه قرار بود هشتم ارديبهشت ماه انجام شود، تاكنون به تاخير افتاده است؟ سالاري دليل اين تاخير را اقدام جديد شهرداري مي‌داند. شهرداري اسفندماه سال گذشته در دستورالعملي، اعلام كرد كه بايد در كنار هفت عضو شوراياري‌ها در هر محله، شش عضو ديگر كه از سوي شوراي سياستگذاري انتخاب مي‌شوند نيز حضور داشته باشند. براساس آنچه در اين دستورالعمل آمده است هم تركيب شوراي سياستگذاري و هم تركيب شش نفره نام برده شده به گونه‌اي است كه همگي از منتصبين به شهرداري هستند. به بياني، با ورود اين گروه شش نفره به شوراياري‌ها، عملا شهرداري زمام امور شوراياري‌ها را در دست مي‌گيرد كه اين امر كاملا مغاير با روح استقلال شوراياري‌هاست. حالا رييس هيات نظارت برانتخابات شوراياري‌ها با انتقاد از اقدام شهرداري قاطعانه مي‌گويد كه هيات نظارت زير بار اين دخالت نخواهد رفت و تا اين مساله حل نشود، اجازه آغاز به كار شوراياري‌هاي منتخب چهارم را نخواهد داد.
وي درعين حال تاكيد مي‌كند كه هيچ گونه «انتصابي» را در شوراياري‌ها نمي‌پذيريم و مي‌گويد: البته فكر نمي‌كنم خود شهردار چندان در اين بخشنامه دخالت داشته باشد! تلاش مي‌كنيم در جلساتي كه با شهرداري داريم اين مشكل را حل كنيم تا در نخستين فرصت شوراياران جديد كارشان را آغاز كنند، ولي تا تكليف اين قضيه روشن نشود نمي‌توانيم اجازه آغاز به كار شوراياران را صادر و تاييد كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون