• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4652 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت

مراقب سلامت بازيكنان باشيم

هادي طباطبايي

طبق تصميماتي كه در سطح كلان كشور اتخاذ شده است قرار بر اين شده كه مسابقات فوتبال دوباره آغاز شود و ديروز هم‌ زمان‌بندي تمرينات و شروع مسابقات به دست باشگاه‌ها رسيد. در زمان‌بندي فرصتي يك‌ماهه براي تمرين به تيم‌ها داده شده است كه به نظر فرصت مناسبي مي‌آيد. اين زمان به تيم‌ها اجازه مي‌دهد كه بازيكنان به حداقل آمادگي برسند. در اين بازي‌هاي باقي‌مانده هر تيمي كه كيفيت بدني بهتري داشته باشد مي‌تواند نتيجه‌ بهتري بگيرد. اما مهم‌تر از فرصت تمرين اجراي دقيق پروتكل‌هاي بهداشتي است چرا كه بايد مراقب سلامتي بازيكنان و كادرفني بود. بازيكنان فوتبال زير ذره‌بين رسانه‌ها هستند و اگر خداي نكرده كسي به بيماري مبتلا شود اصلا وجهه خوبي نخواهد داشت. براي اجراي پروتكل‌ها نياز به منابع مالي احساس مي‌شود. در شرايط امروز استارت تيم‌ها هزينه‌هاي سنگيني را به آنها وارد مي‌كند. اين خيلي كار را سخت مي‌كند و بنابراين نياز است جوري برنامه‌ريزي شود كه تيمي از اين حيث دچار مشكل نشود. ما در ايامي قرار داريم كه همه بايد به هم كمك كنند. در اين مدت خيلي از نهادها و سازمان‌ها و حتي خيلي از افراد خير آمدند پاي كار و به مردم كمك كردند. 

خوب است حالا كه تصميم بر اين شده كه مسابقات فوتبال از سر گرفته شود نگاه ويژه‌تري هم به فوتبال از طرف دولت يا نهادهاي بهداشتي يا فدراسيون فوتبال شود كه آنها بتوانند از اين شرايط دشوار عبور كنند. مساله سر‌انجام 10 بازي تا انتهاي ليگ نيست بلكه به خاطر شرايطي كه تيم‌ها متحمل شده‌اند آنها در آغاز فصل بعد هم دچار مشكل مي‌شوند. هزينه‌هاي پروتكل‌هاي بهداشتي و نقل و انتقالات و سفر و اسكان همه به دوش باشگاه‌هاست. در ضمن نبايد از تيم‌هاي ليگ پايين‌تر هم غافل شويم؛ آنها هم بايد در اين شرايط تمامي دستورالعمل‌ها را به خوبي رعايت كنند در حالي كه با مشكلات زيادي دست به گريبان هستند. 
در نهايت بايد به اين نكته اشاره كنم كه با تمام اين تفاسير همچنان آغاز دوباره مسابقات باشگاهي كشور اتفاق مثبتي به نظر نمي‌رسد. بايد اين سوال را همچنان پرسيد كه چرا ليگ بايد ادامه پيدا كند؟ امسال قهرمان واقعي همين كادر درمان هستند كه در خط مقدم مبارزه با كرونا قرار دارند و بايد جام به آنها اهدا مي‌شد. كشورهاي ديگر نظير آلمان را مي‌بينيم كه فوتبال‌شان شروع شده اما بايد اين را در نظر بگيريم كه اگر آنها ليگ‌شان را برگزار نكنند از لحاظ مالي ضرر مي‌كنند اما اينجا اگر ليگ برگزار شود تيم‌ها ضرر مالي مي‌كنند به اين خاطر كه تيم‌هاي ايراني صاحب درآمد نيستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون