• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4652 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت

رييس سابق فدراسيون فوتبال بعد از مدت‌ها ظاهر شد

تاج كي قرار است پاسخگو باشد؟

علي ولي‌اللهي

 

مهدي تاج، رييس مستعفي فدراسيون فوتبال بعد از مدت‌ها رويت شد. او كه بعد استعفا از رياست فدراسيون فوتبال به بهانه بيماري  قلبي از كشور خارج  شده بود چند وقت قبل به ايران بازگشت. او در اين مدت درباره تمام انتقاداتي كه از او و فدراسيون تحت امرش مي‌شد سكوت و تنها به انتشار يك استوري در صفحه اينستاگرامش بسنده كرده بود. در آن استوري او قول داده بود در مورد برخي مسائل فوتبال افشاگري خواهد كرد. با اين حال خبري از مهدي تاج و افشاگري‌هايش نشد. در اين مدت وضعيت فدراسيون فوتبال روز به روز بدتر شد و مشكلات يكي پس از ديگري از راه رسيدند؛ مشكلاتي كه همه ريشه در دوران مديريت تاج و همكارانش داشت. شكايت ويلموتس و كي‌روش و دردسرهاي اساسنامه و بدهي‌هايي كه روي هم انباشته شدند. 
با اين وجود و بعد از اين غيبت نسبتا طولاني تاج ديروز در يك بخش خبري صداوسيما به چند سوال به صورت گذري پاسخ داد تا لااقل مخاطبان فوتبال متوجه شوند كه ايشان هنوز قدرت تكلم دارند. او در مورد ادعاي ويلموتس كه گفته بود ايران سر من كلاه گذاشته، گفت در واقع ويلموتس سر ما كلاه گذاشته! در مورد شكايت كي‌روش هم گفت ما به او قول داده بوديم در صورت كسب مقام سومي جام ملت‌ها 200 هزار دلار پاداش بدهيم اما مسابقه رده‌بندي برگزار نشد در حالي كه دوره‌هاي قبل برگزار شده بود. 
همين دو پاسخ كوتاه از رييس پيشين فدراسيون فوتبال نشان مي‌دهد كه چرا وضعيت امروز اين نهاد به اين شكل درآمده. نهادي كه بر اساس برخي اخبار غيررسمي بيش از 200 ميليارد تومان بدهي دارد، تمام درآمدها و پاداش‌هايش نزد فيفا و اي‌اف‌سي را كه رقمي نزديك به 20 ميليون دلار بوده خرج كرده اما نه تنها چيزي به فوتبال كشور اضافه نكرده بلكه حتي پاداش 22 ميليون توماني زنان فوتساليست قهرمان آسيا را از دو سال پيش تا به امروز پرداخت نكرده است! 
آقاي تاج به عنوان رييس فدراسيون حتي به خودش و همكارانش زحمت نداده بود كه دستورالعمل مسابقات جام ملت‌هاي آسيا 2019 را يك بار مطالعه كند تا متوجه شود آن رقابت‌ها بازي رده‌بندي ندارد و بر همين اساس 200 هزار دلار از جيب ملت خرج نكند. ايشان اصلا احساس نياز نكرده بود كه پيش از امضاي قرارداد با ويلموتس همه جوانب را بسنجد تا يك نفر از آن سر دنيا نيايد سرمان كلاه بگذارد و برود و بعد تقاضاي 6 ميليون دلار غرامت كند. واقعيت اين است كه ويرانه‌اي كه ايشان امروز از خودش به جا گذاشته معلوم نيست كي مي‌تواند سر و سامان بگيرد.
با اين حال نكته قابل تامل اين است كه چرا مهدي تاج همچنان به راحتي از زير بار پاسخ‌دهي به رسانه‌ها و افكار عمومي و نهادهاي نظارتي شانه خالي مي‌كند؟ در واقع تاج هر موقع دلش بخواهد مي‌رود و هر وقت دلش بخواهد برمي‌گردد و هر زمان صلاح بداند چند تا سوال را پاسخ مي‌دهد و دوباره غيبش مي‌زند. آيا قرار نيست بعد از اين همه مدت يك نفر ايشان و همكاران‌شان را بازخواست كند؟ سوال امروز اهالي فوتبال اين است كه چه روابط نامكشوفي وجود دارد كه باعث مي‌شود مديري كه ميلياردها تومان به بيت‌المال ضرر وارد كرده است از زير بار مسووليت‌هايش شانه خالي كند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون