• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4656 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ خرداد

بين‌الملل

اخراج 40هزار نفر از  ايرلاين‌هاي اروپايي 

هزاران نفر از خلبانان شاغل اروپايي با شيوع بيماري كرونا از كار خود اخراج شده‌اند و بعيد به نظر مي‌رسد كه پس از بحران كرونا به كار خود بازگردند. بيشتر خلبان‌ها اكنون از جيب هزينه كرده و اين در حالي است كه پس‌انداز آنان در حال اتمام است، چراكه مشكلات مضاعف شده و علاوه بر هزينه زندگي، بسياري از آنها مجبور به تمديد آموزش‌ها و حفظ گواهينامه خلباني خود با هزينه‌هاي شخصي هستند. بر اساس اين گزارش يكي از شركت‌هايي كه كارمندان خود را در مقياس گسترده اخراج كرده، بريتيش ايرويز است كه تاكنون 12 هزار نفر را اخراج كرده است. پس از آن لوفت هانزا 10 هزار نفر، اس آ اس 7000 نفر، نروژ ايرلاين4000 نفر، ويرجين آتلانتيك 3000 نفر، رايان اير 3000 نفر و ويز اير 1000 نفر را اخراج كرده‌اند.


هند به دنبال ذخيره‌سازي نفت ارزان در امريكاست

دارمندرا پرادهان اعلام كرد كشورش به دنبال ذخيره‌سازي نفت خام ارزان‌قيمت امريكا در تاسيسات ذخيره‌سازي امريكاست، چراكه حجم ذخيره‌سازي هند تكميل شده است. اين طرح هند مي‌تواند شبيه اقدام استراليا باشد كه ماه گذشته اعلام كرد با خريد نفت خام براي ذخيره در انبارهاي ذخيره‌سازي راهبردي نفت امريكا، مي‌تواند يك ذخيره‌سازي اورژانسي نفت را براي استفاده از قيمت‌هاي پايين نفت ايجاد كند. پرادهان گفت: در حال بررسي امكان ذخيره‌سازي بخشي از سرمايه‌گذاري خود در كشوري ديگر هستيم. وي افزود: در حال بررسي اين امكان در ايالات متحده هستيم كه آيا مي‌توانيم بخشي از اين نفت ارزان‌قيمت را در اين كشور ذخيره‌سازي كنيم. قيمت نفت تاكنون در سال ۲۰۲۰ بيش از ۴۰ درصد كاهش يافته، اما در چند هفته گذشته تا حدودي به دليل تلاش‌هاي سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) و متحدانش براي كاهش عرضه، بهبود يافته است.


 افت تاريخي سرمايه‌گذاري جهاني در انرژي 

آژانس بين‌المللي انرژي معتقد است پاندمي ويروس كرونا باعث خواهد شد بزرگ‌ترين افت تاريخ سرمايه‌گذاري جهاني در انرژي رخ دهد و سرمايه‌گذاري در تمام بخش‌هاي مهم سقوط كند. آژانس در گزارش سالانه جديد سرمايه‌گذاري انرژي خود كه روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام كرد: سقوط بي‌سابقه سرمايه‌گذاري در بخش انرژي در سراسر جهان، هم از لحاظ مقياس و هم از لحاظ سرعت، تكان‌دهنده خواهد بود .فاتح بيرول، رييس آژانس بين‌المللي انرژي در اين باره گفت: سقوط تاريخي در سرمايه‌گذاري جهاني انرژي به علت پاندمي كرونا، از بسياري لحاظ مشكل‌ساز خواهد بود. اين به معناي از دست رفتن مشاغل و فرصت‌هاي شغلي در حال حاضر و فقدان تامين انرژي كافي در آينده‌اي خواهد بود كه اقتصاد ريكاوري شده باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون