• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4689 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۱ تير

با قرعه‌كشي مرحله يك‌چهارم ليگ قهرمانان اروپا

جذاب‌ترين رقابت باشگاهي فوتبال برمي‌گردد

بعد از تعطيلي ليگ قهرمانان اروپا به عنوان جذاب‌ترين رقابت فوتبال باشگاهي در سطح جهان به خاطر شيوع ويروس كرونا، ديروز قرعه‌كشي دور بعدي مسابقات انجام شد تا در ماه آگوست تيم‌ها بازي‌هاي‌شان را ادامه بدهند. در سال‌هاي گذشته اين روزها قهرمان مشخص شده بود و رسانه‌ها بيشتر به تحليل عملكرد تيم‌ها در فصل قبل مشغول بودند، اما امسال تازه از ماه ‌آينده مرحله يك‌چهارم نهايي مسابقات قرار است ادامه پيدا كند. اين در حالي است كه از دور يك‌هشتم مسابقات نيز هنوز بازي‌هايي باقي مانده است. 
بر اساس قرعه‌كشي انجام شده برنده ديدار منچسترسيتي و رئال مادريد با برنده ديدار دو تيم يوونتوس و ليون ديدار خواهد كرد. سيتي در بازي رفت يك‌هشتم دو بر يك از سد رئال و ليون با يك گل از سد يوونتوس گذشته است. روي كاغذ و بر اساس شرايط موجود شانس يوونتوس براي رسيدن به يك‌چهارم خيلي بيشتر از ليون است. اما در سمت ديگر بازي دو تيم رئال و سيتي يك جنگ تمام عيار خواهد بود. رئال در بهترين فرم خودش قرار دارد و سيتي نيز دست كمي از شاگردان زيدان ندارد. در دومين ديدار از سمت راست جدول برنده بازي چلسي و بايرن مونيخ به مصاف برنده ناپولي و بارسلونا مي‌رود. چلسي بازي رفت را با سه گل در زمين خودي به بايرن واگذار كرده بود. بايرني كه بعد از بازگشت مسابقات هم عالي ظاهر، هم قهرمان ليگ شد و هم قهرمان جام حذفي آلمان. در ديگر ديدار نيز بارسلونا كه بايد در خانه از شاگردان گتوزو پذيرايي كند با توجه به نتيجه يك بر يك بازي رفت روي كاغذ شانس بيشتري براي صعود دارد. هر چند ناپولي در ماه گذشته موفق شد با عبور از سد يووه قهرمان جام حذفي ايتاليا شود. 
در سمت چپ جدول كه تكليف هر چهار نماينده حاضر مشخص است، اتلتيكو مادريد به مصاف لايپزيش خواهد رفت. تقابل انديشه‌هاي تهاجمي ناگلزمان با تفكرات دفاعي سيمئونه مي‌تواند از جذابيت‌هاي اين ديدار باشد. در آخرين ديدار نيز آتالانتا با آن خط حمله وحشتناكش بايد با پاري‌سن‌ژرمن روبه‌رو شود. براساس قرعه‌كشي انجام‌شده به نظر مي‌رسد سمت راست جدول بسيار سخت‌تر از سمت ديگر آن است. در سمت راست تيم‌هاي رئال مادريد، بارسلونا، بايرن مونيخ و منچسترسيتي قرار دارند كه به نوعي هر چهار نماينده مدعي كسب قهرماني به حساب مي‌آيند. با اين حال نبايد تيم‌هاي آتالانتا و لايپزيش را نيز براي اتلتيكو و پاري‌سن‌ژرمن رقبايي ساده در نظر بگيريم و اين طور تصور كنيم كه بازي اتلتيكو و پي‌اس‌جي در نيمه‌نهايي مسجل است. 
نكته مهم ديگر برمي‌گردد به آمادگي تيم‌ها تا زمان برگزاري مسابقات كه يك ماه ديگر است. در اين بين تيم‌هاي سه ليگ ايتاليا، انگلستان و اسپانيا در كوران مسابقات هستند و با آمادگي صددرصدي رودرروي رقبا قرار مي‌گيرند. اين در حالي است كه بايرن و لايپزيش در آن زمان بيش از يك ماه است كه مسابقه‌اي رسمي برگزار نكرده‌اند و اين شايد باعث افت محسوسي در كيفيت‌شان شود. از آن بدتر تيم‌هاي فرانسوي هستند كه از زمان تعطيلي مسابقات به دليل شيوع كرونا، در هيج مسابقه‌اي حاضر نشده‌اند؛ يعني بيش از 5 ماه.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون