• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4713 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۹ مرداد

نمايش فيلم مهرداد اسكويي در سينماهاي امريكا و كانادا

كمك ۱۰۰ هزار دلاري «جورج كلوني» به مردم بيروت

گروه هنر و ادبيات

نمايش «سايه‌هاي بي‌خورشيد»

در سينماهاي امريكا و كانادا

مستند «سايه‌هاي بي‌خورشيد» به كارگرداني مهرداد اسكويي چندين نمايش در ايالت‌هاي مختلف امريكا و همچنين كانادا خواهد داشت. به گزارش ايسنا، اين مستند كه پيش از اين در نوزدهمين جشنواره سالانه مستند موزه هنر مدرن نيويورك (MoMA) به نمايش گذاشته شده بود، به عنوان بخشي از برنامه مجازي مرور آثار مهرداد اسكويي از تاريخ ۵ تا ۲۱ آگوست (۱۵ تا ۳۱ مرداد) در موزه تصاوير متحرك در نيويورك نيز به روي پرده مي‌رود. ساخته اسكويي همچنين در سينماهاي چندين ايالت امريكا از جمله كاليفرنيا (لس‌آنجلس و سانفرانسيسكو)، ايلينويز (شيكاگو)، واشنگتن (سياتل)، نيومكزيكو، ميسوري، اورگن، فلوريدا، آريزونا، آيووا، نيويورك و همچنين ونكوور و مونترال كانادا برنامه نمايش دارد. اين مستند پس از رونمايي در سي و دومين جشنواره بين‌المللي مستند آمستردام (ايدفا) و كسب جايزه بهترين كارگرداني از اين رويداد معتبر سينمايي در چندين جشنواره بين‌المللي ديگر از جمله بيگ‌اسكاي امريكا، مونيخ آلمان، كراكو لهستان، داك‌اِج نيوزيلند، ميلينيوم بلژيك، حقوق بشر ژنو، هلسينكي فنلاند و... نيز حضور يافته و اخيرا به جشنواره «ژان روش» فرانسه، «زاگرب داكس» در كشور كرواسي و داكوفست كوزوو نيز دعوت شده است. «سايه‌هاي بي‌خورشيد» اثري تكان‌دهنده و برانگيزنده درباره محل نگهداري نوجوانان بزهكار است و روي دختران و زناني تمركز مي‌كند كه به سبب قتل يا معاونت در قتل يكي از مردان خانواده يا خويشاوندان سوءاستفاده‌گر خود به كانون اصلاح و تربيت فرستاده شده‌اند.

كمك ۱۰۰ هزار دلاري «جورج كلوني»

به مردم بيروت

«جورج كلوني» سينماگر هاليوودي و همسرش «امل علم‌الدين» ملبغ ۱۰۰ هزار دلار براي كمك به حادثه ديدگان انفجار در شهر بيروت اختصاص دادند. به گزارش ايسنا به نقل از ددلاين، اين مبلغ در اختيار سه خيريه لبناني فعال براي كمك به مردم حادثه‌ديده در انفجار بندر بيروت قرار مي‌گيرد. «جورج كلوني» بازيگر، كارگردان و تهيه‌كننده امريكايي در بيانيه‌اي در اين باره اعلام كرد: «بسيار نگران مردم بيروت و تخريب‌هايي هستيم كه آنها در چند روز گذشته تجربه كرده‌اند. ما سه خيريه لبناني كه در حال كمك به مردم بيروت هستند، پيدا كرديم و اين ۱۰۰ هزار دلار را در اختيار آنها قرار مي‌دهيم و اميدوارم ديگران نيز به هر شكلي كه مي‌توانند كمك كنند». سازمان خيريه و لبناني «بيتنا بيتك» كه در ابتدا براي كمك به مهار شيوع ويروس كرونا شكل گرفته و حالا پس از انفجار بيروت تمركز خود را بر روي كمك به بي‌خانمان‌ها قرار داده، اعلام كرده بيش از ۳۰۰ هزار نفر در بيروت به كمك آنها نياز دارند.

فيلمي كه كارگردان «لالالند»

با تلفن همراه ساخت

دمين شازل، كارگردان فيلم سينمايي اسكاري «لالالند» به وسيله گوشي موبايل يك فيلم كوتاه كاملا حرفه‌اي ساخته است. به گزارش مهر به نقل از اين دي واير، دمين شازل كارگردان تحسين شده فيلم‌هايي چون «ويپلش» و «لالالند» يك فيلم كوتاه ۹ دقيقه‌اي منتشر كرده كه به صورت عمودي كاملا روي آيفون فيلمبرداري شده است. در اين فيلم كوتاه كه «بدلكار» نام گرفته، تام مك‌كوماس نقش شخصيت اصلي را ايفا مي‌كند. در اين فيلم طي يك صحنه بسيار عظيم در يك فيلم، زندگي او از جلوي چشمانش عبور مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون