• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4723 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳۰ مرداد

آخرين وضعيت شيوع ويروس كرونا در ايران

فوتي‌هاي كوويد19 در كشور از 20 هزار نفر گذشت

سيماسادات لاري، سخنگوي وزارت بهداشت، ديروز در توضيح آخرين وضعيت شيوع بيماري كوويد19 در كشور گفت: «در بازه 24 ساعته 28 تا 29 مرداد ماه، ۱۵۳ بيمار كوويد۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان اين بيماري به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسيد. 
در اين بازه زماني، براساس معيارهاي قطعي تشخيصي، دو هزار و ۴۴۴ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد كه هزار و ۱۳۲ نفر از آنها بستري شدند و مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر رسيد. تاكنون ۳۰۲ هزار و ۵۲۸ نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند و ۳۸۶۸ نفر از مبتلايان، در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند. استان‌هاي مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان‌شمالي، اردبيل، اصفهان، البرز، خراسان‌رضوي، كرمان، سمنان، آذربايجان‌شرقي، مركزي، يزد و گيلان در وضعيت قرمز قرار دارند. استان‌هاي فارس، ايلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوين، آذربايجان‌غربي، بوشهر، همدان، چهارمحال‌وبختياري و كهگيلويه‌و بويراحمد هم در وضعيت هشدار قرار دارند. 
ما امروز، در پيك دوم بيماري قرار داريم و با گذشت 6 ماه از شيوع جهاني ويروس كرونا، هنوز هيچ واكسني مورد تاييد سازمان بهداشت جهاني نيست و ممكن است مانند بسياري از بيماري‌ها همچون اچ‌آي‌وي (ايدز)، هيچ واكسني هم برايش پيدا نشود. در حال حاضر در ايران، اگر مبتلاي كوويد19 نياز به بستري در بخش مراقبت‌هاي ويژه نداشته باشد، در صورت مراجعه به بيمارستان دولتي، هزينه‌اي حدود ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان متقبل خواهد شد و در صورت نياز به بستري در ICU، اين هزينه حدود ۵ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود كه در صورت برخورداري از پوشش بيمه پايه، فقط 10درصد اين مبالغ توسط بيمار پرداخت مي‌شود. هزينه تست مولكولي براي گروه‌هاي آسيب‌پذير و در مراكز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته هم رايگان است اما براي ساير اقشار در همين مراكز، حدود ۲۳۰ هزار تومان و در مراكز خصوصي حدود ۵۲۰ هزار تومان خواهد بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون