• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4759 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۳ مهر

تجمع استقلالي‌ها براي استيضاح وزير ورزش

مجلس آبي شد

آغاز هفته بهارستان و نمايندگان مجلس با هميشه متفاوت بود. از حدود ساعت ۱۰ صبح تعدادي از هواداران استقلال با تجمع مقابل خانه ملت نسبت به اتفاقات رخ داده در باشگاه دست به اعتراض زدند. طي دو ساعت بعدي جمعيت خيره‌كننده‌اي به جمعيت اوليه اضافه شد و تقريبا تمام خيابان‌هاي اطراف مجلس به تصرف آبي‌پوشان درآمد. اين جمعيت يك شعار را بيشتر از هر چيز ديگري فرياد مي‌زد: «سلطاني‌فر استيضاح استيضاح» البته وزير ورزش در آن لحظات در نشست مشترك رييس سازمان برنامه و بودجه و متوليان ورزش با حضور رييس كميته ملي المپيك قرار داشت و از تحريم‌هاي ظالمانه امريكا و هزينه يك و نيم ميلياردي پرواز ملي‌پوشان تيم ملي فوتبال ايران براي دو ديدار دوستانه مقابل ازبكستان و مالي حرف مي‌زد. 
در چند روز گذشته مجلس تبديل به سومين نهادي شده است كه هواداران استقلال با تجمع مقابل آن قصد دارند صداي اعتراض خود را به گوش مسوولان برسانند. آنها اعتراضات‌شان را از تجمع مقابل دفتر باشگاه خودشان آغاز كردند و روز بعد به فدراسيون فوتبال رسيدند و درنهايت سر از بهارستان در آوردند. دلايلي كه باعث شده آبي‌ها از شرايط موجود عصباني شوند وضعيت بلاتكليف تيم‌شان در آستانه شروع رقابت‌هاي ليگ برتر است. بعد از حذف اين تيم از آسيا تيم كاملا به حال خودش رها شده و در شرايطي كه كمتر از يك ماه تا شروع ليگ برتر باقي مانده اين تيم هنوز درگير انتخاب سرمربي تيم و جذب بازيكنان جديد است. همچنين گفته مي‌شود برخي از ستاره‌هاي تيم در آستانه جدايي از باشگاه قرار دارند و با پرداخت نشدن طلب شفر پنجره نقل و انتقالاتي باشگاه همچنان بسته است. 
علاوه بر تمام موارد فوق تغيير در بالاترين سطح باشگاه يعني اخراج احمد سعادتمند و انتخاب احمد مددي به عنوان سرپرست باشگاه باعث شده اوضاع بيش از حد از كنترل خارج شود. سعادتمند بعد از اينكه نتوانست به هيچ يك از وعده‌هايش ازجمله آوردن استراماچوني و نگه داشتن همه ستاره‌هاي تيم عمل كند و در عوض هر روز براي تيم يك حاشيه جديد ساخت از استقلال كنار گذاشته شد. همه اين مشكلات مقارن شد با صعود تيم رقيب به فينال غرب آسياي ليگ قهرمانان تا هواداران استقلال از شرايط به وجود آمده عصباني‌تر شوند. عصبانيت هواداران استقلال البته فقط به وزير ورزش ختم نشد و آنها با شعار «آذري جهرمي خجالت خجالت» پاي وزير ارتباطات را هم به اعتراضات خود باز كردند. آذري‌جهرمي كه هوادار پرسپوليس است در چند وقت اخير و مخصوصا در ايام ليگ قهرمانان آسيا كري‌هاي سنگيني عليه هواداران استقلال در فضاي مجازي خوانده كه با واكنش منفي آبي‌ها روبه‌رو شده است. به نظر بزرگ‌ترين خواسته هواداران استقلال در شرايط فعلي بازگشت آرامش به اردوي تيم‌شان باشد؛ اردويي كه هر روز خبري ناگوار از آن به گوش مي‌رسد، از جمله سيگار يا قليان كشيدن بازيكنان، گم شدن ده ميليارد تومان پول، جناح‌بندي‌ها در هيات مديره و تغييرات زياد در تمام اركان باشگاه. با اين حال گره خوردن اين اعتراضات به استيضاح مسعود سلطاني‌فر به عنوان وزير ورزش نقطه تلاقي بسياري از اهالي ورزش با هواداران استقلال است. مدتي پيش و به واسطه پرونده ويلموتس گيت و همچنين بازگشت كفاشيان به فدراسيون فوتبال برخي نمايندگان مجلس از عزم‌شان براي استيضاح مسعود سلطاني‌فر خبر دادند كه البته با گذشت چند ماه خبري نشد و گويا عزمي هم براي اين كار وجود ندارد. با اين حال هواداران معترض آبي مقابل مجلس نشان دادند به چيزي جز استيضاح سلطاني‌فر رضايت نمي‌دهند. آنها هنگامي كه يكي از نمايندگان مجلس در جمع آنها حاضر شد و گفت: «وزير ورزش امروز بايد به مطالبه هواداران استقلال رسيدگي كند» يكصدا فرياد زدند: «ما منتظر استيضاح هستيم. هيچ جا نمي‌ريم همين جا هستيم.» حال بايد ديد وضعيت استقلال در روزهاي آينده چطور خواهد شد. در زمينه جذب سرمربي فعلا دو گزينه داخلي استقلالي‌ها يعني امير قلعه‌نويي و جواد نكونام با مخالفت مديران عامل باشگاه‌هاي گل‌گهر و فولاد از آمدن به استقلال بازمانده‌اند. الكس نوري گزينه ايراني خارجي آبي‌ها نيز اعلام كرده مذاكره‌اي با او انجام نشده و از اين بين فقط محمود فكري و مهدي پاشازاده و البته فرهاد مجيدي مانده‌اند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون