• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4759 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۳ مهر

كينگ و يارانش به سمت قهرماني

دومين برد ليكرز مقابل هيت

دومين مسابقه از سري فينال‌هاي بسكتبال NBA بامداد شنبه برگزار شد و تيم ليكرز موفق شد دومين برد خود را مقابل ميامي هيت به ثبت برساند. ليكرز در حالي موفق شد اين برد مهم را به دست آورد كه در بازي نخست نيز با نتيجه قاطع ۱۱۶ بر ۹۸ پيروز از زمين خارج شده بود. به اين ترتيب ياران كينگ جيمز در فينال دو بر صفر از حريف خود پيش افتادند و تنها به دو برد ديگر در ۵ بازي آينده احتياج دارند تا مقام قهرماني رقابت‌هاي NBA را به دست آورند. 
در بازي بامداد شنبه ليكرز با درخشش دو ستاره خود يعني لبران جيمز و آنتوني ديويس از همان كوارتر اول حريف را تحت فشار گذاشت و در نهايت موفق شد يك‌چهارم ابتدايي بازي را با نتيجه ۲۹ بر ۲۳ به نفع خودش پايان دهد. ليكرز در كوارتر دوم فاصله ۶ امتيازي ايجاد شده در كوارتر نخست را به ۱۴ امتياز افزايش داد. تيم شهر لس‌آنجلس در اين كوارتر با حساب ۳۹ بر ۳۱ به پيروزي دست پيدا كرد. در آغاز نيمه دوم و با تغييراتي كه تيم ميامي در تركيبش ايجاد كرد، اين تيم موفق شد ۳۹ بر ۳۵ به برتري دست پيدا كند تا در آغاز كوارتر نهايي بازي فاصله امتياز به ۱۰ كاهش پيدا كند. با اين حال ستاره‌هاي ليكرز در كوارتر چهارم به خوبي بازي و زمان را مديريت كردند تا در نهايت نتيجه ۲۱ بر ۲۱ در اين كوارتر به ثبت برسد و در مجموع تيم ليكرز با نتيجه ۱۲۴ بر ۱۱۴ پيروز بازي دوم لقب بگيرد. 
در راند دوم فينال مثل اكثر بازي‌هاي ديگر ليكرز در فصل جاري لبران جيمز و آنتوني ديويس نقش تعيين‌كننده ايفا كردند. ديويس كه ۴۰ دقيقه در زمين بازي حضور داشت، موفق شد ۳۲ امتياز به دست آورد. او همچنين ۱۴ ريباند به ثبت رساند و يك پاس منجر به امتياز نيز به هم‌تيمي‌هايش داد. همپاي او كينگ جيمز بود كه ۳۹ دقيقه در زمين بازي حضور داشت و در اين مدت ۳۳ امتياز به دست آورد تا امتيازآورترين بازيكن زمين لقب بگيرد. جيمز همچنين ۹ ريباند و ۹ پاس منجر به امتياز به ثبت رساند تا باز هم عملكردي خيره‌كننده به جا گذاشته باشد. ۹ ريباند جيمز باعث شد او بتواند از ركورد كريم عبدالجبار در تعداد ريباند از فينال‌هاي NBA عبور كند. جيمز حالا تعداد ريباند‌هاي خود را به عدد ۵۰۳ رسانده است در حالي كه عبدالجبار با ۵۰۲ ريباند بازنشسته شد. در جدول بيشترين تعداد ريباند فينال‌هاي NBA بيل راسل با ۱۷۱۸ امتياز ركوردي به ثبت رسانده كه احتمالا هرگز شكسته نخواهد شد و بعد از او ويلت چمبرلين با ۸۶۲ امتياز دوم است. الگين بيلور ۶۰۳ ريباند دارد و به نظر مي‌رسد جيمز تنها مي‌تواند اميد داشته باشد ركورد او را بشكند هر چند در اين بين ۱۰۰ ريباند فاصله است.  در تيم ميامي عنوان بهترين بازيكن زمين در راند دوم فينال به جيمي باتلر رسيد. جيمي در مقابل ليكرز در مدت زمان ۴۵ دقيقه كه در زمين حضور داشت، موفق شد ۲۵ امتياز به دست آورد. او همچنين ۸ ريباند داشت و ۱۳ بار هم‌تيمي‌هايش را صاحب فرصت گلزني كرد. با اين حال نمايش خوب او براي رسيدن تيمش به پيروزي كافي نبود. ديگر بازيكن شاخص هيت در بازي بامداد شنبه كلي اولينيك بود كه ۳۷ دقيقه بازي كرد و ۲۴ امتياز به دست آورد. او همچنين ۹ ريباند و ۲ پاي منجر به امتياز به ثبت رساند. 
دو تيم ليكرز و ميامي بامداد دوشنبه در سومين بازي خود به مصاف هم خواهند رفت. اگر ليكرز بتواند برنده بازي شود در آستانه قهرماني زودهنگام قرار مي‌گيرد، بنابراين هيت بايد همه تلاشش را بكند تا با پيروزي در بازي سوم چنين اجاز‌ه‌اي ندهد. اين بازي ساعت ۳ بامداد به وقت تهران برگزار مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون