• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4759 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۳ مهر

مايك در گرندپري ايفل مي‌راند

پسر شوماخر كبير در يك قدمي فرمول يك

مايك شوماخر يكي از سه راننده آكادمي فراري است كه براي نخستين‌بار در مسابقات آتي فرمول يك اتومبيل رقابتي به آنها داده مي‌شود. مايك پسر ميشاييل شوماخر قهرمان هفت دوره رقابت‌هاي فرمول يك به همراه راننده بريتانيايي به اسم كالوم ايلوت در اولين تمرين مسابقات جايزه بزرگ ايفل در تاريخ ۹ اكتبر با ماشين فراري رانندگي مي‌كنند. شوماخر آلماني با ماشين آلفا رومئو و ايلوت با هاس. هر دو شركت از شركت‌هاي مشتري و وابسته به فراري هستند. همچنين روبرت شوارتزمن روس ديگر جوان آكادمي فراري در مسابقات جايزه بزرگ ابوظبي كه فصل با آن به اتمام مي‌رسد رانندگي خواهد كرد. تيمي كه شوارتزمن با آن رانندگي مي‌كند هنوز مشخص نشده. 
شوماخر و ايلون هر دو ۲۱ ساله هستند و در مسابقات قهرماني فرمول ۲ در فاصله دو رقابت تا پايان فصل اول و دوم هستند. در حالي كه شوارتزمن پنجم است. پيش‌بيني مي‌شود حداقل يكي از اين سه راننده سال‌ آينده به F1 صعود كنند و به احتمال زياد راهي تيم‌هاي آلفارومئو و هاس خواهد شد. براي آماده‌سازي چلنج آخر هفته هر سه راننده روز چهارشنبه در اتومبيل‌هاي فرمول يك مدال ۲۰۱۸ در پيست تست فيورانو به رقابت آزمايشي ‌پرداختند. 
شوماخر در اين رابطه گفت: «من از اينكه چنين فرصتي به دست آورده‌ام بسيار خوشحالم. اين واقعيت كه اولين حضور من در آخر هفته فرمول يك مقابل تماشاگران داخلي در پيست نورنبرگ خواهد بود اين اتفاق را ويژه‌تر نيز مي‌كند. براي ۱۰ روز آينده مي‌خواهم خودم را به خوبي آماده كنم تا بتوانم بهترين كار ممكن را براي تيم انجام دهم و دستاوردهاي ارزشمندي براي خودم كسب كنم.» ايلوت نيز اين آزمون را يك امتياز واقعي توصيف كرد و افزود «داشتن اين شانس در پيستي كه يكي از پيست‌هاي مورد علاقه من است شگفت‌آور به نظر مي‌رسد. اين جايي بود كه من در سال ۲۰۱۵ اولين فرصت حرفه‌اي خودم را به دست آوردم.»
سال‌هاست در مورد پيوستن پسر شوماخر كبير به رقابت‌هاي فرمول يك گمانه‌زني‌هاي زيادي انجام شده ولي با روندي كه پيش گرفته شده به نظر مي‌رسد اين امر به زودي تحقق پيدا مي‌كند. البته شوماخر خودش همچنان در شرايط بدي به سر مي‌برد و احتمالا نمي‌تواند متوجه موفقيت‌هاي فرزندش شود. شوماخر بعد از حادثه‌اي كه در سال ۲۰۱۳  در پيست اسكي برايش رخ داد مدت‌ها در كما بود و اين روزها به گفته پزشك معالجش زندگي نباتي دارد. 
مدير ورزشي فراري لوران مكيس كه همزمان مدير آكادمي رانندگان فراري است گفت: «ما مي‌خواستيم اين جلسه تمريني را ترتيب بدهيم تا آزموني براي سه تا از بهترين رانندگان جوان ما در جهت آماده‌سازي آنها باشد. براي اينكه بتوانند يك رويداد واقعي را از نزديك ببينند. آنها بايد تا حد امكان براي چنين لحظه‌اي آماده باشند.» او ادامه داد: «اين فرصتي براي دستيابي به يك اتومبيل فرمول يك است كه بسيار پيچيده‌تر از اتومبيلي است كه در حال حاضر به رانندگي به آن عادت كرده‌اند.» 
شوماخر و ايلوت هر كدام يك بار ماشين فرمول يك را تجربه كرده‌اند. ايلوت يك آلفا رومئو را در دور آزمايش جايزه بزرگ بارسلونا و شوماخر يك هاس را در جايزه بزرگ بحرين سال گذشته. اما راندن در ابوظبي اولين تجربه شوارتزمن با اتومبيل فرمول يك خواهد بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون