• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3250 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد

واكنش امريكا به ديدار نخست‌وزير عراق با پوتين

ديدار حيدر عبادي، نخست‌وزير عراق با رييس‌جمهور و وزير خارجه روسيه در كاخ كرملين برگزار شد. عبادي در اين ديدار با مقامات عاليرتبه روس درباره آخرين تحولات عراق و منطقه رايزني كرده است. بر اساس گزارش‌ها افزايش همكاري نظامي دو طرف براي مقابله با داعش بين مقامات روسيه و عراق
مورد بحث قرار گرفته است. ولاديمير پوتين، رييس‌جمهوري روسيه در ديدار با حيدر عبادي، نخست‌وزير عراق در مسكو، عراق را شريك قديمي و مورد اعتماد خود خوانده و بر افزايش همكاري نظامي و سرمايه‌گذاري‌ها در اين كشور تاكيد كرده است. سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه نيز از حمايت كامل مسكو از عراق در مقابله با تروريست‌ها خبر داده است.
عبادي در اين ديدار با بيان اينكه هدف مقابله با داعش حمايت از امنيت عراق و منطقه است، از روسيه خواست تا نقش مهم‌تري را در مقابله با داعش ايفا كند. اين نخستين سفر عبادي به روسيه از زمان برعهده گرفتن پست نخست‌وزيري است.
در واكنش به سفر نخست وزير عراق به روسيه، ماري هارف، سخنگوي وزارت خارجه امريكا در كنفرانسي خبري عنوان داشت كه عراق كاملا اين حق را دارد تا تسليحات و تجهيزات را از روسيه و ديگر كشورها براي برآورده ساختن نيازهاي دفاعي خود خريداري كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون