• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3253 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد

عدد نوشت

هزينه  ايجاد  شغل صنعتي

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از تخصيص يارانه اشتغال براي حفظ و ثبات مشاغل موجود خبر داد و گفت: لايحه مشاغل عمومي تنظيم شده و آماده ارايه به دولت است. علي ربيعي در نشست اعضاي فراكسيون اشتغال مجلس شوراي اسلامي از دستور كار ايجاد شبكه صندوق‌هاي محلي تامين مالي خبر داد. ربيعي تاكيد كرد: بر اساس برآوردها با يك درصد رشد مي‌توان 100 هزار شغل در كشور ايجاد كرد و براي يك درصد رشد نيز به 60 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري و اعتبار نياز است. وي ادامه داد: بر اساس برآوردهايي كه در شستا از سبدهاي مختلف مثل پتروشيمي، نفت و سيمان صورت گرفته و به قيمت روز محاسبه شده است، براي ايجاد يك شغل در اين بخش‌ها به 600 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري نياز است.

 

كسري يارانه نقدي

رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي بر اصلاح قيمت حامل‌هاي انرژي در كنار حذف يارانه اقشار پردرآمد براي جبران كسري 12 هزار ميليارد توماني هدفمندي يارانه‌ها تاكيد كرد و گفت: طبق قانون هدفمندي بايد قيمت بنزين به فوب خليج فارس برسد. غلامرضا تاجگردون، درباره اقدام دولت مبني بر حذف سهميه‌بندي بنزين گفت: اين اقدام دولت در راستاي قانون بوده و بايد در كنار آن حذف يارانه اقشار پردرآمد جامعه در دستور كار باشد. وي با اشاره به اينكه 70 درصد يارانه سوخت نصيب طبقات ثروتمند جامعه مي‌شود، گفت: اين اصلاح قيمتي بايد انجام مي‌شد اما بايد حذف يارانه اقشار پردرآمد براي جبران كسري 12 هزار ميليارد توماني مورد تاكيد دولت باشد. اين ميزان به غير از يارانه توليد و ساير كالاهاي اساسي در كشور است.

 

سهم تسهيلات عقود مشاركتي از كل تسهيلات

بانك‌ها و موسسات اعتباري در حالي تا پايان بهمن ماه سال گذشته بالغ بر 570 ميليارد تومان تسهيلات پرداختند كه بيش از 68 درصد آن در قالب عقود مشاركتي و فروش اقساطي بوده است. به گزارش ايسنا، در حالي آخرين آمارها از مانده 571 هزار ميليارد توماني تسهيلات پرداختي بانك‌ها و موسسات اعتباري و رشد 3/14 درصدي آن خبر مي‌دهد كه مشاركت مدني و فروش اقساطي با مجموع حدود 390 هزار ميليارد تومان بالغ بر 68 درصد تسهيلات پرداختي بانك‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. اين در حالي است كه بانك‌ها و موسسات اعتباري تا پايان بهمن ماه سال گذشته حدود 220 هزار ميليارد تومان از تسهيلات خود را در قالب عقد مشاركت مدني يعني تسهيلاتي براي توسعه فعاليت‌هاي توليدي، بازرگاني و خدماتي پرداخته‌اند كه اين رقم بيش از
 38 درصد از مجموع مانده تسهيلات پرداختي را تشكيل مي‌دهد.

 

صادرات خودرو و لوازم يدكي

آمار صادرات خودرو و لوازم يدكي آن براساس اطلاعات گمركات كشور كه كارشناسي نشده، طي يك ماهه فروردين 1394 نشان داد بيش از شش ميليون دلار محموله‌هاي صادراتي اين بخش را 21 كشور جهان وارد كردند. از جدول مربوطه، بيش از يك ميليون و 760 هزار تن محموله‌هاي صادراتي كشورمان در اين ارتباط به ارزش شش ميليون و 33 هزار و 591 دلار صادر شد كه ارزش ريالي آن هم افزون بر 170 ميليارد و 309 ميليون ريال ارزيابي شده است. برپايه جدول مربوطه قاره‌هاي آسيا، اروپا و آفريقا عمده واردكنندگان محموله‌هاي صادراتي بودند كه سهم كشورهاي آسيايي بيش از اروپا و آفريقا ثبت شده است.

 

مجموع صادرات  شيلات در سال گذشته

مديرعامل اتحاديه سراسري شركت‌هاي تعاوني تكثير و پرورش ميگو، ماهي و آبزيان از صادرات 480 ميليون دلاري محصولات شيلاتي كل كشور در سال گذشته خبر داد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني اتاق تعاون ايران، ارسلان قاسمي گفت: در سال گذشته بالغ بر 650 هزار تن انواع آبزيان در كل كشور صيد و پرورش شد. اين فعال بخش تعاون گفت: توقع ما اين است كه برنامه‌ريزان در برنامه ششم، به بخش تعاون نگاه ويژه داشته باشند و جبران مافات كنند و حداقل زمينه تحقق سهم 25 درصدي را فراهم كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون