• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3253 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد

افزايش كرايه تاكسي‌ها غيرقانوني است

  حميدرضا خالدي/  ديروز همزمان با پخش خبري از سوي سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي مبني براينكه سهيمه بنزين تاكسي‌ها فقط مختص به خردادماه است و درماه‌هاي بعد آنها نيز بايد بنزين
تك نرخي بزنند، بسياري از تاكسي‌ها كه هنوز يك ماه از افزايش نرخ كرايه‌هاي آنها نمي‌گذشت، در اقدامي خودجوش، كرايه‌هاي‌شان را افزايش دادند.
دراين بين گروهي از مردم و كارشناسان به رانندگان حق مي‌دهند كه با افزايش نرخ بنزين، كرايه‌هاي‌شان را افزايش دهند و درمقابل، گروهي ديگر مخالف اين ماجرا هستند.
دراين ميان ميثم مظفر، مديرعامل شركت تاكسيراني در گفت‌وگو با «اعتماد» مي‌گويد كه با توجه به هزينه‌هاي بالاي تاكسي‌ها و تعميرات و قطعات و...، دولت به صورت ويژه به اين قشر از جامعه نگاه و از آنها حمايت كند و يارانه ويژه‌اي را براي آنها در نظر بگيرد. وي با رد قطع شدن سهميه بنزين تاكسي‌ها گفت: سهميه 300 ليتري تاكسي‌ها با همان نرخ 700 تومان براي خردادماه شارژ شده و هيچ مانعي براي استفاده ازآن وجود ندارد. مظفر در مورد سهميه بنزين ماه‌هاي آتي تاكسي‌ها نيز گفت: دراين مورد بايد در جلساتي كه در ستاد سوخت كشور برگزار مي‌شود، تصميم‌گيري شود و هنوز نمي‌توان در اين زمينه اظهارنظركرد. افزايش كرايه‌ها درشرايطي صورت مي‌گيرد كه همين دو ماه قبل، با مصوبه شوراي شهر، نرخ كرايه‌ها 20 درصد افزايش پيدا كرد. آن زمان هم مردم از اين افزايش كرايه گلايه داشتند و معتقد بودند كه درجايي‌كه تورم
15 درصد اعلام شده، نبايد نرخ كرايه‌ها افزايشي 20 درصدي داشته باشد. حالا، افزايش كرايه تاكسي‌ها باعث شده تا اعضاي شوراي شهر به اين اقدام واكنش‌هاي متفاوتي نشان دهند. اسماعيل دوستي، عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر با تاكيد براينكه افزايش قيمت بنزين، مسلما باعث فشار بر تاكسيران‌ها مي‌شود، گفت: ما بايد بررسي كنيم كه با چه روشي مي‌توانيم اين افزايش هزينه‌ها را جبران كنيم. دوستي معتقد است كه اين موضوع و نحوه حمايت از تاكسيران‌ها بايد در دستور كار كميسيون حمل و نقل قرار گيرد و حتي در اين زمينه با دولت هم مذاكره شود.
با تمام اين تفاصيل، محسن سرخو، رييس كميته حمل و نقل شوراي شهر در گفت‌وگو با «اعتماد» درمورد اينكه آيا رانندگان مي‌توانند به بهانه افزايش قيمت بنزين، نرخ كرايه‌هاي خود را افزايش دهند، گفت: اصلا چنين بهانه‌اي قابل قبول نيست و راننده‌ها نمي‌توانند به‌طور سرخود نرخ‌هاي خود را زياد كنند. اين كار غيرقانوني است و با متخلفين برخورد خواهد شد. وي در مورد اينكه اين كميته چه برنامه‌اي براي حمايت از تاكسي‌ها دارد‌؟ گفت: تاكسي‌ها نيز جزيي از همين جامعه هستند. مگر براي مردم بسته‌هاي حمايتي در نظر گرفته‌ايم‌!؟ با اين وجود هرگونه حمايتي بايد بررسي شود. فعلا كه بودجه‌ها بسته شده است. از كجا بايد براي آنها بسته‌هاي حمايتي تعريف كرد. اين مساله نياز به بررسي بيشتري دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون