• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3258 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد

10 درصد درآمد خانواده‌هاي فقير كشور صرف سيگار مي‌شود

اعتماد| همزمان با روز جهاني كنترل دخانيات، معاون بهداشت وزارت بهداشت از ميزان هزينه‌اي كه سالانه توسط خانوارهاي ايراني براي خريد سيگار و ابتلا به تبعات ناشي از استعمال دخانيات صرف مي‌شود ابراز نگراني كرد و گفت: اغلب مصرف‌كنندگان سيگار و قليان در گروه سني ۳۵ تا ۶۳ سال هستند. ايرانيان سالانه ۱۰ هزار ميليارد تومان سيگار مي‌خرند و در واقع پول مي‌دهند تا زودتر بميرند و از آن سو براي درمان بيماري‌هاي ناشي از مصرف مواد دخاني 20 تا 30 هزار ميليارد تومان توسط همين مردم و دولت هزينه مي‌شود.
 به گفته علي‌اكبر سياري 10 درصد هزينه يك خانواده فقير، خرج مواد دخاني مي‌شود و معلوليت و ناتواني ناشي از مصرف مواد دخاني در كشور زياد است.  سياري همچنين گفت: هنگامي كه منافع اقتصادي عده‌اي در خطر باشد، مبارزه با مصرف دخانيات، سخت و مانع از برخورد با عرضه‌كنندگان آن مي‌شود. چنان كه بيش از 30 جلسه براي مبارزه با مصرف دخانيات در زمان خود من تشكيل شده است اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه بايد با دستگاه‌هاي مختلفي به تفاهم برسيم.  
سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي؛ وزير بهداشت هم در همايش روز جهاني كنترل دخانيات با انتقاد از اجراي ناقص قانون جامع كنترل دخانيات كه در سال‌هاي نخست دهه 80 در مجلس تصويب شد گفت: تاكنون فقط ۱۰ درصد قانون مبارزه با دخانيات اجرا شده و متاسفانه به جايي رسيده‌ايم كه سالانه ۶۰ هزار نفر بر اثر مصرف دخانيات در كشور مي‌ميرند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون