• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3119 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر

سر خط خبر‌ها

كاهش شاخص‌ها موقتي است |مديرعامل كارگزاري بانك اقتصاد نوين، كاهش شاخص‌هاي بورس در پي تمديد مذاكرات ژنو به جاي تفاهم جامع را موقتي و زودگذر دانست و پيش‌بيني كرد با فروكش كردن رفتارهاي هيجاني، بازار سريع‌تر از آنچه انتظار مي‌رود، به تعادل برخواهد گشت. نصرالله برزني، تصريح كرد: اينكه چرا بازار در خصوص تمديد مذاكرات هسته‌يي اين واكنش را نشان مي‌دهد، جزو طبيعت بازار و سرمايه‌گذاران است؛ سرمايه‌گذاراني كه در مقابل اخبار خوب واكنش مثبت نشان مي‌دهند و در برابر اخبار ديگر واكنش منفي. پس انتظارات خوش‌بينانه و بدبينانه به نوبه خود منجر به واكنش‌هايي در سرمايه‌گذاران مي‌شود. وي در عين حال با بيان اينكه گاهي واكنش‌هاي رواني بيش از آن مقداري است كه يك خبر يا اتفاق خاص مي‌تواند در بازار تاثير بگذارد، به سنا افزود: براي مثال در جريان مذاكرات ژنو اگر تاثير اين اتفاق 10 واحد بود، سراسيمگي و هيجان سرمايه‌گذار شايد تا 50 واحد - يعني پنج برابر حد واقعي خود- شاخص را جابه‌جا كرد و اين واكنش رواني، بيش از حد انتظار بود.

 افزايش 15 درصدي سقف معافيت مالياتي حقوق بگيران |دولت، افزايش 15 درصدي سقف معافيت مالياتي حقوق بگيران در لايحه بودجه سال 94 را تصويب كرد. هيات دولت در دومين جلسه فوق‌العاده خود براي بررسي تبصره‌هاي بودجه سال 1394 كل كشور، افزايش 15 درصدي سقف معافيت مالياتي حقوق بگيران را تصويب كرد. سقف معافيت مالياتي حقوق بگيران در قانون بودجه سال جاري 12 ميليون تومان و ماهيانه يك ميليون تومان تعيين شده است كه در صورت افزايش 15 درصدي اين سقف براي سال آينده، سقف معافيت مالياتي حقوق بگيران يك ميليون و 150 هزار تومان در ماه و 13 ميليون و 800 هزار تومان در سال مي‌شود.

واخواست 5/12هزار برگ سفته و برات |در هفت ماه اول سال ١٣٩٣ حدود 5/12 هزار برگ سفته و برات به مبلغي معادل 6/2108 ميليارد ريال در شهر تهران واخواست شد. بانك مركزي اعلام كرد: در هفت ماه اول سال ١٣٩٣ حدود 5/12 هزار برگ سفته و برات به مبلغي معادل 6/2108 ميليارد ريال در شهر تهران واخواست شد. در اين دوره متوسط شاخص‌هاي تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتيب به اعداد 4/116 و 7/85 رسيد كه نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر تعداد 6/37 درصد افزايش و از لحاظ مبلغ 2/20 درصد كاهش نشان مي‌دهد. شاخص متوسط مبلغ يك برگ سفته و برات واخواست شده در هفت ماه اول سال 93 به عدد 5/69 رسيد. عدد شاخص مذكور در هفت ماه اول سال ١٣٩٢ معادل 5/121 بوده است. همچنين در مهر ماه ١٣٩٣ حدود 8/152 ميليارد ريال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد كه در مقايسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب 7/3 و 4/87 درصد افزايش يافته است. در هفت ماه اول سال ١٣٩٣ حدود 4/783 ميليارد ريال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد كه اين ميزان در مقايسه با دوره مشابه سال ١٣٩٢ معادل 8/48 درصد رشد نشان مي‌دهد.

يارانه سود تسهيلات مسكن در بودجه 94|عليرضا تابش، رييس بنياد مسكن انقلاب با اشاره به بدهي بيش از ۱۰۰۰ ميليارد توماني دولت بابت مابه‌التفاوت يارانه سود تسهيلات مسكن روستايي گفت: از سال آينده يارانه سود تسهيلات در بودجه در نظر گرفته شده و دولت ديگر به بانك‌ها بدهكار نخواهد بود. در حال حاضر تسهيلات     5/12 ميليون توماني مسكن روستايي پرداخت مي‌شود، در رابطه با سقف 15 ميليون تومان مي‌توانيم مردم را به بانك‌ها معرفي كنيم و پس از تشكيل پرونده مشكلي براي پرداخت اين وام نداريم. وي با اشاره به اينكه منتظر ابلاغ بانك مركزي براي پرداخت تسهيلات 15 ميليوني بوديم، بيان كرد: اين كار انجام شده و فكر مي‌كنم از يك ماه آينده پرداخت سهميه سال 93 شروع شود. به اين دليل سهميه سال 93 شروع نشد چون سهميه‌هاي گذشته در حال اجرا بود.

بررسي تفحص از وزارت امور اقتصادي و دارايي در جلسات علني |صحن علني مجلس از امروز تا روز چهارشنبه، تشكيل جلسه مي‌دهد كه در مهم‌ترين بخش‌ها ضمن ادامه بررسي طرح‌ الحاق‌ موادي به قانون تنظيم‌بخشي از مقررات مالي دولت، تفحص از وزارت امور اقتصادي و دارايي نيز مورد بررسي قرار گيرد. مجلس شوراي اسلامي از روز شنبه تا چهارشنبه جلسه علني دارد كه در مهم‌ترين بخش‌ها قرار است تحقيق و تفحص از وزارت امور اقتصادي و دارايي در مورد عملكرد شركت كارگزاري سهام عدالت مورد بررسي قرار گيرد.

دلايل افزايش سهم فرابورس از واگذاري‌هاي دولتي | مديرعامل فرابورس گفت: با توجه به شرايط بازار، عرضه‌هاي خرد و تدريجي خصوصي‌سازي در بورس محدود بوده است و به همين خاطر عرضه‌هاي بلوكي دولت در بازار سوم فرابورس تقويت و انجام شد. امير هاموني در خصوص افزايش سهم فرابورس از واگذاري‌هاي سازمان خصوصي‌سازي گفت: واگذاري‌هاي انجام شده در اين مدت بيشتر مربوط به عرضه و فروش سهام بلوكي دولت در فرابورس بوده است. مديرعامل فرابورس ايران در خصوص كاهش عرضه‌هاي دولتي در بورس اوراق بهادار در سال جاري نيز به تسنيم اذعان داشت: در اين مدت با توجه به شرايط بازار عرضه‌هاي خرد و تدريجي خصوصي‌سازي به عموم مردم محدود بوده است و به همين خاطر عرضه‌هاي بلوكي دولت در بازار سوم فرابورس تقويت و انجام شد. وي در خصوص وضعيت بازار سرمايه و تاثير آن بر عرضه‌هاي دولتي در بورس گفت: با اين وجود جاي نگراني وجود ندارد و افت و خيزها در بازار سرمايه معمول است و آينده بازار سهام روبه رشد خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون