• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3279 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

سرخط خبرها

عرضه دولتي براي كنترل بازار ماه رمضان|قائم‌مقام وزير جهاد كشاورزي در امور بازرگاني از عرضه محصولات مورد نياز ماه رمضان به قيمت دولتي براي كنترل بازار خبر داد. علي‌اكبر مهرفرد اظهار كرد: بر اساس مصوبه 20 ارديبهشت امسال ستاد تنظيم بازار براي برخي كالاها، علاوه بر سهميه عادي استان‌ها، سهميه فوق‌العاده‌اي براي تامين نياز ماه رمضان ارسال شده كه مي‌توان به برنج، روغن، شكر، مرغ، گوشت قرمز و. . . در سه گروه كالايي اشاره كرد. وي افزود: اين كالاها در قالب محصولات تحت پوشش شركت بازرگاني دولتي ايران (برنج و شكر)، شركت پشتيباني امور دام (مرغ و گوشت قرمز) و برخي كالاها مانند لبنيات، خرما و... كه تحت پوشش بخش خصوصي است، در قالب سهميه‌بندي، ميزان مشخصي براي استان‌ها در نظر گرفته شده تا عرضه اين محصولات در ماه رمضان افزايش يابد و كمبودي محسوس نباشد.

اصرار نداريم نانواها آزادپز شوند| مدير عامل شركت بازرگاني دولتي گفت: رييس‌جمهور و دولت براي افزايش نانوايي‌هاي آزادپز اصراري ندارد و با نانوايي‌هايي كه قيمت‌هاي خارج از عرف داشته باشند، برخورد مي‌شود. علي قنبري گفت: بر اساس مصوبه دولت، قرار بود نانوايي‌هاي آزادپز در كشور به 20 درصد افزايش يابند اما ميزان آنها در حال حاضر 5/15 درصد است، چراكه كارگروه‌هاي نانوايي‌ها در هر استان به رياست استاندار برگزار مي‌شود و در هر استاني كه كشش افزايش تعداد نانوايي‌هاي آزادپز وجود ندارد اين طرح به صورت كامل اجرا نشده است. وي افزود: رييس‌جمهور و دولت هم به همين دليل تاكيدي بر افزايش نانوايي‌هاي آزادپز نداشته‌اند و در حال حاضر نيز تصميمي براي تغييرات در اين زمينه و افزايش تعداد اين نانوايي‌ها در كشور نداريم.

الزام ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها |رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، درباره اختلاف‌نظر سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با پليس در خصوص ثبت نقل و انتقالات خودرو گفت: اگر مردم از آثار و منافع ثبت رسمي اسناد در دفترخانه مطلع شوند، ديگر در خصوص ثبت اسناد در جايي به جز دفاتر اسناد رسمي رغبت نشان نمي‌دهند. احمد تويسركاني گفت: بايد به بحث مالكيت‌هاي مردم به صورت حقوقي نگاه كنيم. استدلال‌هاي عوام‌پسند، خسارات جبران‌ناپذيري در آينده فراهم مي‌كند و معناي نقل و انتقال خودرو آن است كه اگر اختلافي پيش آمد، نياز به محكمه نيست. وي جلوگيري از جعل هويت را يكي ديگر از دلايل مخالفت اين سازمان در ثبت نقل و انتقالات خودرو در خارج از دفترخانه‌ها دانست و تاكيد كرد: بايد ملتزم به اجراي قانون باشيم و هر نقل و انتقالي به صورت قانوني باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون