• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3279 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

پيشنهاد همكاري اطلاعاتي به فرانسه و كويت

حيدر عبادي، نخست‌وزير عراق كه كشورش بيش از يك سال است با معضل گروه تروريستي داعش در مبارزه است، در پي حملات تروريستي كه در فرانسه و كويت به وقوع پيوست، در تماس‌هاي تلفني جداگانه با رييس‌جمهوري فرانسه و امير كويت در خصوص راه‌هاي مقابله با اقدامات تروريستي گفت‌وگو كرد.
نخست وزير عراق ضمن تماس تلفني با صباح احمد الجابر الصباح، امير كويت عنوان داشت: عراق به‌شدت انفجاري كه در مسجد امام صادق(ع) در هنگام اقامه نماز جمعه رخ داد محكوم و تقبيح مي‌كند. وي بر همبستگي عراق و ملت آن با كويت و مردم آن و نيز بر اهميت همكاري اطلاعاتي و امنيتي ميان دو كشور و كشورهاي منطقه براي از بين بردن گروه‌هاي تروريستي تاكيد كرد و عنوان داشت كه عراق آماده همكاري اطلاعاتي و امنيتي در اين زمينه است. عبادي همچنين در تماس تلفني با فرانسوا اولاند، رييس‌جمهوري فرانسه با بيان اينكه تروريسم در فرانسه، عراق و ساير كشورها يكسان است بر لزوم كارآمد كردن جانب اطلاعاتي و امنيتي در مبارزه با تروريسم و داعش تاكيد كرد.
لازم به ذكر است عراق اكنون به‌طور ناخواسته ميزبان هزاران تروريست بين‌المللي است كه در صف داعش مي‌جنگند. بر اساس گمانه‌زني‌ها اين تروريست‌ها از طريق مرزهاي تركيه و سوريه وارد عراق مي‌شوند و همكاري اطلاعاتي در اين زمينه شايد بتواند موجب كنترل افزايش شمار نيروهاي داعش شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون