• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3279 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

انزجار جهاني ازحملات تروريستي داعش

حملات تروريستي روز جمعه به فرانسه، تونس و كويت با واكنش گسترده جهاني روبه‌رو شده است و در عين حال گزارش‌ها از افزايش تدابير شديد امنيتي در اين كشورها و ساير نقاط جهان حكايت دارد.
داعش مسوول حمله تونس
داعش با تاخير بيشتري نسبت به حوادث تروريستي فرانسه و كويت، مسووليت حمله تروريستي در تونس را هم بر عهده گرفت. در حمله تروريستي كه در منطقه‌اي ساحلي در شمال شرقي تونس انجام شد ۳۹ تن، از جمله جهانگرداني از آلمان، بلژيك و بريتانيا كشته شدند. دولت تونس  در واكنش به اين حادثه، در اقدامي امنيتي اعلام كرد 80 مسجد را در اين كشور به دليل تحريك به خشونت‌ها تعطيل خواهد كرد.
تدابير شديد امنيتي در كويت
پس از انفجار تروريستي در يكي از مساجد شيعيان كويت، نگراني‌ها در اين كشور نسبت به تكرار چنين حادثه‌اي به ويژه در اطراف تاسيسات نفتي افزايش يافته و مقامات كويت تدابير امنيتي را در اطراف اين تاسيسات افزايش داده‌اند. همزمان مقامات كويتي از بازداشت چند فرد مظنون در ارتباط با اين حادثه خبر داده‌اند.  لازم به ذكر است در پي اين حادثه، روز گذشته در كويت عزاي عمومي برقرار بود.
بازداشت‌هاي گسترده در فرانسه
اگر‌چه ياسين صالحي مظنون اصلي حمله تروريستي روز جمعه در حومه ليون شناخته مي‌شود اما بر اساس گزارش‌ها تدابير شديد امنيتي در فرانسه برقرار بوده و تعداد زيادي به اتهام همكاري با تروريست‌ها بازداشت شده و تحت بازجويي قرار دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون