• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3279 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

واكنش‌هاي جهاني

  بان كي مون، دبيركل سازمان ملل متحد حملات در فرانسه، كويت و تونس را به‌شدت محكوم كرد و گفت كه  عاملان اين حملات بايد محاكمه شوند.
 محمد جواد ظريف، رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان در تماس تلفني با وزير امور خارجه كويت، ضمن محكوم كردن شديد اقدام تروريستي در كويت با دولت و ملت كويت و همچنين خانواده‌هاي كشته‌شدگان اين حادثه تروريستي ابراز همدردي كرد. اين در حالي بود كه مرضيه افخم، سخنگوي وزارت خارجه كشورمان نيز در اظهاراتي حملات تروريستي در كويت، تونس و فرانسه را محكوم كرده بود. وزارت خارجه ايران تاييد كرده است كه در حمله تروريستي در كويت دو ايراني مقيم اين كشور كشته و پنج ايراني زخمي شده‌اند.
  به دنبال حمله تروريست‌هاي مسلح داعش به مسجد امام صادق (ع) در كويت، آيت‌الله سيستاني مرجع تقليد شيعيان در عراق نيز در پيامي به خانواده‌هاي قربانيان اين حمله تروريستي تسليت گفت.
 كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس نيز حادثه تروريستي كويت را محكوم كردند. عبداللطيف زياني، دبيركل اين شورا اين حادثه را جنايتي وحشتناك توصيف كرد كه با تمامي ارزش‌ها و اصول اخلاقي - اسلامي منافات دارد.
 فدريكا موگريني، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا در واكنش به اقدامات تروريستي در كويت، تونس و فرانسه گفت: حملات تروريستي اروپا و كشورهاي عربي را هدف قرار داد و لازم است دو طرف بيش از گذشته در برابر تروريسم با يكديگر متحد شوند.
 حزب‌الله لبنان نيز با صدور بيانيه‌اي جنايت جديد تروريست‌ها و تكفيري‌ها در مسجد امام صادق (ع) در كويت را محكوم كرد. حزب‌الله در اين پيام ملت كويت را به صبر و حفظ وحدت دعوت كرد.
 در همين حال، كاخ سفيد حملات تروريستي در فرانسه، تونس و كويت را اقداماتي نفرت‌انگيز خواند و به‌شدت محكوم كرد. كاخ سفيد در بيانيه‌اي اعلام كرد: ما اين حملات نفرت‌انگيز را به‌شدت محكوم مي‌كنيم و در كنار دولت و ملت سه كشوري هستيم كه شاهد اين حملات بودند.
 ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس در پي اين حملات از اعضاي دولت لندن خواست در نشستي اضطراري ابعاد اين موضوع را بررسي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون