• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3279 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

ملت ايران در مذاكرات برنده است

رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مذاكرات هسته‌اي كشورمان و 1+5 گفت: باتوجه به چارچوبي كه مشخص شده گفت‌وگوها ادامه مي‌يابد و در هر حال ملت ايران برنده است؛ چه اينكه گفت‌وگوها زودتر و چه اينكه ديرتر به نتيجه برسد. به گزارش ايرنا، علي اكبر ولايتي در ديدار قائم مقام وزير امور خارجه كره جنوبي درباره حمايت رهبر معظم انقلاب از تيم هسته‌اي و عملكرد مذاكره‌كنندگان كشورمان گفت: مقام معظم رهبري از مذاكره‌كنندگان و تيم هسته‌اي حمايت كرده‌اند و مذاكره كنندگان نيز در چارچوبي كه توسط ايشان ترسيم شده مذاكرات را ادامه داده و پيش مي‌برند. وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران در اين خصوص بر مبناي اصول حركت مي‌كند و در چارچوب اين اصول خواهان آن است كه از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي و در راستاي مقررات بين‌المللي استفاده كند. مهم‌ترين محور صحبت‌هاي علي اكبر ولايتي به شرح زير است:

  جمهوري اسلامي ايران مي‌خواهد در چارچوب مقررات بين‌المللي و بدون آنكه تسليم زياده‌خواهي‌هاي طرف‌هاي مذاكرات شود، به كار خود ادامه دهد.
 در روزها و هفته‌هاي اخير ديده‌ايم كه مقامات امريكايي و برخي مقامات اروپايي اظهارات خارج از توافق را مطرح مي‌كنند. اين اظهارات خارج از توافقي است كه در ژنو شده و لذا بايد تمام طرفين پايبند به مباني باشند كه مورد قبول است.
  هر جا كه ما از حقوق خود به وضوح و با استقامت كامل حمايت و حفاظت كرديم و بر سر حقوق با كسي معامله نكرديم توانسته‌ايم در نهايت پيروز ميدان شويم. براي مذاكره‌كنندگان كشورمان در اين دور از مذاكرات نيز آرزوي توفيق داريم و اميدواريم به نتايج مطلوبي برسند.
 قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهاي هسته‌اي قانوني حمايتي بوده و مطمئنا در حمايت از تيم مذاكره كننده است.
 (در ديدار با قائم‌مقام وزير امور خارجه كره جنوبي) بر گسترش روابط ميان دو كشور تاكيد شد چرا كه دو طرف ظرفيت‌هاي بيشتري براي توسعه دارا هستند. همچنين درباره مسائل منطقه‌اي از قبيل وجود گروه‌هاي تروريستي و تكفيري درمنطقه و حمايت‌هاي برخي كشورها از اين تروريست‌ها و توقف آنها نيز صحبت شد.
  جمهوري اسلامي ايران از دولت‌هاي قانوني كشورهايي كه مورد تهاجم تروريسم قرار گرفته‌اند حمايت مي‌كند؛ چرا كه هر گونه حمايت از گروه‌هاي تروريستي موجب گسترش تروريسم و شيوع آن در منطقه و دنيا مي‌شود.
  متاسفانه سوريه تبديل به آزمايشگاهي براي عمليات تروريستي و تامين جنايات گروه‌هاي تروريستي شده است تا جايي كه در اين كشور تروريست‌ها غيرنظاميان و افراد عادي را به راحتي سر مي‌برند. از شما به عنوان قائم‌مقام وزير امور خارجه كره جنوبي درخواست مي‌كنم كه به برخي كشورهايي كه امروز از تروريست‌ها حمايت مي‌كنند يادآوري كنيد كه گروه‌هاي تروريستي و تكفيري منطقه روزي دامن كشورهاي حامي‌شان را خواهند گرفت بنابراين آنها بايد هرچه زودتر دست از حمايت‌هاي خود بردارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون