• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3279 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

خبر كوتاه

همكاري همه كشورها در قطع كمك به گروه‌هاي تروريستي

ششمين اجلاس بين‌المللي امنيتي روسيه در اولان اوده برگزار شد. به گزارش ايسنا، معاونين روساي جمهور و مقامات عاليرتبه امنيتي از ٦٥ كشور و همچنين معاون دبيركل سازمان ملل متحد در نشست يك روزه مهم‌ترين چالش‌هاي امنيتي جهان و منطقه خاورميانه را طي چندين نشست تخصصي مورد رايزني قرار دادند. شركت‌كنندگان در اين اجلاس ضمن اشاره به فعاليت گروه‌هاي افراطي و تروريستي در چندين كشور، بر ضرورت رايزني مداوم و اتخاذ تصميم در سطوح مختلف منطقه‌اي و بين‌المللي براي دستيابي به امنيت پايدار در سطح جهان تاكيد كردند. ميرمحمدي، معاون دبيرشوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز طي سخناني در اين اجلاس با برشمردن برداشت نادرست از اسلام و استفاده ابزاري برخي كشورها از احساسات جوانان، بر لزوم اتخاذ رويكردي جامع و توجه به ريشه‌هاي افراط‌گرايي و نيز همكاري همه كشورها در قطع كمك به گروه‌هاي تروريستي در سوريه و عراق تاكيد كرد.

 

ديدار عمار حكيم با سفير ايران در بغداد

رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق و تني چند از وزرا و نمايندگان مجلس عراق با سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد ديدار كردند. به گزارش ايلنا، سيدعمار حكيم در صدر هياتي بلندپايه متشكل از مقام‌هاي ارشد مجلس اعلاي اسلامي، نمايندگان پارلمان اين كشور، وزراي نفت و حمل و نقل و فرماندهان حشدالشعبي با حسن دانايي‌فر در عراق ديدار كرد. مقام‌هاي حاضر در اين ديدار رسمي در مورد مسائل روز عراق و روابط دو كشور گفت‌وگو كردند.

 

حمايت از تماميت ارضي سوريه كافي نيست

سفير ايران در آنكارا با اشاره به تحولات سوريه تاكيد كرد: بسيار حايز اهميت است كه تركيه و ايران بر حفظ تماميت ارضي سوريه تاكيد مي‌كنند اما اين خود به تنهايي كافي نيست. بايد هر چه سريع‌تر براي برقراري ثبات و صلح در سوريه تلاش و كمك كنيم كه گفت‌وگوهاي ملي در اين كشور آغاز شود. به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري هابرلر تركيه، عليرضا بيكدلي در جمع خبرنگاران و اعضاي انجمن ديپلماسي تركيه گفت: اتفاقات ناگوار در دنياي اسلام حتي در ماه رمضان نيز ادامه دارد كه اين اتفاقات از توطئه‌هاي ايجاد شده عليه كشورهاي مسلمان نشأت مي‌گيرد. برخي حكومت‌هاي سركوبگر با سوءاستفاده از فشارهاي اقتصادي، مذهبي و قومي تلاش مي‌كنند كه عمر حكومت خود را طولاني كنند. تنها راه چاره براي مقابله با اين روند همكاري منطقه‌اي است. وي با اشاره به تحولات منطقه گفت: اگر به پيشنهادات و پروژه‌هاي ارايه شده از سوي ايران براي برقراري صلح و ثبات در افغانستان، يمن، سوريه و عراق نگاهي داشته باشيد متوجه مي‌شويد چه كشوري به دنبال متوقف كردن جنگ‌ها و برقراري آتش‌بس است. ايران براي كمك به كشورهاي درگير بحران در جهت برقراري صلح و ثبات بدون پيش شرط آماده همكاري است. سفير ايران در آنكارا اضافه كرد: ايران با وجود مشكلات اقتصادي براي ارسال كمك‌هاي انسان‌دوستانه پيشتاز بوده است. ايران آماده است با كشورهاي ديگر براي ارسال كمك‌هاي انسان‌دوستانه به يمن، عراق و سوريه همكاري كند. او با اشاره به تحولات سوريه گفت: از همان زمان آغاز بحران سوريه نسبت به عواقب مداخله خارجي در اين كشور هشدار داديم. به اعتقاد ما اگر مذاكرات براي پايان بحران سوريه ايجاد نشود اين مساله قطعي است كه عواقب تحولات در درجه اول مردم سوريه و سپس همسايگان سني اين كشور را در بر مي‌گيرد و هم ايران و هم تركيه از اين موضوع متضرر مي‌شوند. بيكدلي در پاسخ به سوالي درباره پرونده بابك زنجاني و سفر برخي مقامات ايراني به تركيه براي انجام تحقيقات بيشتر گفت‌: اين موضوع در دادگاه در حال بررسي است و هر پيشرفت جديدي درباره اين پرونده در چارچوب همكاري‌هاي قضايي ميان دو كشور انجام خواهد گرفت.

 

احضار كاردار ايران به وزارت خارجه مراكش

كاردار ايران به دليل انتشار يك مقاله در خبرگزاري فارس به وزارت خارجه مراكش احضار شد. به گزارش عصر ايران به نقل از سايت خبري «عربي 21»، در مقاله منتشر شده در خبرگزاري فارس آمده بود كه «مراكش اسير سياست‌هاي صهيونيست‌ها»ست. معاون وزير خارجه مراكش ضمن احضار كاردار ايران اعلام كرد كه رباط مطالب منتشر شده در اين مقاله را كاملا رد مي‌كند. وزارت خارجه مراكش اين مقاله را مغرضانه و توهين‌آميز توصيف كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون