• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3289 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۰ تير

خبر كوتاه

نجات 85 زاير
از آتش‌سوزي
يك هتل در مشهد

ايرنا| سرپرست ايستگاه 24 سازمان آتش‌نشاني مشهد از مهار آتش‌سوزي در يك مجتمع اقامتي پذيرايي پنج طبقه و نجات 85 زاير از ميان دود و آتش خبر داد.

احمد مرندي با اعلام اين خبر گفت: اين آتش‌سوزي عصر امروز در خيابان دانش شرقي سبب اعزام آتش‌نشانان از دو ايستگاه به محل شد. وي گفت: كانون حريق سرويس بهداشتي يكي از واحدهاي طبقه دوم اين مجتمع بود كه طي آن اتصال در سامانه برق يك دستگاه ماشين لباسشويي موجب آتش‌سوزي شده بود. سرپرست ايستگاه 24 سازمان آتش‌نشاني مشهد افزود: بر اثر حريق تمامي 30 واحد اين مجتمع دچار دودگرفتگي شد لذا آتش‌نشانان ضمن مهار آتش با استفاده از دستگاه‌هاي تنفسي 85 زاير محبوس در ميان دود را به بيرون منتقل كردند. اين حادثه خسارت جاني نداشت. ماه گذشته نيز بر اثر انفجار منجر به آتش‌سوزي در يك هتل آپارتمان واقع در خيابان دانش شرقي دو نفر مصدوم شدند. طي دو ماه نخست امسال هزار و 988 حريق و حادثه در مشهد رخ داده كه از اين تعداد 774 مورد آتش‌سوزي و بقيه حادثه و تصادف بوده است.

 

دستگيري عاملان تيراندازي در ياسوج

ايسنا| فرمانده نيروي انتظامي استان كهگيلويه و بويراحمد از دستگيري دو نفر از عاملان تيراندازي بلوار امام ياسوج خبر داد.

سردار غلامعباس غلامزاده با اعلام اين خبر گفت: با تشكيل تيمي از نيروهاي آگاهي استان و گچساران كمتر از ۲۴ ساعت، دو جوان ۲۳ و ۲۵ساله از عوامل اين حادثه، شناسايي و شب گذشته در گچساران دستگير شدند. تلاش براي دستگيري ديگر افراد نيز ادامه دارد. فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد خاطرنشان كرد: هنوز تعداد افراد دخيل در اين حادثه و انگيزه اين تيراندازي مشخص نشده است. سردار غلامزاده تصريح كرد: در حادثه تيراندازي ساعت سه بامداد، روز چهارشنبه، 17 تير در بلوار امام خميني(ره) شهر ياسوج شش نفر با اسلحه ساچمه شكاري زخمي شدند كه دو نفر از آنها در بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج به دليل شدت جراحات جان خود را از دست دادند. وي ادامه داد: قانون با مخلان امنيت عمومي به‌شدت برخورد خواهد كرد. فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به همكاري همه مسوولان براي پيگيري اين حادثه در ياسوج عنوان كرد: همه مسوولان استاني از جمله استاندار و دستگاه قضايي و نيروهاي سپاه و اداره‌كل اطلاعات به همراه ماموران آگاهي و كارآگاهان پيگير به نتيجه رسيدن وضعيت اين پرونده هستند. ساعت سه بامداد چهارشنبه 17 تيرماه شش پسر جوان در بلوار امام خميني شهر ياسوج از سوي يك دستگاه خودروي سمند سفيدرنگ هدف تيراندازي قرار گرفتند كه در پي اين حادثه، دو نفر كشته و چهار نفر زخمي شدند.

 

پسر جوان وايمكس 370 شهروند اصفهاني را هك كرد

پليس| فردي كه اقدام به هك و نفوذ به وايمكس 370 نفر از شهروندان كرده بود توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رييس پليس فتاي اصفهان با اعلام اين خبر گفت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر اينكه شخصي مودم وايمكس آنها را هك كرده و از اينترنت و پهناي باند آنها استفاده كرده، بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت. وي افزود: پس از رصد كارشناسان پليس فتا مشخص شد فرد هكر با روش‌هاي فني و پيچيده اقدام به هك و نفوذ به اينترنت شهروندان كرده است. اين مقام انتظامي خاطرنشان كرد: با انجام اقدامات فني و تخصصي در فضاي مجازي متهم شناسايي و دستگير شد. وي بيان كرد: متهم پس از مواجهه با مدارك و مستندات اين پليس به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را در ابتدا كنجكاوي بيان داشته اما انگيزه وي در هك مودم‌هاي بيشتر را كسب منفعت عنوان داشت. مرتضوي با بيان اين مطلب كه اين فرد اقدام به هك و نفوذ به وايمكس 370 نفر از شهروندان كرده است، گفت: متهم پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون