• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5531 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۲ تير

چالش مضاعف براي فوميو كيشيدا

نخست‌وزير ژاپن به دنبال تغيير در كابينه است

اعتماد| فوميو كيشيدا نخست‌وزير ژاپن، پس از كاهش حمايت‌هاي سياسي و مردمي، تصميم گرفته است در كابينه خود تغييرات ايجاد كند.
نمايندگان مجلس ژاپن اعلام كردند: فوميو كيشيدا نخست‌وزير ژاپن در حال بررسي تغيير كابينه خود و رهبري حزب حاكم ليبرال دموكرات در اواسط سپتامبر (شهريورماه) است، در حالي كه حمايت عمومي از وي به دليل متهم شدن به مديريت نادرست مسائل كليدي داخلي كاهش يافته است.
نمايندگان مجلس ژاپن گفتند: انتظار مي‌رود كيشيدا با در نظر گرفتن برنامه ديپلماتيك خود پس از اواخر ماه اوت (مرداد)، در مورد زمان‌بندي تغييرات وزراي خود تصميم  بگيرد.
كيشيدا ممكن است ماه آينده موظف به اجراي طرح رهاسازي آب راديواكتيو تصفيه شده از نيروگاه اتمي فوكوشيما به دريا، با هدف آغاز تخليه آب در تابستان باشد. اين طرح با وجود مخالفت‌هاي شديد در داخل و خارج از ژاپن به اجرا درمي‌آيد.
به گفته نمايندگان مجلس ژاپن، كيشيدا كه مي‌خواهد از طريق دستاوردهاي ديپلماتيك محبوبيت كابينه خود را تقويت كند، احتمالا در اواخر ماه اوت براي گفت‌وگوهاي سه‌جانبه با جو بايدن، رييس‌جمهور امريكا و يون سوك يول، رييس‌جمهور كره جنوبي، به امريكا سفر خواهد كرد.
اوايل سپتامبر، او قرار است در نشست سران اتحاديه كشورهاي جنوب شرقي آسيا در اندونزي و نشست رهبران گروه ۲۰ در هند شركت كند، در حالي كه مجمع عمومي سازمان ملل قرار است اواخر همان ماه برگزار شود.
اعتقاد بر اين است كه كيشيدا با تغيير كابينه خود در تلاش است تا وجهه دولت خود را جوان كند، استراتژي امتحان‌شده‌اي كه اغلب نخست‌وزيران قبلي ژاپن از آن استفاده مي‌كردند.نظرسنجي خبرگزاري كيودو در اواسط ژوئن نشان داد كه ميزان حمايت از كابينه كيشيدا از ۴۷ درصد در اواخر ماه مه به ۴۰,۸ درصد كاهش يافته است، در حالي كه بسياري از افكار عمومي نسبت به فشار دولت براي گسترش استفاده از كارت شناسايي ملي جديدي كه قوانين آن نقص حقوق شهروندي دانسته شده، نگران هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون