• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3298 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ مرداد

نطق ميان دستور

محمدعلي پورمختار، نماينده مردم بهار و كبودرآهنگ در نطق ميان دستور گفت: مذاكرات هسته‌اي هرچند هنوز پايان نيافته ولي انجام اين وظيفه سخت و طاقت‌فرسا از سوي دولت و تيم مذاكره‌كننده جاي تقدير دارد، آنچه در اين راه از هرگونه توفيق و پيروزي به دست آمده مرهون هدايت‌ها و حمايت‌هاي هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبري و حاصل مقاومت و ايستادگي جانانه ملت ايران و كاركرد همه دولت‌هاي گذشته بوده است. وي در ادامه افزود: اتحاد و اتفاق نظر، بين مسوولان و همدلي و همزباني ملت و دولت ضامن كسب توفيقات بيشتر در اين راه است و بايد مراقب حيله‌هاي دشمن براي اختلاف‌افكني بود، با كمال تاسف برخي وزارتخانه‌ها و وزرا در عمل، اعتقادي به اقتصاد مقاومتي ندارند و تصميمات آنان نشانه آشكاري از اين بي‌توجهي است.

 

سيدناصر موسوي لارگاني، نماينده مردم فلاورجان در نطق ميان دستوربا تشكر از ممارست رييس‌جمهور و تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان گفت: توافق هسته‌اي در صورت اجراي دقيق و كامل فصل جديدي را در عرصه روابط خارجي، بهبود فضاي اقتصادي و حل‌و‌فصل بسياري از مسائل منطقه ايجاد خواهد كرد. وي اضافه كرد: پس از رفع تحريم‌هاي ظالمانه غرب، براي رشد اقتصاد كشور ابتدا بايد با فساد اقتصادي مقابله كرد چرا كه حضور قدرت در اقتصاد به اشكال مختلف مهم‌ترين ريشه فساد اقتصادي در كشور است. وي تاكيد كرد: نبايد اسم اختصاصي كردن قدرت در دست افرادي خاص را خصوصي‌سازي گذاشت، اين يك دروغ بزرگ است چرا كه در شرايط حاضر اگر افراد در اقتصاد به قدرت وصل نباشند نمي‌توانند كار كنند.

 

ابراهيم كارخانه‌اي، نماينده مردم همدان در نطق ميان دستور گفت: شكي نيست آنچه در قالب برنامه جامع اقدام مشترك ارايه شد حاصل تلاش تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي بوده است؛ در اين ميان مقام معظم رهبري نيز تيم هسته‌اي را انسان‌هايي امين و شجاع دانستند و همواره تاكيد داشتند نگراني‌هاي ايشان معطوف خدعه و حيله امريكايي‌هاست. وي يادآور شد: در حالي كه بر اساس توافق ژنو بايد كليه قطعنامه‌هاي شوراي امنيت لغو مي‌شد استثنا كردن فعاليت‌هاي تسليحاتي و موشكي خلاف توافق ژنو بوده است كه جمهوري اسلامي ايران مفاد آن را مردود و قابل پيگيري مي‌داند.

 

جواد جهانگيرزاده، نماينده مردم اروميه در نطق ميان دستور گفت: آنچه در توافق وين بيشتر بايد مورد توجه قرار گيرد تصميم‌گيري مهمي است كه نظام جمهوري اسلامي ايران با اتخاذ استراتژي هوشمندانه مذاكره توانست بهانه‌هاي واهي چند ساله اخير دشمنان ملت ايران را به پوچ تبديل كند. وي ادامه داد: آنچه در برجام و قطعنامه شوراي امنيت در خصوص به رسميت شناختن برنامه غني‌سازي ايران آمده است خط بطلاني بر تلاش‌هاي مكارانه غربي‌ها در طول سالياني بود كه رسانه‌هاي كينه‌توز غربي در پي تصوير‌سازي مشمئز‌كننده از مهم‌ترين نقطه امنيت و ثبات منطقه يعني ايران بودند. اين نماينده مردم در مجلس نهم، عنوان كرد: تثبيت انرژي هسته‌اي با داشتن چرخه غني‌سازي، محافظت از فرآيند تحقيق و توسعه، حفظ تمامي تاسيسات هسته‌اي از جمله آب سنگين اراك در حالي صورت گرفت كه جهان بر صلح‌آميز بودن آن اذعان مي‌كند، تثبيت در حالي رخ داد كه رفتار ظالمانه غرب در اعمال تحريم‌هاي ستمكارانه عليه مردم ايران فرو پاشيد. این عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال، گفت: البته توجه به این نکات نباید ما را از بررسی دقیق و توجه ویژه به ملاحظات موجود در توافق بازدارد اما باید مراقبت کنیم تا در بررسی اجزا اصل موضوع مورد غفلت واقع نشود ودر کنار بررسی اجزا باید این دستاورد را نقطه رشد و توسعه کشور بدانیم و دقت کنیم که در موقعیت بی سابقه، شرایط اقتصادی آینده را با چه استراتژی دنبال خواهیم کرد، مطمئنا تقویت ایران در منطقه و ارتقای توانمندی‌های اقتصادی همراه با تقویت سیاسی مدنظر تمامی دلسوزان نظام، دولت، مجلس و سایرارکان مهم نظام است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون