• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3299 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳ مرداد

انتقاد دوباره حسين مرادي از عملكرد حسين رضازاده

مرادي: فدراسيون قبلي به قهرمانان بي‌توجه بود

علي مرادي رييس فدراسيون وزنه‌برداري، از عملكرد فدراسيون قبلي در خصوص قهرمانان وزنه‌برداري كشور انتقاد كرد. يكي از شعارهايي كه مرادي روز اول حضور در فدراسيون مطرح كرد، بحث تغيير ساختار سازماني فدراسيون بود. او حالا بعد از دو ماه حضور در صندلي رياست اين فدراسيون درباره عملي شدن اين وعده خود مي‌گويد: « بيش از ۹۰ درصد كميته‌هاي فدراسيون، روسا و اعضاي خود را شناخته‌اند و مشغول فعاليت هستند. بسياري از اين كميته‌ها در فدراسيون قبلي تعطيل بودند يا هيچ فعاليتي نداشتند و راه‌اندازي آنها در راستاي تحقق همان شعار بود. وقتي وضعيت سالن تمرين و خوابگاه وزنه‌برداران را ديدم، تعجب كردم. واقعا نمي‌دانم چطور يك قهرمان بزرگ مثل بهداد سليمي يا كيانوش رستمي در چنين شرايطي تمرين يا استراحت مي‌كردند. در اين سال‌ها بي‌توجهي زيادي به اين قهرمانان شده است.»

در محافل ورزشي اما مطرح شده است كه دليل تشكيل كميته‌هاي مختلف در فدراسيون وزنه‌برداري اين بوده است تا علي مرادي منتقدان خودش را در اين فدراسيون مشغول به كار كند. او درباره اين ابهامات مطرح شده تاكيد مي‌كند: « من هيچ دخالتي در كار كميته فني و ساير كميته‌هاي فدراسيون نخواهم داشت و فقط در سياست‌هاي كلان تصميم‌گيري خواهم داشت. به صراحت مي‌گويم كميته‌هاي ما مستقل هستند؛ هم مستقل و هم پاسخگو يعني همانطور كه اعضاي كميته‌ها با نظرات جمعي درباره موضوعي تصميم‌گيري مي‌كنند، در آينده بابت نتايج آن تصميم هم بايد پاسخگو باشند.

درباره اينكه برخي معتقدند راه‌اندازي اين كميته‌ها صرفا به اين دليل است كه علي مرادي از همه منتقدانش در بدنه فدراسيون استفاده كند هم زياد تمايل ندارم پاسخگوي حاشيه‌ها باشم. چندي پيش يكي از همين منتقدان مي‌گفت فدراسيوني كه با ۱۰ نفر مي‌شود اداره كرد، آقايان دارند با ۵۰ نفر اداره مي‌كنند. من مي‌گويم چرا ۵۰ نفر؟ ۵۰۰ نفر. فردمحور بودن در مديريت يك فدراسيون جواب نمي‌دهد. بايد همه ايران را در اداره فدراسيون وزنه‌برداري سهيم كرد. هر كس فكر مي‌كند مي‌تواند كمك كند، بايد آستين بالا بزند و بيايد. اينكه بيرون گود بنشينيم و فقط انتقاد كنيم، ارزشي ندارد.»

علي مرادي سال‌ها دبيركل وزنه‌برداري آسيا بود، اما اين كرسي با ارزش بعد از ۱۲ سال از دست رفت. او درباره اينكه چه عواملي دست به دست هم داد تا وزنه‌برداري ايران اين كرسي را از دست بدهد مي‌گويد: «فكر مي‌كنم خودشيفتگي برخي دوستان در كنار نشاني‌هاي غلطي كه به خارجي‌ها دادند، فضا را براي سوءاستفاده عرب‌ها باز كرد و باعث شد اين كرسي با ارزش كه متعلق به ورزش ايران بود، خيلي راحت از دست برود. برآيند اين رفتارها باعث شد ما يك كرسي موثر را از دست بدهيم و يك كرسي نه چندان موثر به جايش به دست بياوريم. اينكه گفته مي‌شود اين اتفاق به خاطر اختلافات من و رضازاده افتاد را قبول ندارم. من با رضازاده اختلافات شخصي نداشتم و اگر موضوعي را مطرح مي‌كردم، به اين دليل بود كه مي‌ديدم وزنه‌برداري در مسير درست خودش حركت نمي‌كرد. چرا محمد نصيري بايد چند سال خانه‌نشين باشد؟ چرا به نوجوانان و جوانان بها داده نمي‌شود؟ چرا به هيات‌هاي استاني توجهي نمي‌شود؟ چرا شأن و جايگاه قهرمانان ما حفظ نمي‌شود؟ آيا اين بحث‌ها شخصي است؟ اينها همه‌اش براي ارتقاي ورزش وزنه‌برداري مطرح مي‌شد، اما آقايان شخصي به قضايا نگاه مي‌كردند و به سادگي از كنار همه اين مسائل مي‌گذشتند. باور كنيد به زبان آوردن اين مسائل نه در جهت حاشيه‌سازي بود و نه در جهت تخريب. وقتي شما اين كاستي‌ها را به زبان مي‌آوري يعني دلسوز هستي. يعني دلت مي‌خواهد در مسير رفع مشكلات قدمي برداشته شود. در چنين فضايي اگر ساكت بماني ظلم كرده‌اي.»

علي مرادي درباره اينكه آيا از حضور حسين رضازاده در وزنه‌برداري هم استفاده خواهد كرد يا نه نيز تاكيد كرد: «من به همه گفته‌ام هر كس مي‌تواند بيايد و به عنوان مشاور به وزنه‌برداري كمك كند. رضازاده هم فرزند وزنه‌برداري اين مملكت است و ما دوست داريم در اين مسير كنار ما باشد. به هر حال ما كمتر از چهار ماه ديگر مسابقات قهرماني جهان را در پيش داريم و كسب شش سهميه المپيك در اين رقابت‌ها يكي از اهداف ماست. در كنار اين هدف برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه با حمايت از بهداد سليمي، عنوان قوي‌ترين مرد جهان را از دست روس‌ها خارج كنيم. قرار گرفتن روي سكوي جهاني هم از ديگر اهداف است، اما هدف اصلي بدون شك، درخشش در رقابت‌هاي المپيك ۲۰۱۶ ريودوژانيرو است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون