• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3300 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

10 مرداد آخرين جلسه رسيدگي خواهد بود

در همين رابطه با مجتبي نظري ،وكيل سازمان تامين اجتماعي كه پي‌گير شكايت از سعيد مرتضوي است، گفت‌وگويي كرديم كه متن گفت‌وگوي «اعتماد»‌با اورادر ادامه مي‌خوانيم.

‌ ششمين جلسه دادگاه سعيد مرتضوي هم برگزار شد به چه دليل اين جلسه تجديد شد؟

مديرعامل سابق تامين اجتماعي با تاخير يك‌‌ساعته حضور يافتند كه همين امر باعث تجديد جلسه دادگاه در روز دهم مرداد شد.

‌ اما يكي از دلايل تجديد، عدم ارسال پاسخ استعلامات سازمان تامين اجتماعي به دادگاه كيفري بود در صورتي كه شما به عنوان وكيل اين سازمان بعد از جلسه پنجم دادگاه اعلام كرديد كه جواب استعلامات براي ارسال آماده است و در همان تير ماه ارسال خواهد شد. هنوز اين پاسخ‌ها ارسال نشده است؟

از سوي سازمان تامين اجتماعي ارسال شد اما هنوز از سوي وزارت كار اين پاسخ‌ها داده نشده است. من بعد از اين جلسه پيگيري كردم و طي صحبت‌هايي كه با مديركل حقوقي اين وزارتخانه داشته‌ام قرار شد ظرف امروز و فردا اين استعلامات ارسال شود. واقعا نمي‌دانم كه چرا تا اين حد پاسخ وزارت كار طول كشيده است. اما با تماسي كه با وزارت كار داشته‌ام اميدوارم كه اين پاسخ‌ها هرچه زودتر داده شود تا بيش از حد موجب تجديد جلسات دادگاه نشود.

‌ با تجديد پشت سر هم جلسات رسيدگي مي‌توان اميدوار بود كه در همين ماه اين پرونده به سرانجام خواهد رسيد؟

با توجه به روند رسيدگي به پرونده تامين اجتماعي و همچنين كهريزك كه به‌طور همزمان در حال رسيدگي است هفته آينده يعني 10 مرداد به احتمال زياد آخرين جلسه رسيدگي خواهد بود.

يك بخش ديگري از پرونده تامين اجتماعي در دادسراي كاركنان دولت است. از زمان ارسال اين پرونده به دادگاه خبري داريد؟

بله. دادگاهي كه اكنون در حال انجام است تنها در خصوص بخشي از پرونده تامين اجتماعي است كه مربوط به تحصيل مال نامشروع مي‌شود. بخش اعظمي از پرونده تامين اجتماعي هنوز در دادسراي كاركنان دولت قرار دارد. قسمت اعظم پرونده تامين اجتماعي شامل تفاهم نامه‌اي است كه اين سازمان با بابك زنجاني به امضا رسانيده است. اين تفاهم‌نامه كه چكي به مبلغ 444 ميليارد و 500 ميليون -كه به ين پول رايج ژاپن- را امضا كرده بود هنوز به سازمان برگردانده نشده است. چكي كه گفته مي‌شود از سوي اين ميلياردر نفتي به وزارت نفت دولت گذشته داده شده و به نظر مي‌رسد كه به بازار آزاد راه يافته است. اين چك به دليل تغيير دولت و موضوع تحريم‌ها در نهايت به نتيجه‌اي نرسيد. ضمن اينكه استخدام نيرو و پرداخت پول به برخي از نمايندگان و افرادي خارج از سازمان هم جزو مواردي است كه در اين پرونده قرار گرفته است.

پيگير اين قسمت از پرونده تامين اجتماعي هم هستيد؟

بله حتما. در همين هفته به شعبه دادسراي كاركنان دولت خواهم رفت تا نتيجه نهايي و زمان ارسال آن به دادگاه را جويا شوم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون