• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3300 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

سرخط خبرها

ايسنا| آيت‌الله يزدي، رييس مجلس خبرگان رهبري و عضو فقهاي شوراي نگهبان گفت: اين شوراي نگهبان امكان انتشار همه مذاكرات خود را ندارد، زيرا انتشار دلايل رد صلاحيت افراد هم به لحاظ شرعي و هم به لحاظ قانوني امري غيرقابل توجيه است. البته سوابق و مشروح مذاكرات كليه جلسات شوراي نگهبان دقيقا ضبط و ثبت مي‌شود تا بعدها اگر ساير اعضا خواستند بتوانند محتواي پرونده‌ها اعم از سير تصويب قوانين يا سوابق افراد را ملاحظه كنند و از آن حسن استفاده را براي قضاوت و تصميم‌گيري مناسب داشته باشند. وي درباره همزماني انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: به هر حال با توجه به محدوديت زماني كه براي بررسي صلاحيت‌هاي داوطلبان دو انتخابات وجود دارد كار شوراي نگهبان حداقل در اين مورد سخت خواهد شد. نياز به اين توضيح نيست كه اقتضائات هر دو انتخابات و به تبع آن شرايط كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري به كلي از يكديگر متفاوت است.

 

تسنيم |حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بررسي طرح «رسيدگي به دارايي مقامات، مسوولان و كارگزاران نظام» اظهار كرد: طرح «رسيدگي به دارايي مقامات، مسوولان و كارگزاران نظام» در دستور كار مجمع تشخيص مصلحت نظام است. وي درباره زمان اتمام بررسي طرح «رسيدگي به دارايي مقامات، مسوولان و كارگزاران نظام» در مجمع تشخيص مصلحت نظام، افزود: سعي مي‌كنيم در يكي دو جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام نهايي شود. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اتمام سياست‌هاي كلي محيط زيست در جلسه اين هفته مجمع، آيا طرح «رسيدگي به دارايي مقامات، مسوولان و كارگزاران نظام» در دستور كار قرار مي‌گيرد؟ ادامه داد: ان‌شاءالله بعد از آن وارد بررسي طرح «رسيدگي به دارايي مقامات، مسوولان و كارگزاران نظام» مي‌شويم.

 

ايرنا |علي لاريجاني در نامه‌اي به حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني، رييس قوه مجريه نوشت: مصوبه دولت در زمينه مكلف شدن ستاد مديريت حمل و نقل سوخت به تسويه مطالبات انباشته معوق خودروسازان داخلي مغاير با قانون اساسي است. بديهي است پس از انقضاي يك هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه كه مورد ايراد قرار گرفته است، ملغي الاثر خواهد بود.

 

ايلنا| آيت‌الله نوري همداني در ديدار با استاندار خراسان به پيروزي كشورمان در مذاكرات هسته‌اي اشاره و تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران هيچگاه به دنبال ساخت سلاح‌هاي كشتار جمعي نبوده و نيست. ‌وي هوشياري و دقت عمل تيم مذاكره‌كننده را ضروري دانست و افزود: در فرآيند اجراي توافقنامه بايد رفتار طرف مقابل رصد شود و تحت هيچ شرايط مواردي را كه باعث خدشه‌دار شدن عزت‌مان باشد قبول نخواهيم كرد. عليرضا رشيديان، استاندار خراسان رضوي نيز در اين ديدار توفيقات دولت در حوزه ديپلماسي خارجي و مذاكرات هسته‌اي را قابل ستايش دانست و گفت: در ديدار اخير با برخي مراجع عظام در مشهد، اين بزرگواران روند مذاكرات را مثبت ارزيابي و براي توفيقات دولت دعا كردند. رشيديان، تغيير فضاي سياسي و تمايل كشورهاي غربي و اروپايي براي حضور و سرمايه‌گذاري در كشور را از ديگر دستاوردهاي شرايط جديد دانست و افزود: بايد از اين فرصت براي توسعه اقتصادي و ارتقاي سطح خدمات‌رساني به مردم استفاده كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون