• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3303 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

عدد نوشت

كاهش فعاليت‌ انبوه‌سازان

عضو انجمن انبوه‌سازان با اعلام كاهش ۸۰ درصدي فعاليت انبوه‌سازان در دولت يازدهم، گفت: وزير راه نبايد بگويد نگران بانك مسكن هستم و اينكه چگونه براي آن مشتري جور كنم. آقاي آخوندي بايد بگويد براي توليد مسكن چه كنيم. محمدعلي رباني اظهار كرد: در دولت‌هاي گذشته يعني تقريبا از سال 72 به اين طرف دولت‌ها همواره برنامه‌هايي را براي بخش مسكن داشته‌اند. با توجه به اينكه نياز كشور به مسكن بسيار زياد بود (متقاضي زياد)، اما عرضه در حد تقاضا نبود دولت براي افزايش ساخت و ساز برنامه‌هايي را اجرا كرد كه توانست انبوه‌سازان مسكن را جذب كند. وي تصريح كرد: از جمله اين برنامه‌ها مي‌توان به مشاركت انبوه‌سازان در ساخت و ساز و عرضه مسكن از طريق مشاركت در زميني اشاره كرد كه از سوي سازمان ملي زمين و مسكن در اختيار انبوه‌سازان قرار مي‌گرفت.

 

بدهي دولت به گندمكاران

معاون وزير جهاد كشاورزي از خريد تضميني حدود 5/6 ميليون تن گندم از كشاورزان خبر داد و گفت: حدود 2000 ميليارد تومان از مطالبات كشاورزان بابت خريد تضميني گندم باقي‌مانده است كه جزو بدهي‌ دولت و بانك‌ها به شمار مي‌رود. علي قنبري اظهار كرد: از ابتداي فصل برداشت گندم تاكنون حدود 5/6 ميليون تن گندم از كشاورزان به ارزش بالغ بر 7500 ميليارد تومان خريداري شده است. تاكنون 5500 ميليارد تومان به گندمكاران پرداخت شده و حدود 2000 ميليارد تومان ديگر نيز از مطالبات كشاورزان باقي مانده است كه جزو مطالبات و بدهي‌هاي دولت و بانك‌ها به شمار مي‌رود.

 

عبور كاميون از مرز ايران و تركمنستان

وزير راه و شهرسازي گفت: تلاش شد علاوه بر تسهيل همكاري‌هاي مرزي زمينه براي امكان عبور يك هزار كاميون در روز از مرزهاي دو كشور ايران و تركمنستان فراهم شود و به ترانزيت 10 ميليون تن بار از طريق راه آهن برسيم. وزير راه و شهرسازي و رييس طرف ايراني كميسيون مشترك اقتصادي ايران و تركمنستان با اشاره به اينكه اجلاس اقتصادي با تركمنستان نخستين اجلاس منطقه‌اي ايران پس از جمع‌بندي مذاكرات هسته‌اي با گروه 1+5 محسوب مي‌شود، گفت: مبناي كار دولت توسعه روابط منطقه‌اي و صلح و ثبات در منطقه است. عباس آخوندي پس از امضاي يادداشت تفاهم چهاردهمين اجلاس كميسيون اقتصادي ايران و تركمنستان در نشست مشترك خبري با وزير خارجه تركمنستان با اشاره به اينكه همزمان با سفر منطقه‌اي آقاي ظريف به كشورهاي عربي اين اجلاس اقتصادي با هدف توسعه روابط با كشورهاي آسياي ميانه برگزار شد، گفت: توسعه اقتصادي بزرگ‌ترين تضمين براي توسعه همكاري‌ها ميان ملت‌هاست.

 

صادرات نفت به هند

وزير نفت هند اعلام كرد كه واردات نفت اين كشور از ايران در سال مالي 2015- 2014 برابر با سال ۱۳۹۳ ايراني نسبت به سال قبل از آن تقريبا ثابت بوده و در حدود ۱۱ ميليون قرار داشته است. هند در سال 2015-2014، واردات نفت خود را از عربستان بيش از 8 درصد كاهش داده و همزمان خريد نفت از آفريقا و امريكاي لاتين را افزايش داده است. احتمالا اين اقدام با هدف كاهش وابستگي دهلي به نفت منطقه بي‌ثبات خاورميانه انجام مي‌گيرد. دارمندرا پرادهان، وزير نفت هند گفت: واردات نفت دهلي نو از عربستان در يك سال منتهي به 31 مارس 2015، از 18/38 ميليون تن سال گذشته به 99/34 ميليون تن رسيده است.

 

بازگشت اظهارنامه‌هاي مالياتي اصناف

رييس اتاق اصناف نبود شفافيت در فروش و ماليات اصناف را رد كرد و گفت: سازمان امور مالياتي بيشتر اظهارنامه‌هاي مالياتي اصناف را قبول ندارد و در سال ۹۳، 80 درصد آن را رد كرد. علي فاضلي در پاسخ به ادعاهاي وكيلي، معاون سازمان مالياتي با اشاره به فعاليت يك ميليون و 400 هزار واحد توزيع، يكصد هزار بنگاه خدمات فني و 650 هزار واحد صنفي كوچك و متوسط در كشور گفت: از سال 88 تاكنون ماليات اصناف همواره رو‌به‌رشد بوده است و مقايسه آن با افزايش ماليات حقوق پذيرفتني نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون