• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3303 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

96 كيلوگرم و گرهي كه كور‌تر شد

«قاسمي» اعتماد «خادم» را جلب كرد

وحيد جعفري

 

1- تورنمنت بين‌المللي كشتي آزاد جام زيلكوفسكي در ورشو پايتخت لهستان برگزار شد، كه تيم پنج نفره ايران در اين ر‌قا‌بت‌ها صاحب چهار مدال شد؛ دو مدال طلا توسط عليرضا قاسمي در وزن 74كيلوگرم و عباس طحان در وزن 97 كيلوگرم و همچنين دو مدال برنز توسط مرتضي رضايي قلعه در وزن 74 كيلوگرم و محمد حسين محمديان در وزن 97 كيلوگرم. پيمان ياراحمدي ديگر نماينده كشورمان در وزن 74 كيلوگرم هم در جايگاه يازدهم قرار گرفت.

2- عليرضا قاسمي با اين مدال به كادر فني تيم ملي كشتي آزاد نشان داد كه كشتي‌هاي خوبش در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي در مشهد اتفاقي نبود و انگيزه بالايش در مسابقات برون مرزي هم مي‌تواند به موفقيت اين كشتي‌گير دفاعي و در عين حال فرصت طلب كمك كند. عليرضا در لهستان در هيچ يك از مسابقات خود به رقبا امتياز نداد تا با قدرت هرچه تمام‌تر بر سكوي نخست جاي گيرد و دورخيز خوبي براي كسب افتخار در رقابت‌هاي جهاني لاس‌وگاس كند. همان وقت كه قاسمي در مشهد يكي پس از ديگري مدعيان ريز و درشت وزن 74 كيلوگرم را از دم تيغ گذراند، از او به عنوان پديده انتخابي نام برديم و نوشتيم «عليرضا در حضور مدعيان پر تعداد وزن 74 كيلوگرم يكي پس از ديگري رقبا را شكست داد و قهرمان شد. پيمان ياراحمدي از لرستان و مرتضي رضايي‌قلعه از مازندران از قربانيان مطرح اين آزادكار دفاعي تا فينال بودند. قاسمي در فينال با عزت‌الله اكبري سرشناس‌ترين رقيب خود كه در كشتي‌هاي قبل نيز 11 بر يك او را شكست داده بود، سرشاخ شد و باز توانست دارنده نشان نقره دنيا از مازندران را مغلوب كند و قهرمان شود. قاسمي با دفاع جانانه و حملات به‌موقع خود نشان داده كه يكي از بهترين‌هاي اين مسابقات بود. او با سبك مبارزه‌اي كه دارد مي‌تواند حريف خطرناكي براي جردن باروز امريكايي در لاوس وگاس باشد. قاسمي با دفاع خوب و حملات به موقع تقريبا همان‌طور رقبا را شكست مي‌دهد كه باروز سياهپوست مي‌دهد.» و حالا عليرضا قاسمي در لهستان گوشه‌اي از توانايي‌هاي خود را به خوبي نشان داد تا رسول خادم براي حضور در مسابقات جهاني امريكا اعتماد بيشتري به اين جوان تهراني كند.

3- با توجه به مدال طلاي طحان حالا بايد منتظر ماند و ديد كه مردان فني كشتي آزاد چه تصميمي در خصوص ملي‌پوش اين وزن در جهاني امريكا مي‌گيرند و در گره‌اي كه با موفقيت طحان كور‌تر شده، از بين رضا يزداني قهرمان انتخابي تيم ملي -كه در اردو مصدوم شد و حضور در جام زيلكوفسكي را از دست داد- و محمدحسين محمديان كه چندي پيش در جام سركيسيان ارمنستان قهرمان شد و عباس طحان كدام را انتخاب و راهي لاس‌وگاس مي‌كنند؟ همان‌طور كه قبل‌تر نيز به آن اشاره كرده بوديم، حالا بايد ديد آيا واقعا يزداني –كه روحيه خاصي دارد و در پاره‌اي از مواقع هم ديده شده كه همين روحيه شكننده با وجود توانايي بالاي او نسبت به رقبا باعث شكستش شده و با توجه به اين مصدوميتي كه چندي پيش گريبانش را گرفت و مي‌تواند تاثير منفي بيشتري روي عملكرد پلنگ جويبار در آوردگاه لاس‌وگاس داشته باشد- به مسابقات جهاني مي‌رسد و در صورت رسيدن مي‌تواند همان شيرشكاري كه انتظار مي‌رود باشد؟

البته با اينكه يزداني با قاطعيت از حضور در جهاني مي‌گويد، كادرفني ريسك نكرده و به فكر جايگزيني براي اوست كه اين جايگزين از بين محمديان و عباس طحان انتخاب خواهد شد و به نظر مي‌رسد در اين بين مربيان تيم ملي به خاطر تجربه حضور محمديان در رقابت‌هاي جهاني تمايل‌شان به پسر عسگري محمديان كه سال گذشته و در جهاني صاحب مدال برنز شد و حالا از وزن 85 كيلوگرم به وزن 96 كيلوگرم صعود كرده بيشتر بوده؛ اما حالا با قهرماني طحان در لهستان گره اين وزن كورتر شده است، از همين رو بايد منتظر ماند و ديد كه در ادامه چه مي‌شود و شوراي فني كشتي آزاد چه تصميمي در خصوص ملي‌پوش اين وزن مي‌گيرند.

با اين حال احتمال اينكه محمديان و حتي طحان در امريكا به جاي يزداني پرتجربه؛ اما خسته و آسيب‌ديده با روحيه شكننده به ميدان بروند كم نيست.

باري، در شرايط فعلي جز آرزوي سلامت و موفقيت چيز ديگري نمي‌توان براي كاپيتان تيم ملي كشتي داشت و اميدوار بود كه در صورت سلامتي به تمرينات سخت و طاقت‌فرسا تن دهد تا با روحيه مناسب كه نبودش بارها و بارها در پلنگ جويبار ديده شده، پا به ميدان جهاني بگذارد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون