• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3304 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ مرداد

خبر كوتاه

عمليات شبانه پليس براي دستگيري 153 تن از اوباش

ايسنا| رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از دستگيري 153 تن از مخلان نظم و امنيت عمومي در طرح شبانه برخورد با اراذل و اوباش خبر داد.

سرهنگ لطفي، صبح ديروز با اشاره به اجراي چهارمين مرحله پليس امنيت عمومي تهران بزرگ براي برخورد با مخلان نظم و امنيت عمومي در سال جاري گفت: پليس امنيت عمومي پايتخت سه‌شنبه شب با اجراي 53 فقره عمليات اين متهمان را بازداشت كردند. وي گفت: بنابر دستور فرمانده پليس تهران مبني بر پيگيري مطالبات شهروندان درخصوص برخورد با مخلان نظم عمومي و همچنين اراذل و اوباش، تيم‌هاي عملياتي پليس امنيت عمومي تهران بزرگ، سه‌شنبه شب با شناسايي مناطق آلوده و پاتوق‌هاي اين متهمان موفق شدند طي اجراي 53 مرحله عمليات، 153 متهم را بازداشت كردند. لطفي با اشاره به اينكه اين مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش، چهارمين مرحله از اين سري عمليات‌هاست، گفت: طي هماهنگي‌هاي انجام شده با مقام قضايي، تمامي متهمان پس از تكميل پرونده به دادسرا معرفي مي‌شوند تا به جرايم آنها رسيدگي شود.

 

نجات 80 زاير مشهدي از حريق

ايرنا| سرپرست ايستگاه 24 سازمان آتش نشاني مشهد گفت: 80 زاير مسافر مقيم در يك مجموعه اقامتي پذيرايي در خيابان نوغان اين شهر از آتش‌سوزي در اين مكان نجات يافتند.

احمد مرندي با اعلام اين خبر گفت: اين آتش‌سوزي ظهر چهار‌شنبه در مجتمعي دوطبقه و فاقد تابلو در حوالي فلكه طبرسي منجر به عمليات اطفاي حريق توسط 30 آتش‌نشان شد. وي كانون حريق را سقف شيرواني اين بنا اعلام و بيان كرد: اين مجموعه اقامتي پذيرايي داراي 40 سوييت بود كه با توجه به سازه چوبي سقف‌ها آتش به‌سرعت گسترش پيداكرد. سرپرست ايستگاه 24 سازمان آتش نشاني مشهد گفت: 30 نفر در اين ساختمان محبوس شده و به خاطر سرايت دود به مجموعه اقامتي پذيرايي روبه‌رو نيز 50 زاير ديگر در ساختمان دوم در ميان دود گير افتاده بودند. وي افزود: آتش‌نشانان در قالب دو گروه عملياتي ضمن مهار حريق و تهويه دود، محبوسان را به محل امن منتقل كردند و خوشبختانه اين حادثه خسارت جاني نداشت. يك ماه پيش نيز هتلي واقع در خيابان دانش مشهد دچار آتش‌سوزي شد كه با تلاش آتش‌نشانان 85 مسافر مقيم آن نجات يافتند.

 

رشد 4/5 درصدي مرگ‌هاي ناشي از سوءمصرف مواد

پزشكي قانوني| در سه ماهه نخست سال جاري آمار تلفات سوءمصرف مواد در كشور با رشد 4/5 درصدي مواجه بود. در اين مدت 666 نفر بر اثر اعتياد جان خود را از دست دادند اين در حالي است كه آمار تلفات سوءمصرف مواد در مدت مشابه سال قبل 632 نفر بوده است.

در سه‌ماهه ابتدايي سال جاري از كل تلفات سوءمصرف مواد 596 نفرمرد و 70 نفر زن بودند. در اين مدت استان‌هاي تهران با 186، خراسان رضوي با 90 و اصفهان با 48 فوتي به ترتيب بيشترين آمار تلفات سوءمصرف مواد را داشته‌اند. بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته دلايل مرگ متوفيان سوءمصرف مواد در 347 مورد مسموميت حاد، 220 مورد عوارض طولاني‌مدت و 99 مورد مرگ ناشي از مصرف مواد روان‌گردان گزارش شده است. گفتني است، در خرداد ماه امسال نيز 214 مرد و 23 زن بر اثر سوءمصرف مواد در كشور جان خود را از دست داده‌اند. يادآور مي‌شود آمار مرگ‌هاي ناشي از سوءمصرف مواد در كشور از سال 1386 تا 1392 با روندي نزولي مواجه بود. اما از سال گذشته اين آمار سيري افزايشي در پيش گرفت به نحوي كه آمار كلي تلفات اعتياد با در سال 1393 نسبت به سال قبل از آن رشد يك درصدي و آمار تلفات اعتياد در زنان با رشد 3/28 درصدي مواجه شد. در سال جاري نيز اين آمار همچنان روند افزايشي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون