• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3309 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد

واگذاري ۲۲۰۰ ميليارد به تامين اجتماعي

مهر/ مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: در مصوبه اخير دولت ۱۹ بنگاه اقتصادي كه از سال ۸۸ تعيين تكليف نشده بود به ارزش دو هراز و ۲۰۰ ميليارد تومان به تامين اجتماعي واگذار شد. دكتر سيدتقي نوربخش گفت: بخشي از اموال و بنگاه‌هاي اقتصادي تامين اجتماعي كه از سال ۸۸ تعيين تكليف آنها تاكنون مسكوت مانده بود با تدبير هيات وزيران در جلسه چند روز قبل دولت تعيين تكليف شده و به تامين اجتماعي بازگردانده شده است.

وي تاكيد كرد: سهام اين اموال در قالب سهام برخي شركت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي به ارزش دو هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان كه در دولت قبل بلاتكليف مانده بود به تامين اجتماعي بازگردانده شد.

به گفته وي، با وجود همه مشكلات دولت از دو سال گذشته، مساعدت‌هايي شده است و سال گذشته دولت ۶۰۰۰ ميليارد تومان بابت تعهداتش به ما پرداخت كرد و امسال نيز اين اموال به ما برگردانده شد.

نوربخش تاكيد كرد: اين شركت‌ها چهار هزار و صد ميليارد تومان علاوه بر تقسيم سود افزايش سرمايه داشته‌اند. اين افزايش سرمايه مربوط به بانك رفاه كارگران و شركت شستا است.

وي با اشاره به اينكه در سال گذشته دو هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان سود شستا بوده است، گفت: سه هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان نيز سود امسال اين شركت‌ها بوده كه در پرداخت مستمري بازنشستگان تحت پوشش از آن استفاده خواهد شد.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي از افزايش سود شستا نسبت به گذشته خبر داد و گفت: در ابتداي دولت افزايش سود ۱۱ درصد بود اين در حالي است كه هم‌اكنون با اصلاح ساختار مديريتي افزايش پيدا كرده است.

نوربخش گفت: در تامين اجتماعي در بخش‌هايي مانند نفت و گاز بنگاه‌هاي تامين اجتماعي فعال هستند كه در توسعه ملي بخش موثري خواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون