• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3327 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ شهريور

تشكل‌ها

مذاكرات براي از سرگيري صادرات چيپس |رييس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان چيپس و اسنك از آغاز مذاكرات براي از سرگيري صادرات مجدد به عربستان خبر داد. علي شريعتي، ضمن ابراز اميدواري نسبت به رفع حساسيت‌هاي سياسي و منطقه‌اي نسبت به ايران در سال جاري اظهار كرد: انتظار مي‌رود با توجه به حل مشكلات كويت و ساير كشورهاي خاص در منطقه كه به دليل مسائل سياسي صادرات محصولات به آن كشورها به سختي صورت‌ مي‌گرفت و از سوي ديگر با رفع حساسيت‌ها و حل مسائل بانكي، شاهد رشد 35 درصدي صادرات محصولات چيپس و اسنك در سال جاري باشيم.

 

دلايل افزايش قيمت مرغ |رييس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي، دلايل افزايش قيمت مرغ در بازار را اعلام كرد. محمد يوسفي درباره دلايل افزايش قيمت مرغ در روزهاي اخير در بازار اظهار كرد: گرماي زياد باعث شده عرضه مرغ زنده درشت به بازار كم شود، ضمن اينكه قدرت خريد مردم نيز طي روزهاي اخير افزايش يافته و تقاضا براي مرغ بالا رفته است. وي با اشاره به متوقف شدن صادرات مرغ در چند هفته گذشته و افت چشمگير قيمت در پي اين مساله گفت: در حال حاضر صادرات مرغ آزاد است و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.

 

مصوبه افزايش قيمت روغن ابلاغ شد|دبير انجمن روغن نباتي از ابلاغ مصوبه دولت در مورد افزايش پنج درصدي قيمت روغن نباتي به كارخانه‌هاي روغن نباتي خبر داد. محمد قبله در مورد اجراي مصوبه دولت براي افزايش قيمت روغن‌نباتي گفت: اگر كارخانه‌اي با قيمت‌هاي فعلي روغن‌نباتي قادر به ادامه توليد باشد، تغييري در قيمت محصولاتش ايجاد نخواهد كرد اما اگر قيمت تمام شده توليد برخي كارخانه‌ها افزايش يافته باشد، با استناد به مصوبه دولت امكان تعديل قيمت محصولاتش وجود خواهد داشت.

 

واردات شيرخشك مطلقا ممنوع شد|مديرعامل سازمان تعاون روستايي كشور گفت: وزارت جهاد كشاورزي واردات شير خشك به هر شكل، حتي واردات موقت و براي فرآوري و صادرات مجدد را با وجود فشارهاي زيادي كه روي وي وجود داشت، ممنوع كرد. حسين صفايي افزود: نرخ خريد شير خام به قيمت هركيلوگرم 1440 تومان تصميمي بوده كه ستاد تنظيم بازار در سال قبل گرفت اما صنايع شير تا به امروز از خريد شير خام به اين قيمت امتناع كرده‌اند. اخيرا جلسات مشترك متعددي بين دامداران و صنايع شير كشور تشكيل شده است تا مشكلات موجود را برطرف و تفاهم لازم را ايجاد كنند.

 

بررسي افزايش قيمت شكر |دبير انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند و شكر از ادامه ممنوعيت هشت ماهه واردات شكر خبر داد و گفت: امسال حدود يك ميليون و 400 هزار تن شكر توليد مي‌شود كه ركورد جديدي براي اين محصول به شمار مي‌رود و قيمت پيشنهادي شكر در ستاد تنظيم بازار نيز در حال بررسي است. بهمن دانايي به ايسنا، اظهار كرد: طي هشت ماهه گذشته واردات شكر ممنوع بوده و حتي اگر تا مهرماه نيز ادامه يابد موجودي در انبارهاي كشور وجود دارد و كسري شكر نخواهيم داشت، چراكه در حال حاضر حدود 300 هزار تن شكر در انبارهاي موجود است. تا 10 روز آينده توليد امسال نيز آماده عرضه به بازار خواهد بود و با توجه به برآوردهاي صورت گرفته به نظر مي‌رسد پيش‌بيني توليد يك ميليون و 400 هزار تني شكر در سال جاري محقق شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون